ZPPHiU podsumowało dane dotyczące odwiedzalności centrów handlowych w marcu 2022 r. Wyniki analizowane w zestawieniu dotyczą już trzeciego sezonu dotkniętego skutkami pandemii w porównaniu do roku 2019 czyli ostatniego roku niezakłóconych zakupów w centrach handlowych.
W komunikacie ZPPHiU podano, że pod względem odwiedzalności marzec 2022 roku dla przedsiębiorców w centrach handlowych jest kolejnym miesiącem postpandemicznym w handlu, który wygląda inaczej niż trzy lata temu.
W opinii ZPPHiU co drugi klient nie wrócił na zakupy do centrów i galerii handlowych.
Według ZPPHiU, odnosząc się do marca 2019 średni spadek liczby wizyt w galeriach w całej Polsce wyniósł -49% a spadek liczby indywidualnych klientów to -54%.
W opinii ZPPHiU, odwiedzalność sklepów zlokalizowanych w galeriach jest niska, podczas gdy koszty funkcjonowania drastycznie wzrosły. Dramatyczną konsekwencją jest spadek rentowności utrzymania placówek w centrach handlowych.