Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Toruń. Letnie wyprzedaże odpaliły

W kilkuset sklepach w toruńskich centrach handlowych wystartowały letnie wyprzedaże. To pierwszy od dwóch lat sezon, który odbywa się bez zaostrzonego reżimu sanitarnego. Jak zauważają handlowcy, sklepy już dziś tną ceny nawet o 60%, a to dopiero początek okazji.

Torunianie ruszyli na wyprzedaże. Mają w czym wybierać. W kilkuset sklepach w toruńskich galeriach i centrach handlowych, a także retail parkach można już znaleźć letnie przeceny. Jak informują przedstawiciele obiektów, sezon zapowiada się bardzo intensywnie.

– Wyprzedaże są w sklepach od nieco ponad tygodnia, a ceny w niektórych lokalach spadają nawet o 60%. Najwięcej można znaleźć przecen na poziomie 30-50%. Takie dziś dominują m.in. w najpopularniejszych w tym czasie sklepach z ubraniami i dodatkami. Fakt, że zaczynamy od tak dużych cięć to dobra wiadomość dla kupujących – mówi Marta Sójkowska, przedstawicielka Nowych Bielaw w Toruniu.

Nie jest to jedyna pozytywna informacja. Trwające obecnie promocje są pierwszymi od 2 lat, które odbywają się bez zaostrzonego reżimu sanitarnego. – W ostatnich latach panujące obostrzenia powstrzymywały wielu torunian przed zakupami na wyprzedażach lub ograniczały ich wizyty do jednorazowego wypadu. Teraz jest okazja, aby zrobić zakupy w takich samych warunkach jak przed pandemią, a więc bez limitów i kolejek do sklepów oraz bez maseczek – dodaje.

To zapewne zachęci wielu, tym bardziej, że skłonność torunian do poszukiwania okazji w sklepach rośnie z roku na rok. I to nie tylko z powodu inflacji. Aż 22% kupujących skłania się dziś ku byciu „łowcą okazji”. Oznacza to, że niemal co piąty mieszkaniec Torunia i okolic nastawia się w sklepach na dobre okazje – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia zleconych przez Nowe Bielawy.

Co piąty mieszkaniec Torunia i okolic nastawia się w sklepach na dobre okazje

Nie oznacza to jednak, że szukamy tylko niskich cen. Tyle samo, czyli 22% to entuzjaści zakupów, którzy traktują wypady do sklepu – także na wyprzedaże – jak rozrywkę. Szukają oni okazji, ale także artykułów dobrych jakościowo. Tacy kupujący skłonni są także bardziej do spontanicznych zakupów pod wpływem impulsu, którym może być cena.

– Torunianie uwielbiają wyprzedaże, co widać chociażby w tym, jak w ostatnich dniach rośnie liczba odwiedzających nasze centrum. Nie oznacza to jednak, że nic się nie zmieniło. Inflacja sprawiła, że do zakupów na promocjach kupujący podchodzą bardziej zadaniowo, mają zaplanowany budżet, a także kupują rzeczy uniwersalne, które przydadzą się nie tylko latem – mówi.

Mimo wszystko handlowcy oceniają pierwsze dni przecen za udane. – Handel wraca na znane sobie tor. Wraca także entuzjazm zakupowy, również wśród klientów. Co obserwujemy m.in. we zmożonym ruchu, jaki od kilku dni panuje w sklepach z modą. Nie brakuje także – co wyraźnie widać w tym roku – zainteresowanych przecenami m.in. w sklepach z wyposażeniem wnętrz, elektroniką, kosmetykami czy multimediami – ocenia Marta Sójkowska.

Jak prognozują przedstawiciele toruńskiego centrum handlowego, rozpoczęty pod koniec czerwca sezon, w tym roku potrwa nieco ponad miesiąc, a więc krócej niż przed laty. Powód? – To trend, który z każdym rokiem się pogłębia – mówi Sójkowska.

– Coraz więcej marek stawiana własne scenariusze przecen, ale także zaczyna obniżki od mocnego cięcia cen na poziomie 50-60%, chcąc szybko upłynnić towar i wprowadzić nowości, w tym nowe kolekcje. Oznacza to, że z łowieniem okazji trzeba się spieszyć. Trwające obecnie obniżki najpewniej zakończą się z początkiem sierpnia – dodaje.

Intensywny okres promocji to dobra wiadomość dla torunian, zważywszy na fakt, że jak podaje ARC Rynek i Opinia, aż 32% osób traktuje wypad do centrum handlowego jako formę rozrywki. Tu rozrywki, na której można zaoszczędzić.

Centrum Nowe Bielawy zlokalizowane jest we wschodniej części Torunia w pobliżu DK 15 i 80 oraz autostrady A1, niecałe 15 minut od Starego Miasta. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię 25 tys. m kw. GLA i liczy sobie 70 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Jysk, RTV Euro AGD, Douglas, home&you, Big Star, Carry, Rossmann, Pepco i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 1250 miejsc postojowych/ www.nowe-bielawy.pl

Newbridge Poland to spółka skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie.