Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Stokrotka podpisała umowę przejęcia 14 sklepów w woj. mazowieckim

Sieć sklepów Stokrotka podpisała umowę przejęcia 14 sklepów spożywczych, działających w województwie mazowieckim. Transakcja ma zostać zrealizowana do końca 2022 roku z zastrzeżeniem spełnienia warunków określonych w umowie, w tym uzyskania zgody UOKiK.

Zgodnie z umową sieć sklepów Stokrotka powiększy się o 14 nowych sklepów w województwie mazowieckim. Ich oczekiwana sprzedaż ma wynosić ponad 100 milionów złotych. Obecnie Stokrotka prowadzi 840 sklepów w całej Polsce. Dzięki zawartej umowie sieć kontynuuje szybkie tempo rozwoju stacjonarnych sklepów, dążąc do otwarcia w tym roku około 150 nowych placówek.

– Zawarta umowa dotycząca przejęcia 14 nowych sklepów jest dla nas kolejnym ważnym krokiem w rozwoju Stokrotki. W 2021 roku dołączyliśmy w ten sposób do naszej sieci 8 placówek w województwie mazowieckim. Konsekwentnie realizujemy więc dalej strategię budowania naszej pozycji na rynku, łącząc wzrost organiczny z działaniami dotyczącymi nowych przejęć. Ważne jest dla nas, że dzięki podpisanej umowie możemy dotrzeć do szerszego grona klientów z wartościami, które przyświecają nam od początku istnienia: bogatym asortymentem, doskonałą jakością, świetnymi promocjami oraz bliskością naszego sklepu i wygodą zakupów – mówi Arūnas Zimnickas, Dyrektor Zarządzający, Prezes Zarządu Stokrotki.

– W dalszym ciągu koncentrujemy się na dynamicznym rozwoju na polskim rynku, zarówno poprzez szybki wzrost organiczny, jak i fuzje oraz przejęcia, kierując się przede wszystkim kryterium dobrego dopasowania do modelu biznesowego Stokrotki. Arūnas Zimnickas i jego zespół wykonują świetną pracę, kontynuując ekspansję sieci na poziomie około 100 sklepów rocznie – mówi Mantas Kuncaitis, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Maxima Grupė.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie. Aktualnie posiada ponad 800 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka otwiera ponad 100 sklepów rocznie w formatach: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima.