W trakcie pandemii zmieniły się zwyczaje konsumenckie i nawet po uruchomieniu centrów w pełnym wymiarze, nie wróciły one całkowicie do dawnych schematów. Można jednak bezsprzecznie zaobserwować, że wizyta w galerii czy sklepie ulubionej marki jest nadal w cenie – mówi Anna Sip, PR & Marketing Senior Manager, CREAM Property Advisors.
Klient jest spragniony kontaktu z drugim człowiekiem, a galerie nadal są miejscem wygodnych zakupów i zapewniają customer experience, jakiego w zakupach przez internet klient po prostu nie doświadczy. Konieczne jest jednak wysokie zaangażowanie najemców, komfortowy poziom obsługi w ich sklepach, dbałość o klienta i współpraca z zarządzającymi. Umiejętne prowadzenie działań marketingowych budujących tożsamość z miejscem powoduje, że klient dokonuje ostatecznego zakupu w centrum.
Jest wiele dróg prowadzących do wzmocnienia kanału stacjonarnego. Ważną rolę odgrywają działania budujące lojalność, a wśród nich m.in. bonusy dodatkowe oferowane przez aplikacje mobilne, które nagradzają klienta za wizyty w centrum, a także promują ofertę najemców w formie online i skłaniają do odwiedzin w obiekcie. Nagrody na miejscu to dodatkowy bodziec, który mobilizuje klienta i daje mu poczucie wartości dodanej.
Wszelkiego rodzaju działania i eventy w galerii sprawiają, że centrum zamienia się np. w festiwal zieleni, sportu czy fotografii. Prezentuje więc ofertę uzupełniającą, która odpowiada zainteresowaniom i hobby naszego klienta, zachęcając go jednocześnie do wyboru sklepu stacjonarnego. Istotnymi elementami są mądrze przemyślane, zorganizowane i promowane akcje, włączające np. live streaming, wplątujące w formułę dotychczasowe realizacje video centrum, łączące realizację offline z transmisją online.
Ponownie jednak warto podkreślić, że rodzaj wsparcia kanału stacjonarnego jest ściśle powiązany ze znajomością miejsca, zwyczajów i zainteresowań klienta. Nie kopiujmy bezmyślnie konkurencji, nie idźmy drogą sztampy, odważmy się na własne nieszablonowe rozwiązania. Wszyscy szukają inspiracji, ale nie wszyscy wytyczają trendy. Aspirujmy więc do tej drugiej grupy.
Autorką komentarza jest: Anna Sip, PR & Marketing Senior Manager, CREAM Property Advisors.