Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Dwumilionowy e-klient Biedronki po dwóch latach działania

Ponad 2 mln transakcji to liczba najlepiej definiującą dwa lata działania sklepu internetowego Biedronki razem z Glovo oraz pół roku usługi ekspresowej dostawy zamówień BIEK. Zakupy online w Biedronce z dostawą do domu są już dostępne w 49 polskich miastach.

 Sklep Internetowy Biedronki działa od kwietnia 2020 roku. W tym czasie stał się wygodnym, a w związku z pandemią również bardzo bezpiecznym rozwiązaniem zakupowym dla klientów ceniących możliwość otrzymania swoich ulubionych zakupów bezpośrednio pod drzwi mieszkania bez konieczności odwiedzania sklepu. Tę możliwość Biedronka zapewnia razem z Glovo w 49 polskich miastach – m. in. we wszystkich stolicach województw. Dodatkowo od października 2021 r. w wybranych miastach Polski działa usługa q-commerce BIEK, dzięki której zakupy z Biedronki znajdą się w naszym domu w ekspresowym czasie 15 minut. BIEK odpowiada już za ponad 20 proc. zamówień e-commerce Biedronki.

 – Ostatnie dwa lata pokazały nam, że Polacy są otwarci na nowe formy zakupowe. Dostawa produktów z Biedronki pod drzwi klienta jest aktualnie dostępna w 49 polskich miastach, w tym 7 z nich uruchomiliśmy w ubiegłym miesiącu: Grodzisk Mazowiecki, Mysłowice, Piekary Śląskie, Radom, Skierniewice, Starachowice, Tomaszów Mazowiecki. Staramy się odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego w okresie przedświątecznym uruchamiamy dostawę za 4,99 zł przy zamówieniach za minimum 75 zł. – mówi Kamila Frąckowiak-Jankowski, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu e-commerce w sieci Biedronka.

 – Wizją Glovo jest dostarczanie naszym użytkownikom wszystkiego w mieście w łatwy sposób. Chcemy być liderem na rynku q-commerce w Polsce. Biedronka jest naszym kluczowym partnerem w tym segmencie. Chcemy nadal rozwijać naszą współpracę poprzez, między innymi, otwieranie nowych stref dostaw i rozwój usługi BIEK. – mówi Bartek Prokopowicz, head of q-commerce Poland w Glovo.

 Współpraca pomiędzy Biedronką i Glovo to jednak nie tylko dostawy pod drzwi klienta. Od początku marca użytkownicy aplikacji mają możliwość zamówienia specjalnych zestawów produktowych, które w ich imieniu przekazywane są do Banku Żywności. Dzięki tej inicjatywie Biedronka przekazała już produkty o łącznej wartości przekraczającej 100 tys. zł.

Biedronka i Glovo obsługują klientów w takich miastach jak: Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Gdynia, Gdańsk, Sopot, Poznań, Katowice, Szczecin, Olsztyn, Grudziądz, Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Płock, Lublin, Białystok, Gliwice, Chorzów, Sosnowiec, Zielona Góra, Rzeszów, Bielsko-Biała, Tychy, Częstochowa, Bytom, Elbląg, Opole, Kielce, Gorzów Wielkopolski, Rumia, Leszno, Koszalin, Tczew, Pruszków, Reda, Ząbki, Jabłonna, Legionowo, Tomaszów Mazowiecki, Piekary Śląskie, Wołomin, Inowrocław, Radom, Grodzisk Mazowiecki, Starachowice, Mysłowice i Skierniewice.