Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Multikino: frekwencja w kinach napawa optymizmem

Według danych BoxOffice.pl oraz dystrybutora UIP Sp. z o.o. w pierwszym półroczy 2022 roku cztery filmy osiągnęły frekwencję ponad miliona widzów: „Sing 2”, „Sonic 2: Szybki jak błyskawica”, „Top Gun: Maverick” oraz „Doktor Strange w multiwersum obłędu”. Ta liczba będzie sukcesywnie wzrastała, ponieważ w najbliższych miesiącach do kin wejdą kolejne hity.

– Rekordowe wyniki frekwencyjne tych czterech filmów napawają optymizmem całą branżę kinową oraz brokerów reklamy kinowej. Widzimy, że widzowie wrócili do kin. Poza filmami, które przekroczyły milion widzów warto zwrócić również uwagę na produkcje, które były blisko osiągniecia tego pułapu, czyli „Batman” z ponad 962 tys. widzów czy „Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore’a” z ponad 808 tys. widzów – mówi Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media Sp. z o.o.

Ponad pół miliona widzów w pierwszym półroczu 2022 roku według danych BoxOfficepl zgromadziły takie filmy, jak: „Koniec świata, czyli Kogel mogel 4” (ponad 759 tys.), „To nie wypanda” (ponad 716 tys.) oraz „Skarb Mikołajka” (ponad 532 tys.). 21 czerwca br. dystrybutor filmu „Jurassic World: Dominion” poinformował, że najnowszą część serii, która weszła do kina 10 czerwca br., również zobaczyło już ponad 500 tys. widzów w polskich kinach.

R E K L A M A

– Według naszych estymacji kolejnymi tytułami, które w drugim półroczu 2022 roku mają duże szanse, żeby dołączyć do listy filmów z milionem widzów na koncie są między innymi animacja „Minionki: wejście Gru”, „Thor: Miłość i grom”, „Listy do M. 5” czy nowy „Avatar” – wyjaśnia Spisz.

Cztery poprzednie części Minionków od 2010 do 2017 roku, według danych BoxOffice.pl, przyciągnęły do kin w Polsce ponad 4,4 mln widzów, a dwie ostatnie miały rekordowe wyniki. „Minionki” z 2015 roku obejrzało na wielkim ekranie ponad 1,6 mln widzów, a „Gru, Dru i Minionki” z 2017 roku ponad 1,95 mln.

O tym, że „Thor: Miłość i grom” przyciągnie do kin rzeszę fanów Marvela przekonuje fakt, że w ostatnim czasie produkcje tej wytwórni, na przykład „Spider-Man: Bez drogi do domu” czy „Doktor Strange w multiwersum obłędu” osiągały rekordowe wyniki frekwencyjne. Ponadto każdy kolejny film z udziałem Thora miał wyższą frekwencję niż poprzedni. Pierwszą produkcję „Thor” z 2011 roku według danych BoxOffice.pl zobaczyło w kinach ponad 176 tys. widzów. Druga – „Thor: Mroczny świat” przyciągnął do kin już ponad 447 tys. widzów, a trzeci „Thor: Ragnarok” ponad 688 tys. osób.

– Patrząc na tendencję wzrostową i przebijanie frekwencji poprzednich części filmów Marvela czy sukces „Sonic 2: Szybki jak błyskawica” oraz „Top Gun: Maverick” z niecierpliwością czekamy na premierę filmu „Avatar: Istota Wody”. Przypominam, że według danych BoxOffice.pl w 2009 i 2010 roku tę produkcję zobaczyło w sumie w Polsce ponad 3 miliony widzów – podkreśla Mariusz Spisz.

Jesienią w kinach bardzo dużą rolę odegrają również polskie produkcje, a najbardziej wyczekiwane tytuły, to: „Kryptonim Polska”, „Szczęścia chodzą parami”, „Zołza”, „Johnny”, „Orzeł. Ostatni patrol”, „Heaven in Hell”, „Miłość na pierwszą stronę” oraz „Listy do M. 5”.

Multikino Media sp. z o.o. to firma wyodrębniona w 2012 roku w ramach struktury Grupy Multikino. Oferta spółki składa się z działalności brokerskiej w zakresie sprzedaży reklamy kinowej (centralnej i lokalnej), sponsoringu i akcji specjalnych oraz sprzedaży korporacyjnej obejmującej organizację konferencji w kinach oraz sprzedaż kuponów. Świadczone usługi obejmują również obsługę kin spoza sieci Multikino i Cinema3D. Multikino Media, w związku ze 100% cyfryzacją sieci kin Multikino, zapewnia innowacyjne rozwiązania w zakresie reklamy kinowej.