Metrem, rowerem, spacerem – rusza kampania Galerii Wileńskiej „EkoWileńska”

Wraz z rozpoczynającym się sezonem wiosennym, Galeria Wileńska chce zwrócić uwagę mieszkańców Warszawy na kwestie ekologiczne i zachęcić ich do zmiany samochodu na komunikację miejską czy rower. Kampania rozpocznie się 31 marca i trwać będzie przez pół roku. Każdego miesiąca na klientów czekać będą ciekawe wydarzenia w duchu eko w otoczeniu galerii oraz konkursy w mediach społecznościowych.

Galeria Wileńska od lat angażuje się w promowanie zrównoważonego rozwoju. Tym razem centrum handlowe rozpoczyna kampanię, w której będzie zachęcać do korzystania z ekologicznych środków transportu. – Kampanią EkoWileńska chcemy zwrócić uwagę jak znaczący wpływ na środowisko mają nasze codzienne wybory. Pragniemy aktywnie przyczyniać się do budowania pozytywnych nawyków wśród praskiej społeczności, dlatego ruszamy z akcją informacyjną oraz atrakcyjnymi konkursami, których celem jest zachęcenie mieszkańców do skorzystania z roweru lub z komunikacji miejskiej podczas podróży do Galerii Wileńskiej – mówi Marta Chojnacka, dyrektor Centrum Handlowego Galeria Wileńska.

Przyjemne z pożytecznym

Galeria Wileńska przygotowała szereg wydarzeń, które mają przybliżyć stojące za kampanią idee. Akcja rusza 31 marca – w tym dniu na przystankach i przed wejściami do metra w okolicy Galerii Wileńskiej będzie można spotkać hostessy, które będą informować o korzyściach zmiany środka transportu na ekologiczny oraz będą rozdawać drobne upominki i zaproszenia, na których przedstawiony będzie plan wydarzeń zaplanowanych w ramach kampanii.
W piątek 1 kwietnia ruszy natomiast konkurs, w którym zostaną nagrodzeni aktywni Warszawiacy, którzy po pokazaniu hostessie 5000 kroków naliczonych w dowolnej aplikacji lub na smartwatchu otrzymają zdrowy przysmak oraz atrakcyjne nagrody. Podobnie nagrodzone zostaną osoby, które przyjechały do centrum rowerem lub okażą bilet komunikacji miejskiej.

Wsiądź na rower

Zbliża się majówka, którą wiele osób spędzi aktywnie, m.in. wybierając rower jako alternatywny środek transportu lub organizując wycieczki rowerowe, przed którymi warto zadbać sprzęt i zapewnić sobie komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. W odpowiedzi na te potrzeby, już 1 kwietnia przed Galerią Wileńską stanie mobilny serwis rowerowy, w którym doświadczeni mechanicy przeprowadzą przeglądy rowerów oraz wykonają niezbędne poprawki, a będą to: regulacja hamulców i przerzutek, smarowanie napędu, pompowanie dętek, wymiana klocków hamulcowych, wymiana łańcucha czy centrowanie kół. Serwis roweru potrwa od 10 min do 1 godziny – w zależności od zużycia sprzętu. Usługa serwisu jest bezpłatna, natomiast koszt wymiany części poniesie właściciel roweru. Każda osoba korzystająca z serwisu dostanie naklejkę z hologramem, która umożliwi rozpoznanie roweru i pozwoli na jego identyfikację w przypadku kradzieży.

Natomiast 2 lipca spod Galerii Wileńskiej wyruszy wycieczka rowerowa, którą poprowadzi Leszek Kazimierczak – popularny Warszawski raper Eldo. Aby wziąć udział w wycieczce, będzie można skorzystać z rowerów miejskich Veturilo, których stacja znajduje się w pobliżu Galerii Wileńskiej, pod Katedrą Św. Marii Magdaleny.

– Cieszę się, że mogłem zostać ambasadorem akcji „EkoWileńska” i tym samym popularyzować wśród mieszkańców Pragi poruszanie się na dwóch kołach. Jako mieszkaniec Stolicy dobrze wiem, że rower to jeden z najbardziej uniwersalnych środków transportu. Przesiadając się z samochodu na rower dbamy nie tylko o siebie, ale też o środowisko. Możemy dużo dokładniej poznać otoczenie w którym się poruszamy zatrzymując się wszędzie tam, gdzie mamy na to ochotę – mówi Leszek ELDO Kazimierczak.
Kampanii będą towarzyszyć konkursy w mediach społecznościowych, przez cały okres jej trwania – od kwietnia do września. Partnerami merytorycznymi akcji zostali ZTM oraz Veturilo, dzięki czemu w konkursach będzie można wygrać miesięczny bilet ZTM oraz doładowania na przejazdy rowerami Veturilo. Ponadto kampania została objęta patronatem Burmistrz Dzielnicy Praga-Północ miasta stołecznego Warszawy.

– Dostępność naszych rowerów miejskich Veturilo przy Galerii Wileńskiej idealnie wplata się w tegoroczną kampanię „EkoWileńska”. Naturalnym dla nas było podjęcie współpracy i wspólne zachęcanie mieszkanek i mieszkańców Pragi do korzystania z rowerów – zarówno własnych, jak i miejskich. Cieszymy się, że wspólnie możemy wpływać na zmianę nawyków na bardziej ekologiczne, przyjazne miastu i jego mieszkańcom – mówi Cezary Dudek, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Podczas planowanych wydarzeń pojawi się także stoisko Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Policjanci przeprowadzą konkurs – chętni będą mogli sprawdzić swoją znajomość przepisów ruchu drogowego. Natomiast na najmłodszych odwiedzających czekać będą edukacyjne kolorowanki.

Ekologia filarem strategii

Galeria Wileńska aktywnie angażuje się w proekologiczne działania, a troska o środowisko naturalne jest jednym z filarów strategii zarządcy budynku. Potwierdza to otrzymany ostatnio międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEAM In-Use z wynikiem Excellent w zakresie „Asset Performance”, który jest przyznawany budynkom przyjaznym środowisku. Na dachu centrum handlowego znajduje się pięć uli, które dają schronienie około 250 tys. miejskim pszczołom, różne rodzaje roślin oraz skrzynki lęgowe, z których korzystają m.in. jeżyki i pustułki. Galerii Wileńska angażuje się również w działania lokalne, w ubiegłym roku z jej inicjatywy na terenie Szkoły Podstawowej nr 73 na Pradze-Północ, zostało wykonane nasadzenie bluszczu, które pomoże podnieść jakość powietrza w okolicy.

W sercu Pragi- Północ

Galeria Wileńska to nowoczesne centrum handlowe, mieszczące się w samym sercu warszawskiej Pragi-Północ. Zarządcą i właścicielem obiektu jest grupa Unibail-Rodamco-Westfield. Jest to miejsce pierwszego wyboru dla większości mieszkańców i przejezdnych oraz turystów licznie odwiedzających prawą stronę Wisły. Wśród sklepów i lokali obecnych na terenie Galerii Wileńskiej znajdują się m.in: CCC, Sephora, Reserved, Bershka, Stradivarius, Pepco, Flying Tiger, Starbucks, Homla czy Empik. Na klientów czeka szeroka oferta gastronomiczna oraz hipermarket Carrefour. Dostosowując się do potrzeb klientów, Galeria Wileńska stale poszerza ofertę sklepów i punktów usługowych.

Współpraca z lokalną społecznością to jeden z filarów strategii grupy Unibail-Rodamco-Westfield jest tzw. „Better Places 2030”. W galerii od lat organizowane są warsztaty oraz wydarzenia, które mają na celu aktywizację społeczności lokalnej. Większość działań w galerii prowadzona jest wspólnie z praskimi partnerami. W oparciu o tę strategię Galeria Wileńska wprowadziła działania zapewniające jak najlepszy dostęp do transportu publicznego, zrównoważonej mobilności oraz integrujące naturę i różnorodność biologiczną, przyczyniając się do bardziej zielonych miast i chroniących bioróżnorodność

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych