Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Dino Polska: Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa rozwoju

Zgodnie z przyjętą strategią, w 2021 r. sieć sklepów spożywczych Dino kontynuowała rozwój geograficzny, otwierając 343 nowe markety na terenie całego kraju. W efekcie, na koniec 2021 r. sieć liczyła 1815 marketów, a jej roczne obroty wzrosły o 32%.

W 2021 r. konsumenci realizowali w marketach Dino średnio ponad 1,1 mln zakupów dziennie, o ponad 30% więcej niż w 2020 r.

– Każdego dnia staramy się coraz lepiej służyć konsumentom i jeszcze lepiej trafiać w ich gusta. Przynosi to rezultaty nie tylko w liczbie odwiedzin, ale także w wartości zakupów realizowanych w marketach Dino. W 2021 r. sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących od ponad roku, zwiększyła się o 12,4% – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu „Dino Polska” S.A.

Wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z dynamicznym rozwojem sieci, skutkował ogólnym wzrostem obrotów Dino Polska o 32%, do 13,4 mld zł.

Dwa nowe centra dystrybucyjne Dino

Równolegle do wzrostu liczby sklepów Dino, następował rozwój zaplecza logistycznego. Spółka uruchomiła dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieroniowicach, w województwie opolskim oraz w Sierpcu, w województwie mazowieckim. Na koniec 2021 r. posiadała łącznie 7 takich obiektów, co zapewnia wysoką terminowość dostaw produktów spożywczych i ich pełną dostępność w marketach Dino.

Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska przeznaczone na rozwój wyniosły w minionym roku 1,35 mld zł, a narastająco, za ostatnich 5 lat osiągnęły poziom 4,4 mld zł. Pozwoliło to stworzyć 6,6 tys. nowych miejsc pracy w 2021 r. i 21,8 tys. w ostatnich 5 latach. Na koniec 2021 r. Grupa Dino zatrudniała 32,4 tys. pracowników.

– Liczby te plasują nas w gronie najaktywniejszych podmiotów gospodarczych w Polsce – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,Dino Polska’’ S.A.

Ubiegły rok upłynął dla Grupy Dino również pod znakiem działań proekologicznych. Zrealizowane zostały inwestycje zwiększające udział energii ze źródeł odnawialnych w ogólnym zużyciu energii elektrycznej przez Grupę Dino Polska. W ramach podjętych inwestycji, 440 marketów wyposażono w panele fotowoltaiczne. Na koniec 2021 r. sieć posiadała 800 takich instalacji o łącznej mocy 29 MW, co pozwoliło wygenerować o ponad 5 razy więcej energii elektrycznej ze słońca niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rok 2022 powinien przynieść pod tym względem dalszy istotny wzrost, równolegle do dalszej ekspansji geograficznej sieci marketów Dino.

– Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa rozwoju w 2022 r. Dostrzegamy wśród konsumentów dużą potrzebę robienia codziennych zakupów blisko miejsc ich zamieszkania, w zaufanych sklepach oferujących pełną dostępność i powtarzalną, wysoką jakość produktów. Motywuje nas to do pracy, której efektem powinno być otwarcie większej liczby sklepów Dino niż w 2021 r. – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,Dino Polska’’ S.A.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem