Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Lidl Polska świętuje 20-lecie obecności na naszym rynku

Lidl Polska już od 20 lat towarzyszy Polakom podczas codziennych zakupów, oferując produkty wysokiej jakości w niskich, lidlowych cenach. Równolegle sieć angażuje się w obszary ważne społecznie, czyniąc tym samym otoczenie bardziej przyjaznym, a przyszłość kolejnych pokoleń – lepszą. Oferując sprawdzone rozwiązania, firma od dwóch dekad odpowiada na potrzeby klientów. Lidl Polska rozpoczyna świętowanie swojego 20-lecia oraz podsumowuje wyniki eksportu za 2021 rok. Sieć osiągnęła kolejny rekordowy wynik.

Dokładnie w kwietniu 2022 roku mija 20 lat, kiedy na naszym rynku pojawił się pierwszy sklep Lidl Polska. Obecnie sieć zatrudnia ponad 25 000 pracowników, a w swoich sklepach oferuje wysokiej jakości produkty w niskich, atrakcyjnych cenach. Oprócz konkurencyjnej oferty, dobrych warunków zatrudnienia, sieć wyróżnia się swoim podejściem do społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma nieustannie prowadzi działania, które są zgodne z ideą „W trosce o lepsze jutro”.

– Jubileusz 20-lecia Lidl Polska to nie tylko wielkie święto, ale także ogromny sukces. Chcemy się nim dzielić z naszymi klientami, partnerami biznesowymi oraz pracownikami. Przez ten czas pokonaliśmy długą drogę, nieustannie doskonaląc się oraz zmieniając zgodnie z potrzebami i trendami rynku. Wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w trakcie naszej działalności w Polsce nieustannie podejmujemy działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom, którzy darzą nas zaufaniem oraz codziennie odwiedzają nasze sklepy. Dziękujemy także partnerom biznesowym oraz pracownikom za zaangażowanie oraz za udaną współpracę – mówi Włodzimierz Wlaźlak Prezes Zarządu Lidl Polska.

R E K L A M A

Wpływ na polską gospodarkę oraz rekordowe wyniki eksportu za 2021 rok

Pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku, wypracował Lidl Polska, przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidla, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów Lidl działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynach zagranicznych.

Samo funkcjonowanie sklepów Lidl Polska w roku obrotowym 2020 miało istotny, pozytywny wpływ na gospodarkę. Poza codzienną działalnością sklepów gospodarkę napędzały zakupy potrzebne do ich utrzymania oraz wydatki pracowników, które dalej krążą w gospodarce. W rezultacie firma szacuje, że w roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.

Odpowiedzialna firma może więcej i ma wpływ na to, co dzieje się w otoczeniu. Lidl Polska ma świadomość swojej siły oddziaływania, ale przede wszystkim możliwości do wykorzystania tego potencjału. Dlatego zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro”, Lidl Polska wdraża strategię zrównoważonego rozwoju przyjętą na lata 2020-2025, która wyznacza priorytety w działaniach CSR firmy. Podzielono je na sześć kluczowych filarów odpowiedzialności Lidl Polska: poszanowanie bioróżnorodności, zaangażowanie w dialog, promocja zdrowia, uczciwe działanie, ochrona zasobów oraz ochrona klimatu.

Strategia CSR sieci Lidl Polska

W ślad za przyjętą strategią CSR do jednych z priorytetów sieci Lidl Polska należy ochrona środowiska. Dotychczas firma podjęła kolejne przełomowe kroki w zakresie neutralności klimatycznej – sieć podpisała umowę ze sprzedawcą energii gwarantującą pochodzenie energii w 100% z OZE. W 2022 roku wszystkie obiekty Lidl Polska będą pracowały wyłącznie w oparciu o zieloną energię.

Ponadto Lidl Polska opracował strategię klimatyczną oraz ustalił konkretne cele klimatyczne, które opierają się na metodologii Science Based Targets. Oznacza to, że Lidl wnosi istotny wkład w osiągnięcie celu paryskiego porozumienia klimatycznego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Zgodnie z międzynarodową strategią klimatyczną, Lidl Polska stosuje podejście polegające na tym, że najpierw unika emisji, następnie ją redukuje, a na końcu kompensuje, gdy nie ma innych możliwości. Do 2030 roku Lidl zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80% (w porównaniu z 2019 roku). Aby osiągnąć ambitne cele klimatyczne, Lidl Polska opracował w ramach swojej strategii klimatycznej plan działania – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które występują w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.

Zespół Lidl Polska liczy aktualnie ponad 25 000 osób. Sieć w dalszym ciągu planuje systematycznie zwiększać zatrudnienie, przeznaczając w 2022 roku na utworzenie nowych miejsc pracy blisko 100 mln zł. Planowane inwestycje zaowocują stworzeniem ok. 1 500 nowych etatów w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska.

Oprócz wysokich wynagrodzeń – wyższych niż średnie płace w handlu, swojej załodze sieć gwarantuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport, szkolenia, wyprawka „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego mogą oni skorzystać z pomocy psychologa, prawnika i doradcy finansowego.

Lidl wierzy, że siła tkwi w zespole, dlatego podkreśla, że dbałość o obszar pracowniczy i wspieranie załogi bez względu na płeć to od zawsze priorytet oraz jeden z filarów odpowiedzialności społecznej firmy. Świadczą o tym przyznawane co roku wyróżnienia, m.in. tegoroczna nagroda „Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2021”. W 2020 roku Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs). WEPs to wspólna inicjatywa UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się na wzmacnianiu pozycji kobiet. Chcąc promować wartości związane z równym traktowaniem także poza swoją organizacją, Lidl wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry ustanowił nagrodę Lidl Fair Pay. Celem inicjatywy jest promowanie równego traktowania oraz wynagradzania bez względu na płeć.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje około 11.550 sklepów tej marki, a w Polsce około 800.