Serwis internetowy LANCERTO przeszedł metamorfozę estetyczną i funkcjonalną. Nastąpiła również równoległa cyfryzacja salonów stacjonarnych. Zmiany przeprowadzono metodycznie, wychodząc od badań, poprzez warsztaty twórcze, projekty wstępne i testy. Prace trwały rok.
Dziś strona internetowa marki, niczym najlepszy garnitur, skrojona jest na miarę potrzeb oraz oczekiwań nowoczesnych i wymagających klientów segmentu premium. Sklep internetowy www.lancerto.com notuje blisko 250 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Zdecydowana większość z nich korzysta z serwisu z telefonów komórkowych.
Dziś nowa odsłona www.lancerto.com stanowi nie tylko nowoczesne i wygodne narzędzie dokonywania zakupu, ale kompendium wiedzy na temat mody i stylu, a także rozbudowaną bazę inspiracji.
„Nadrzędną wartością LANCERTO jest dostarczenie klientowi najwyższej jakości produktu oraz usługi. W obecnych czasach jednym z kluczowych doświadczeń klienta jest jego spotkanie z marką online” – komentuje Mariusz Serafin, Dyrektor marketingu i e-commerce LANCERTO. „Serwis istniejący od 2016 roku, pomimo dotychczasowych aktualizacji szaty graficznej i funkcjonalności, wymagał poważniejszej metamorfozy. Postawiliśmy sobie nowe cele wynikające z obserwacji rynku i zmieniających się trendów. Odczuwalna była potrzeba odświeżenia estetyki sklepu, ulepszenie jego użyteczności oraz jeszcze lepsze dopasowanie go do potrzeb konsumenta” – dodaje Serafin.
Badanie potrzeb
PARTNER PORTALU
Jak garnitur na miarę, serwis LANCERTO jest odpowiedzią na konkretne potrzeby użytkowników. Przed rozpoczęciem prac przeprowadzono audyt a w proces badawczy oprócz ekspertów zewnętrznych zaangażowanych było ponad 200 osób, w tym pracowników i klientów LANCERTO. Co ciekawe, do badania zaproszono również osoby, które nigdy nie dokonały w LANCERTO zakupów.
Do serwisu zostały wpięte narzędzia do badania ruchu i zachowań klientów na całej ścieżce zakupowej. Efektem wielopoziomowych ankiet było zdefiniowanie konkretnych potrzeb – określono 90 etapów, w których klient wymaga poprowadzenia przez markę, by mogło dojść do realizacji zakupu. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie warsztatów z ekspertami z dziedziny UX.
Założenia i cele
Kluczowymi wyzwaniami z zakresu e-commerce okazały się być: poprawa doświadczeń związanych z zakupem, maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej i eliminacja barier, jakie napotykał po drodze klient.
Istotne były również obszary dotyczące kształtowania wizerunku. Nowy projekt miał znacząco poprawiać wiarygodność marki, podkreślać jej wartość i pozycjonowanie w segmencie premium. Przedsięwzięciu przyświecała potrzeba podniesienia spontanicznej rozpoznawalności marki oraz podkreślenie polskich korzeni i designu, które wobec włosko brzmiącej nazwy, nie są dla klientów oczywiste.
Co zyskał użytkownik?
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
LANCERTO dokonało przebudowy serwisu, by klient łatwiej i bardziej intuicyjnie i z większą satysfakcją zapoznawał się z prezentowanym kontentem oraz z każdym krokiem nabierał pewności, że zakup jest słuszną decyzją. Dlatego nowa strona ładuje się szybciej, jest przejrzysta i funkcjonalna. Wyeksponowano na niej zdjęcia i rozbudowano panel z filtrami, ułatwiający wyszukiwanie. Podkreślić należy, że dodana została zupełnie nowa grupa kategorii – moda damska, co w konsekwencji doprowadziło do podziału całego kontentu na męski i damski.
Podejmowanie decyzji o wyborze produktu ułatwiają między innymi video prezentujące produkty na modelach w ruchu. Łatwiej dzięki temu wyobrazić sobie upatrzony element garderoby podczas użytkowania. Dopracowane tabele oraz usługa wirtualnego doradcy Fit Finder rozwieją wątpliwości związane z doborem rozmiaru.
Wprowadzone zmiany zaowocowały wzrostem konwersji oraz wartości koszyka zakupowego. Widoczny jest wzrost zaangażowania klientów. Nastąpił też spadek bounce rate – czyli liczby klientów „odbijających się” od serwisu bez finalizacji transakcji.
Mobile
Obecnie liczba użytkowników robiących zakupy na www.lancerto.com poprzez urządzenia mobilne przewyższa liczbę użytkowników desktopowych. Dlatego też pełna responsywność oraz jak najwygodniejsze zakupy w kanale mobile były dla LANCERTO priorytetem przy zmianie serwisu. Użytkownicy mobile zyskali czytelniejszy przegląd oferty poprzez przejrzyste ułożenie ich w rzędach i wyeksponowanie filtrów. Z procesu decyzyjnego nie wybijają pojawiające się bannery – wkomponowano je w listę kategorii i produktów. Dla mniej zdecydowanych przeznaczona jest sekcja “Stylista rekomenduje” podpowiadająca stylizacje dopasowane do sylwetki lub okazji.
Blog i inspiracje
Nowy serwis LANCERTO nie tylko ułatwia same zakupy, ale dostarcza użytkownikom wartość dodaną w postaci rozwiniętej sekcji blogowej i inspiracyjnej. Rozbudowana strona główna pokazuje najważniejsze kategorie, lookbooki i zawiera dużo treści inspiracyjnych, porad dotyczących stylu etc.
Niepodważalnym atutem LANCERTO są kreatywne sesje zdjęciowe. Mocno wyeksponowane duże zdjęcia wraz z video, dobrze oddają charakter marki premium już przy pierwszym z nią kontakcie. Ruchoma prezentacja odzieży na modelach jest narzędziem ułatwiającym podejmowanie decyzji osobom o mniejszej wyobraźni.
Synergia
Przebudowie serwisu towarzyszyła cyfryzacja salonów stacjonarnych. Wszystkie salony zostały wyposażone w tablety, co pozwoliło na rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej. Na żądanie klienta dostępny jest dziś każdy element oferty w dowolnym wariancie i rozmiarze. Obecnie aż 10% całej sprzedaży w salonach to sprzedaż towaru poprzez tablety.
LANCERTO to polska marka założona w 2008 roku. Znana ze swojego innowacyjnego stylu, komfortowej i wysokiej jakości odzieży, butów i akcesoriów dla mężczyzn. Kolekcje marki powstają
z myślą o mężczyznach ceniących wygodę i elegancję. Ekskluzywnie wyselekcjonowane tkaniny, perfekcyjny krój oraz staranność wykończenia to pewność nienagannego wizerunku w każdej sytuacji.
LANCERTO dysponuje sklepem online lancerto.com oraz ogólnopolską siecią salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski, w których profesjonalni i wykwalifikowani doradcy klienta dobiorą ubranie pod kątem okazji, potrzeb i cech fizycznych Klienta. Asortyment marki to klasyczne garnitury, smokingi, marynarki, koszule, swetry, płaszcze, kurtki, spodnie chino oraz skórzane buty wizytowe o ponadczasowym wzornictwie, a także szeroki wybór dodatków takich jak: krawaty, poszetki, szale, spinki do mankietów, szelki i skórzane paski. Ponadto marka oferuje odzież premium w stylu smart casual tj. jeansy, dzianiny, t-shirty i koszulki polo.