Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

[WYWIAD] Paweł Nadulski, Stokrotka: zwiększamy dynamikę rozwoju

Skala i tempo naszego wzrostu oraz fakt, że potrafimy się zmieniać w zgodzie z nowymi potrzebami klientów, powodują, że inwestorzy chętnie z nami współpracują i traktują nas jako zaufanych i wiarygodnych partnerów. To dla nas ważne, ponieważ pozwala nam na stawianie sobie coraz większych celów i dalsze zwiększanie dynamiki rozwoju – mówi w rozmowie z Retailnet Paweł Nadulski, Prezes Zarządu w Elpro Development Sp. z o.o. i Dyrektor Ekspansji w Stokrotka Sp. z o.o.

Stokrotka dynamicznie rozwija sieć sprzedaży. Ile sklepów aktualnie działa i jakie są Państwa dalsze plany ekspansji?

Stokrotka posiada aktualnie ponad 800 sklepów. Rozwijamy się bardzo dynamicznie, co roku otwieramy około 100 nowych placówek. Ważne jest dla nas systematyczne zwiększanie liczby sklepów w całej Polsce, niezależnie od wielkości lokalizacji. Otwieramy sklepy zarówno w małych miejscowościach, jak i w dużych miastach. Obecnie rozwijamy efektywnie nasze sklepy także w największych ośrodkach w Polsce, takich jak Łódź, Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Kraków, Poznań.

Jakie lokalizacje są najbardziej pożądanymi? W jakich projektach chcecie być obecni?

Oczywiście, jak każda sieć, mamy preferencje, którymi kierujemy się w czasie wyboru lokalizacji. Skupiamy się na obiektach wolnostojących z dużym parkingiem czy takich znajdujących się w osiedlach mieszkaniowych. W ostatnim czasie wypracowaliśmy standardy kilku typów sklepów dopasowanych specjalnie do charakteru danego miejsca. Najlepszym przykładem jest format sklepów Stokrotka Express, który rozwijamy w największych miastach w Polsce – w Warszawie, Łodzi, Krakowie czy w Lublinie, z którego się wywodzimy. Ostatnio do ośrodków, w których obecna jest Stokrotka Express, dołączyło Trójmiasto. Obecnie nasza sieć posiada 70 sklepów tego typu, a rocznie planujemy otwierać ich około 50.

Które formaty sklepów Stokrotka najlepiej wpisują się w centra handlowe i retail parki?

Sklepy w formacie supermarket i market rozwijamy najczęściej w obiektach wolnostojących, gdyż z punktu widzenia Stokrotki istotną kwestią jest zapewnienie klientom dostępu do dużej liczby miejsc parkingowych. Biorąc pod uwagę to kryterium, częstym wyborem dla rozwoju wspomnianych formatów są także parki handlowe. Ponadto obecność dodatkowych operatorów jest dużym plusem takich lokalizacji. Rozwijamy więc sklepy Stokrotka również w centrach handlowych. Formaty staramy się dostosować do specyfiki danego miejsca, wybierając market lub supermarket.

Stokrotka_2 (1)
Sklep Stokrotka

Stokrotka, poza rozwojem tradycyjnej sieci sprzedaży, chętnie inwestuje także w grunty

Tak, jest to kolejna gałąź, którą bardzo dynamicznie rozwijamy. Mowa o zakupach dedykowanych dla sklepów Stokrotka. Ponadto sami budujemy obiekty z dodatkową powierzchnią przeznaczoną dla innych najemców. To są mniejsze parki handlowe, gdzie oprócz sklepu Stokrotka przewidujemy miejsce dla dodatkowego podmiotu, jakim będzie drogeria czy też dyskont odzieżowy. Pełnimy wówczas rolę podmiotu wynajmującego powierzchnię handlową. Działamy zatem dwutorowo. Z jednej strony możemy być najemcą, a z drugiej strony wynajmującym.

Rozwijacie się także w oparciu o system franczyzowy. Jakich partnerów franczyzowych poszukuje Stokrotka?

Współpracujemy głównie z osobami, które mają doświadczenie w prowadzeniu działalności i chcą ją realizować ze sprawdzonym partnerem z uznaną marką i dobrymi działaniami marketingowymi, który między innymi poprzez standaryzację sklepu, dostępność do odpowiednich cen i asortymentu, pomoże im zdecydowanie rozwinąć swój biznes.

Po czyjej stronie leży pozyskanie lokalizacji, gdy udzielacie franczyzy?

W większości sytuacji jest to lokal wynajmowany przez franczyzobiorcę.

Jaką pozycję Stokrotka ma obecnie na tym dynamicznie rozwijającym się rynku operatorów spożywczych?

Stokrotka jest jedną z czołowych sieci sklepów w kraju. Wierzymy, że to wartości, które nam przyświecają od początku istnienia, przyczyniły się do pozycji, jaką dziś mamy. Bogaty asortyment, doskonała jakość, świetne promocje oraz bliskość naszego sklepu i wygoda zakupów są dla nas szczególnie ważne. Ufamy też, że tempo, z jakim się rozwijamy, w najbliższym czasie pozwoli nam na zajęcie coraz wyższych miejsc na rynku operatorów spożywczych. Dzisiaj format supermarketu w tradycyjnym tego słowa znaczeniu jest kojarzony właśnie ze Stokrotką.

Skala i tempo naszego wzrostu oraz fakt, że potrafimy się zmieniać w zgodzie z nowymi potrzebami klientów, powodują, że inwestorzy chętnie z nami współpracują i traktują nas jako zaufanych i wiarygodnych partnerów. To dla nas ważne, ponieważ pozwala nam na stawianie sobie coraz większych celów i dalsze zwiększanie dynamiki rozwoju.

Działacie także w duchu omnichannel

Tak, w 2022 roku kontynuujemy szybkie tempo rozwoju stacjonarnych sklepów naszej sieci. Jednak konsekwentnie wprowadzamy w Stokrotce także nowe rozwiązania. Rozwijamy nasz sklep internetowy, gwarantując dostawy zakupów w kolejnych miastach w Polsce. Dzisiaj dostarczamy je już w blisko 30 lokalizacjach. W ostatnim czasie otworzyliśmy w Lublinie na potrzeby sklepu internetowego także nowy magazyn, dzięki któremu możemy dalej intensywnie rozwijać ten element naszej aktywności. Działamy więc wielotorowo, dostosowując naszą ekspansję do potrzeb i wymagań rynku, zawsze patrząc w przód.

Jakie największe wyzwania teraz przed Wami?

Dynamicznie się rozwijamy, w tym roku chcemy jeszcze przyspieszyć tempo wzrostu naszej sieci i dołączyć do niej około 150 nowych placówek. Intensywnie pracujemy więc nad nowymi otwarciami. Chcemy również jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów dotyczące cen, asortymentu i lokalizacji naszych sklepów. Pracujemy więc także nad kolejnymi projektami pozwalającymi nam być jak najbliżej naszych klientów.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników