Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Falcon nabywa od TUF RE park handlowy w Golubiu-Dobrzyniu

Falcon Investment Management, nowy fundusz inwestycyjny w sektorze parków handlowych, właśnie powiększył portfel o kolejny obiekt – Pasaż Golubsko-Dobrzyński. Fundusz nabył nieruchomość od warszawskiego dewelopera, spółkę z grupy TUF RE. Zakup tego projektu to wstęp do budowy silnej sieci parków.

Falcon Investment Management ma ambitne plany rozwoju, które sukcesywnie realizuje w oparciu o różne formy współpracy z partnerami biznesowymi: transakcje typu forward purchase, joint venture, zakup gotowych projektów, a także własny development. W portfolio firmy Falcon znajdują się obecnie: Stary Dworzec w Bolesławcu, zakupiony jako gotowy i działający obiekt z atrakcyjnym miksem najemców oraz nowo otwarty Pasaż Golubsko-Dobrzyński, który inwestor kupił od firmy TUF RE.

– Wchodzimy na rynek z jasno sprecyzowanymi celami. Chcemy stworzyć sieć parków handlowych, w skład której wejdą tzw. Power Centers – obiekty dominujące w danym rejonie. Kupujemy i budujemy dla siebie w długim horyzoncie czasowym, co oznacza, że przykładamy dużą wagę do jakości naszego portfela – mówi Piotr Piechocki, założyciel i prezes zarządu, Falcon Investment Management.

Kolejny zrealizowany projekt warszawskiego dewelopera

– Bardzo nas cieszy, że przekazujemy nowemu na rynku podmiotowi, współczesny, w pełni skomercjalizowany obiekt, który służył będzie mieszkańcom Golubia-Dobrzynia. Priorytetem TUF RE jako dewelopera jest realizacja projektów w miastach powiatowych, które do tej pory nie miały tego typu miejsc. Zaspokajają one potrzeby zakupowe społeczności nie tylko miasta, ale też całego powiatu. W chwili obecnej realizujemy inwestycje w Kępnie i Grodzisku Wielkopolskim, obie otworzymy w przyszłym roku. Aktywnie pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami, które zabezpieczyliśmy w ostatnim kwartale, wyjdziemy z nimi na rynek zaraz po wakacjach – komentuje transakcję Fabian Eryk Barbarowicz, wspólnik zarządzający TUF Real Estate Polska.

Obecnie fundusz ma zabezpieczonych 12 projektów w różnych fazach realizacji, ale to nie jest jego ostatnie słowo.

– Interesują nas projekty o powierzchni od ok. 4 tys. GLA i grunty w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców lub sypialniach największych aglomeracji. Celem na najbliższe miesiące jest zabezpieczenie kolejnych nieruchomości – podkreśla Tomasz Pawilonis, Dyrektor ds. Rozwoju, Falcon Investment Management. Inwestor pracuje obecnie również nad obiektem realizowanym samodzielnie w formule deweloperskiej. Do partnerów biznesowych funduszu należą m.in. TUF RE, BOIG czy Acteeum Central Europe.

– Liczymy, że to grono będzie się sukcesywnie powiększać. Jesteśmy otwarci na współpracę z solidnymi uczestnikami rynku: właścicielami terenów inwestycyjnych, sprzedającymi czy wykonawcami – dodaje Tomasz Pawilonis. Równie precyzyjnie Falcon określa swoją strategię leasingową. W parkach należących do firmy znajdzie się miejsce dla wiodących na rynku marek, atrakcyjnych z punktu widzenia klientów. – Najemcy znajdą w nas solidnego i godnego zaufania partnera, z którym będą mogli długofalowo rozwijać swój biznes. W naszych relacjach z rynkiem stawiamy na transparentność i partnerskie podejście, stąd nasze postulaty dotyczące raportowania obrotów sklepów w parkach handlowych i pełnej indeksacji od początku trwania umowy. Te wymogi są odpowiedzią na dzisiejsze uwarunkowania gospodarcze i rynkowe – podkreśla Daria Górniak, Senior Leasing & Expansion Manager, Falcon Investment Management.

Mocny skład

Siłą firmy są nie tylko jej zaplecze finansowe i możliwości inwestycyjno-deweloperskie, ale również zespół, który tworzą najlepsi rynkowi eksperci. Wśród nich są, wspomniani Piotr Piechocki, z doświadczeniem zarówno w konsultingu w The Boston Consulting Group, jak i podmiotach inwestycyjnych i handlowych m.in. LPP S.A., Tomasz Pawilonis, który wniósł do firmy ponad 10-letnie doświadczenie zdobyte po stronie jednego z największych operatorów spożywczych oraz odpowiedzialna za leasing Daria Górniak, która pracując przez wiele lat w branży, zarówno po stronie agencji nieruchomości, jak i dewelopera, komercjalizowała centra handlowe oraz parki handlowe. Mocny skład tworzą również osoby odpowiedzialne za kwestie techniczne, finansowe i prawne. – Jestem dumny z naszego zespołu, który tworzą kompetentni i doświadczeni ludzie z pasją. Nasza struktura się powiększa i w niedługim czasie będziemy witać w naszych szeregach kolejnych specjalistów – podsumowuje Piotr Piechocki.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem