Zgodnie z przyjętą strategią, w 2021 r. sieć sklepów spożywczych Dino kontynuowała rozwój geograficzny, otwierając 343 nowe markety na terenie całego kraju. W efekcie, na koniec 2021 r. sieć liczyła 1815 marketów, a jej roczne obroty wzrosły o 32%.
W 2021 r. konsumenci realizowali w marketach Dino średnio ponad 1,1 mln zakupów dziennie, o ponad 30% więcej niż w 2020 r.
– Każdego dnia staramy się coraz lepiej służyć konsumentom i jeszcze lepiej trafiać w ich gusta. Przynosi to rezultaty nie tylko w liczbie odwiedzin, ale także w wartości zakupów realizowanych w marketach Dino. W 2021 r. sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących od ponad roku, zwiększyła się o 12,4% – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu „Dino Polska” S.A.
Wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z dynamicznym rozwojem sieci, skutkował ogólnym wzrostem obrotów Dino Polska o 32%, do 13,4 mld zł.
Dwa nowe centra dystrybucyjne Dino
PARTNER PORTALU
Równolegle do wzrostu liczby sklepów Dino, następował rozwój zaplecza logistycznego. Spółka uruchomiła dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieroniowicach, w województwie opolskim oraz w Sierpcu, w województwie mazowieckim. Na koniec 2021 r. posiadała łącznie 7 takich obiektów, co zapewnia wysoką terminowość dostaw produktów spożywczych i ich pełną dostępność w marketach Dino.
Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska przeznaczone na rozwój wyniosły w minionym roku 1,35 mld zł, a narastająco, za ostatnich 5 lat osiągnęły poziom 4,4 mld zł. Pozwoliło to stworzyć 6,6 tys. nowych miejsc pracy w 2021 r. i 21,8 tys. w ostatnich 5 latach. Na koniec 2021 r. Grupa Dino zatrudniała 32,4 tys. pracowników.
– Liczby te plasują nas w gronie najaktywniejszych podmiotów gospodarczych w Polsce – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,Dino Polska’’ S.A.
Ubiegły rok upłynął dla Grupy Dino również pod znakiem działań proekologicznych. Zrealizowane zostały inwestycje zwiększające udział energii ze źródeł odnawialnych w ogólnym zużyciu energii elektrycznej przez Grupę Dino Polska. W ramach podjętych inwestycji, 440 marketów wyposażono w panele fotowoltaiczne. Na koniec 2021 r. sieć posiadała 800 takich instalacji o łącznej mocy 29 MW, co pozwoliło wygenerować o ponad 5 razy więcej energii elektrycznej ze słońca niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rok 2022 powinien przynieść pod tym względem dalszy istotny wzrost, równolegle do dalszej ekspansji geograficznej sieci marketów Dino.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
– Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa rozwoju w 2022 r. Dostrzegamy wśród konsumentów dużą potrzebę robienia codziennych zakupów blisko miejsc ich zamieszkania, w zaufanych sklepach oferujących pełną dostępność i powtarzalną, wysoką jakość produktów. Motywuje nas to do pracy, której efektem powinno być otwarcie większej liczby sklepów Dino niż w 2021 r. – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu ,,Dino Polska’’ S.A.