Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Aleksandra Tomalska, MODIVO S.A.: Nowe technologie są wpisane w nasze DNA

Chcemy rozwijać sieć w formule omnichannelowej. Będziemy przede wszystkim inwestować w sprzedaż e-commerce’ową, pokazywać klientowi różne możliwości zakupu produktów i dobierać odpowiednie kanały sprzedaży. W Polsce otworzymy na pewno jeszcze 7-8 sklepów. Stawiamy na miasta liczące 150-200 tysięcy mieszkańców, w których uruchomimy mniejsze formaty – mówi w  rozmowie z Retailnet Aleksandra Tomalska, Dyrektor ds. Retail MODIVO S.A.

Koncept MODIVO zadebiutował na rynku już kilka lat temu. Początkowo klienci odwiedzający prawie pusty salon modowy, w którym nie znaleźli standardowo pełnych wieszaków ubrań, byli nieco zaskoczeni.

Ten nietypowy koncept sprzedaży klienci mieli okazję poznać już w lutym 2018 r., kiedy otworzyliśmy pierwszy – flagowy – sklep eobuwie.pl w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Stacjonarny debiut MODIVO w 2020 r. był więc kolejnym krokiem w kierunku ekspansji i zwiększania świadomości naszych szyldów.

R E K L A M A

Innowacyjny charakter sklepów został szybko dostrzeżony przez klientów, choć oczywiście sam design czy forma prezentacji produktów, była początkowo sporym zaskoczeniem. Nic dziwnego – ten koncept był i nadal pozostaje unikatowym na skalę międzynarodową. Dzisiaj charakter salonów jest doceniany zarówno pod kątem wizerunkowym, jak i biznesowym.

Co było wówczas największym wyzwaniem i jak jest teraz?

Kluczowym elementem w ekspansji naszych sklepów była edukacja klienta, w jaki sposób poruszać się w naszym innowacyjnym koncepcie sklepu stacjonarnego. Naszym zadaniem było pokazanie, że sklepy eobuwie.pl to nie tylko pick-up pointy. Klienci mogą oczywiście zamówić lub zarezerwować obuwie do przymierzenia, ale mogą też przede wszystkim te buty wybrać i kupić bezpośrednio w sklepie. Ogrom pracy włożyliśmy w to, by zapoznać klienta z omnichannelową formułą zakupów.

Teraz, z perspektywy tych prawie 4 lat i 30 sklepów (29 w Polsce i jednego za granicą), mogę powiedzieć, że nasza konsekwencja, upór i wiara w ten koncept sprawiły, że sklepy eobuwie.pl i MODIVO są unikatowym miejscem dokonywania zakupów, pełnym funkcjonalnych rozwiązań, docenianych zarówno przez klientów, jak i branżę.

Modivo 1
Salon Modivo

Ale wraz z pełnym rozkwitem sieci trafiliście na pandemię…

W momencie, kiedy już wzbudziliśmy zainteresowanie klientów, zbudowaliśmy świadomość i otworzyliśmy sklepy w kluczowych miejscach w Polsce oraz w czeskiej Pradze, nagle przyszła pandemia, która wstrząsnęła całą branżą. Format sklepu idealnie odpowiedział na potrzeby rynkowe. W czasie zamknięcia centrów handlowych wszystkie nasze sklepy realizowały usługi ekspresowych dostaw – nawet w 90 minut oraz Next Business Day. Postawiliśmy na rozwój usług, dzięki którym klient może mieć u siebie produkty w zaledwie kilka godzin od złożenia zamówienia.

Wspomniane usługi są stałym elementem funkcjonowania naszego konceptu. Okres pandemii uwidocznił jeszcze bardziej potencjał tego formatu. Sklepy stały się dark storami, a to przecież kluczowy element strategii omnichannel.

MODIVO i eobuwie.pl to koncepty dosyć mocno zróżnicowane jeśli chodzi o powierzchnię handlową. Czym się charakteryzują poszczególne formaty?

W naszej sieci wyróżniamy flagshipy, czyli te sklepy, które mają 1000-2000 metrów kwadratowych powierzchni, bardzo mocno rozbudowane zaplecze magazynowe i wspierają usługi logistyczne. Drugim formatem są sklepy liczące 400-600 metrów kwadratowych. Mamy również sklepy w mniejszym formacie, ok. 300-450 metrów kwadratowych, które w głównej mierze opierają się na realizacji unikatowej usługi Reserve&Collect. W praktyce oznacza to, że klient ma możliwość rezerwacji każdego produktu dostępnego na stronie internetowej oraz w aplikacji eobuwie.pl oraz MODIVO, a następnie może te produkty przymierzyć i zdecydować o ich zakupie w sklepie stacjonarnym. W mniejszych formatach koncentrujemy się na bestsellerowych produktach topowych marek.

Na czym aktualnie polega strategia doboru odpowiednich lokalizacji? Czy coś się zmieniło na przestrzeni ostatnich dwóch lat?

Powierzchnie salonów i koncepty dobierane są indywidualnie. Każdorazowo bierzemy pod uwagę specyfikę danego miasta i galerii handlowej. Jesteśmy częścią Grupy CCC, dlatego korzystamy też z tych warunków, które mamy wynegocjowane w Grupie. Jest to pewien element strategii ekspansji naszych sklepów, który daje nam przewagę rynkową. Jesteśmy dużą siłą oddziałującą na centra handlowe. Brandy z naszego portfolio mają swoją renomę, są rozpoznawalne i szybko reagują na zmieniające się trendy. Dzisiaj dynamicznie zmienia się oferta, a co za tym idzie, zmieniają się również sklepy. Eobuwie.pl i MODIVO – to najbardziej technologiczne szyldy w Grupie. Podsumowując, jesteśmy naprawdę bardzo pożądanym graczem, którym interesują się centra handlowe.

Modivo 2
Salon Modivo

Czy to daje Wam także przewagę negocjacyjną jeśli chodzi o warunki umów najmu, czynsze…?

Działamy wspólnie, jako jeden silny gracz. Nasze brandy są bardzo pożądane przez klientów, zatem najemcom zależy na naszej obecności w ich obiektach. Pozwala nam to wybierać najatrakcyjniejsze lokalizacje w centrach handlowych i współpracować z najlepszymi galeriami.

Jakie plany rozwoju ma Grupa MODIVO S.A.? Gdzie pojawią się nowe salony?

Format naszych sklepów stacjonarnych doskonale się sprawdził. Chcemy rozwijać tę sieć w formule omnichannelowej. Będziemy przede wszystkim inwestować w sprzedaż e-commerce’ową, pokazywać klientowi różne możliwości zakupu produktów i dobierać odpowiednie kanały sprzedaży.

W Polsce otworzymy na pewno jeszcze 7-8 sklepów. Stawiamy na miasta liczące 150-200 tysięcy mieszkańców, w których uruchomimy mniejsze formaty, oferujące klientowi możliwość skorzystania z usługi Reserve&Collect.

Jeżeli chodzi o ekspansję zagraniczną, to zaczęliśmy w 2021 r. od czeskiej Pragi i nadal będziemy inwestować w ten rynek. Jeszcze w tym roku zadebiutujemy w Bukareszcie. Mamy też już sprecyzowane plany co do rynku słowackiego i naszego sklepu w Bratysławie. Rozważamy uruchomienie sprzedaży stacjonarnej na Węgrzech i we Włoszech.

Czym zaskoczycie rynek w zakresie wykorzystania nowych technologii? Czy planowane są nowe funkcje i udogodnienia w salonach?

Nowe technologie są wpisane w nasze DNA, dlatego jestem pewna, że jeszcze nie raz uda nam się pozytywnie zaskoczyć klientów. Cały czas obserwujemy rynek i reagujemy na pojawiające się trendy. Chcemy dostarczać klientowi coraz nowszych, unikatowych doświadczeń zakupowych. Obiecujemy, że będzie się działo.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz