Galeria Młociny zamyka obieg i otwiera Butik Cyrkularny

W Galerii Młociny, należącej do EPP i Echo Investment, został otwarty Butik Cyrkularny, pop-up store marki Ubrania Do Oddania. To ukłon w stronę klientów, którzy cenią dobrą jakość w przystępnej cenie, zrównoważone zakupy w duchu zero waste oraz unikalny styl. Salon o powierzchni niemal 100 mkw. znajduje się na 1. piętrze centrum handlowego.

Według najnowszych raportów branżowych wartość globalnego rynku odzieży używanej wynosi aktualnie 36 mld USD, a do 2025 roku osiągnie pułap 77 mld USD. Wzrost zainteresowania cyrkularną modą widać również
w zachowaniach konsumentów. Aż 84% klientów poniżej 25. roku życia robi zakupy w sklepach z odzieżą
z drugiej ręki. Wśród starszych użytkowników wskaźnik ten oscyluje między 67 a 69%. To ważna tendencja, która jest brana pod uwagę przez centra handlowe przy doborze najemców, aby odpowiadać na trendy rynkowe i oczekiwania świadomych konsumentów.

– Zrównoważony rozwój stanowi ważny element strategii biznesowej EPP i wyznacza kierunek działania dla całego portfela. Galeria Młociny również podąża tym torem i podejmuje współpracę z markami, które podzielają nasze wartości. Cieszy nas, że coraz więcej klientów zwraca uwagę na kwestie środowiskowe i chętnie korzysta
z rozwiązań, które oferują cyrkularne modele biznesowe. Dodatkowo, do nowo otwartego Butiku konsumenci mogą przynieść ubrania w dobrym stanie, z których już nie korzystają, dzięki czemu sami przyczyniają się do zamknięcia obiegu odzieżowego. Mam nadzieję, że mieszkańcy Bielan i okolic docenią nowy lokal i zakupy przyjazne dla planety – komentuje Michał Pękala, Asset Manager w EPP.

Butik Cyrkularny to marka własna firmy Ubrania Do Oddania, oferująca wyselekcjonowaną i odświeżoną odzież z drugiego obiegu. Przekazać ubrania organizacji może każdy, dlatego klienci znajdą tam pełen wachlarz ubrań i akcesoriów vintage, markowych, a nawet z nowymi metkami podzielonych na strefy damską, męską
i dziecięcą. Aby zachęcić kupujących, tekstylia prezentowane są w eleganckim, butikowym stylu, który ułatwi przeglądanie asortymentu. Na miejscu pracują doświadczeni konsultanci, którzy doradzają klientom
i pomagają im stworzyć wyjątkowe stylizacje. W Butiku organizowane są także liczne panele dyskusyjne czy warsztaty. W każdym salonie znajduje się specjalne miejsce, w którym klienci mogą zostawić nową i używaną odzież oraz jednocześnie wesprzeć podopiecznych partnerskich fundacji.

Pop-up store Butik Cyrkularny oprócz ubrań z drugiej ręki wyróżnia się także charakterystycznym wystrojem, który w ponad 80% tworzą meble i dekoracje przetworzone metodą recyklingu i upcyklingu. Zarówno lady, zasłony w przebieralniach czy ozdoby ścienne znalazły w butiku swoje drugie życie. Dzięki temu, choć wszystkie Butiki Cyrkularne łączny wspólny design, każdy lokal wyróżnia się czymś szczególnym.

Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje blisko 85 tys. mkw. nowoczesnej, świetnie zaprojektowanej powierzchni, która mieści ponad 200 sklepów i blisko 50 restauracji oraz kawiarni. Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim.

Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne. Hala Hutnik to bogata oferta gastronomiczna obejmująca zarówno znane, sieciowe restauracje, jak i lokalne i unikatowe koncepty. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. To pierwszy tego typu koncept w Polsce. Ofertę Galerii Młociny uzupełniają wielosalowe kino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne i miejsca zabaw dla dzieci.

Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza zarządza nowo otwartym kompleksem. Druga odpowiadała za proces deweloperski i najem.

EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu. Portfel firmy obejmuje 35 projektów (29 obiektów handlowych i sześć kompleksów biurowych) o łącznej wartości około 2,8 miliarda euro
i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion metrów kwadratowych. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.

EPP dąży do zapewnienia jak najwyższych stóp zwrotu dla swoich udziałowców i partnerów JV poprzez dostarczanie najemcom atrakcyjnej i innowacyjnie zarządzanej powierzchni wspierając w ten sposób rozwój ich biznesu.

EPP należy do Redefine, drugiego największego funduszu inwestującego w nieruchomości (REIT) notowanego na giełdzie w Johannesburgu (JSE).

Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w głównych sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, biurowym i handlowo-usługowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje, jak Browary Warszawskie czy Fuzja
w Łodzi. To miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego.

Od 2019 roku głównymi akcjonariuszami Echo Investment są węgierski Wing IHC Zrt oraz partnerzy Griffin Capital
Partners.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz