Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wojciech Kamiński, Maxi Zoo: Mamy już 70. sklepów i niezmiennie się rozwijamy

Rok 2021 Maxi Zoo zakończyło 63 sklepami, a już po pięciu miesiącach otwiera swój 70. sklep – w Jastrzębiu-Zdroju. Ekspansja nabiera rozpędu – w tym roku planuje jeszcze otwarcie kolejnych 18 sklepów. O dynamicznym rozwoju sieci opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Maxi Zoo Polska to najpopularniejsza sieć sklepów stacjonarnych z produktami dla zwierząt, która działa na polskim rynku od 10 lat. Sieć należy do międzynarodowej Grupy Fressnapf, działającej w 11 krajach europejskich. Oferta i filozofia firmy skupia się na zaspokojeniu potrzeb naszych pupili. Od momentu swojego debiutu w Polsce w 2012 roku Maxi Zoo nieprzerwanie rozwija swoją działalność, zdobywając zaufanie coraz szerszej rzeszy klientów. Oferta sklepów jest niebagatelna – można w nich znaleźć ponad 6000 produktów w atrakcyjnych cenach dostępnych od ręki.

– Ten rok jest dla nas szczególny. Obchodzimy 10-lecie istnienia Maxi Zoo w Polsce, niezmiennie dynamicznie się rozwijamy. Otworzyliśmy właśnie 70. sklep – tym razem w Jastrzębiu-Zdroju. Od marca 2021, gdy otworzyliśmy 50. sklep – ten zaszczytny numer przypadł placówce w Gdańsku Zaspie, uruchomiliśmy kolejne dwadzieścia sklepów, większość w parkach lub centrach handlowych. Takie tempo jest prawdziwym wyzwaniem dla nas wszystkich, nad każdym pracują zespoły międzydziałowe, by cały proces przebiegał sprawnie i bez opóźnień. A to nie koniec – 2022 rok planujemy zakończyć prawie z 90. sklepami – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

R E K L A M A

Zgodnie z filozofią firmy w sklepach sieci Maxi Zoo nie sprzedaje się zwierząt, pomimo że powierzchnia jej sklepów jest największa wśród sklepów dla zwierząt w Polsce (średnio 450 m2), to jednak firma uważa, że nadal jest niewystarczająca, aby móc zwierzętom zapewnić warunki odpowiednie do ich gatunku, które byłyby zbliżone do warunków panujących w naturze. Za to do sklepów Maxi Zoo można przyjść na zakupy ze swoim podopiecznym, co szczególnie ułatwia wybór różnego rodzaju wyposażenia.

Niezwykle istotne jest również konsekwentnie prowadzone kształcenie pracowników na tematy związane z szeroko rozumianą wiedzą o opiece nad zwierzętami, ponieważ buduje to grono lojalnych klientów.

– Rynek produktów dla zwierząt stale się rozwija. Jest to związane z rosnącą humanizacją naszych pupili, czego efektem jest wzrost zainteresowania produktami, które kiedyś nie były zbyt popularne – przysmakami, zabawkami, wszystkim, co może zapewnić naszym zwierzęcym domownikom dobrostan. W Maxi Zoo uważnie śledzimy te trendy i odpowiadamy na nie. W naszej ofercie znajdują się produkty dla praktycznie każdego gatunku zwierząt. Dodatkowo nasi doradcy klienta przechodzą szereg szkoleń, które pozwalają im poszerzać ekspercką wiedzę na temat zwierzęcych potrzeb. Dużo porad można również znaleźć w naszym Magazynie Maxi Zoo – który jest dostępny bezpłatnie w sklepach stacjonarnych i online. Dzięki tym wszystkim działaniom jesteśmy marką znaną, postrzeganą jako godna zaufania, a to niewątpliwie ułatwia ekspansję. Coraz więcej centrów i parków handlowych jest zainteresowane posiadaniem w gronie najemców naszych sklepów – wiedzą, że jesteśmy firmą z dobrymi perspektywami na przyszłość, a jednocześnie dzięki nam mogą poszerzyć zakres oferowanych usług w swoich obiektach – podkreślił Wojciech Kamiński.

Od początku działalności sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Maxi Zoo angażuje się w szereg akcji charytatywnych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Każdy sklep wspiera lokalną organizację prozwierzęcą, więc każda nowo otwarta placówka to szansa na pomoc kolejnej fundacji czy kolejnemu schronisku.

– To, co nas wyróżnia, to niezaprzeczalna miłość do zwierząt całego naszego zespołu – zarówno w sklepach, jak i w biurze. Myślę, że nasi klienci to wyczuwają i jest to jeden z czynników, który przyciąga do nas opiekunów i miłośników zwierząt. Inicjujemy różne działania – tutaj należy wspomnieć o naszej sztandarowej akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” podczas której już od 5 lat wspieramy dzielne psy ratownicze GOPR. Włączamy się również w te inicjatywy, które już trwają – na przykład od kilku miesięcy, we współpracy z Fundacją Viva!, organizujemy pomoc w postaci darów dla zwierząt z Ukrainy – dodał Wojciech Kamiński.
W ciągu dziesięciu lat obecności w Polsce, Maxi Zoo stała się firmą lubianą przez klientów za swoją postawę w stosunku do zwierząt i cenioną za szeroki asortyment oraz profesjonalną obsługę. Każde otwarcie nowego sklepu jest wyczekiwane z niecierpliwością, a robiących zakupy przybywa z miesiąca na miesiąc. Warto również pamiętać, że z okazji każdego otwarcia Maxi Zoo przygotowuje specjalną ofertę promocyjną, a w dodatku ten rok, jubileuszowy, obfituje w dodatkowe, atrakcyjne oferty urodzinowe.

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 70 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu ubiegłego roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.