Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Sławomir Nitek, Action: W Polsce mamy już 190 sklepów i planujemy kolejne

Sieć dyskontów niespożywczych Action prezentuje dobre wyniki skonsolidowane za pierwszy kwartał roku obrotowego 2022, odnotowując 42% wzrost sprzedaży, w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Od początku 2022 r. Action otworzył 15 sklepów w Polsce i ma w planach kolejne.

Od stycznia Action otworzył w Polsce 15 sklepów oraz centrum dystrybucyjne w Bieruniu. Na początku maja firma uruchomiła kolejne trzy markety: w Żaganiu, Jaśle oraz Rumi – najbardziej wysuniętą na północ placówkę w kraju. Łącznie Action otworzył w Polsce już 190 sklepów i planuje kolejne. Firma zatrudnia w Polsce obecnie ponad 2500 osób i z każdym nowym sklepem liczba ta rośnie.

– Model biznesowy Action odnosi sukcesy dzięki kulturze organizacyjnej, związanej głęboko z naszymi podstawowymi wartościami. Jako zespół, pracownicy Action dążą do codziennego doskonalenia, usuwania zbędnych kosztów i zapewniania wydajności, koncentrując się na prostocie i standaryzacji procesów. Zawsze mamy na uwadze naszych klientów i dążymy do zapewnienia im jak najatrakcyjniejszych warunków zakupów oraz oferty produktów przyjaznych dla środowiska. Te nieustanne wysiłki umożliwiają nam dalszy rozwój, pomimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej w Europie – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Wzrost sprzedaży w Europie

W pierwszym kwartale 2022 roku Action osiągnął w Europie skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 1,8 mld euro, o 42% wyższą niż w pierwszym kwartale 2021 roku. Wzrost sprzedaży według danych porównywalnych (LFL) wyniósł 27,7%, co odzwierciedla mniejszy wpływ pandemii w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Zrównoważony rozwój każdego dnia

Jako rozwijająca się sieć handlowa, Action ma obowiązek odgrywać aktywną rolę, by dążyć do zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialne zaopatrzenie i produkcja są kluczowe w realizacji tego celu. Action podejmuje konkretne działania w zakresie zmian klimatycznych poprzez bezwzględną redukcję emisji CO2 o 50% do 2030 r. w porównaniu z rokiem 2020. Do 2024 r. żaden ze sklepów Action nie będzie korzystał z ogrzewania gazem.

– Action może być głównym graczem w procesie zaopatrywania konsumentów w bardziej zrównoważone produkty, które charakteryzują się dobrą jakością oraz niską ceną. Będąc wiodącą siecią dyskontów uważamy za swój obowiązek ciągłą pracę nad ulepszaniem naszej oferty i łańcucha dostaw oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Również w 2021 roku poczyniliśmy postępy w dalszej realizacji naszych planów dotyczących obiegu zamkniętego w celu zmniejszenia śladu węglowego popularnych artykułów i zwiększenia ich cyrkularności. W 2022 r. plany te będą gotowe dla całej naszej oferty – wyjaśnia Sławomir Nitek.

Action ma w Europie ponad 2000 sklepów

Action to najszybciej rozwijający się w Europie dyskont niespożywczy, zapewniający stale zmieniającą się, różnorodną ofertę około 6000 produktów w ponad 2000 sklepów, ponad 11 milionom klientów każdego tygodnia. Ponadto w każdym tygodniu kolejne 8 milionów konsumentów odwiedza stronę internetową Action.com. Action zatrudnia ponad 65 000 osób ponad 130 różnych narodowości, w 10 krajach. Oferując ciągle zaskakujący asortyment w dobrych cenach, stale udoskonalamy nasze produkty w zakresie jakości i zrównoważonego rozwoju. Obietnica Action: Niskie ceny. Duży uśmiech.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników