Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Dwa w jednym, czyli nowy koncept multifunkcyjny w Galerii Łódzkiej

Myśląc o komercjalizacji obiektu centra handlowe coraz częściej decydują się nie tylko na wprowadzanie „marek magnesów”, ale również unikatowych konceptów, które pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji i intrygują odbiorców. Coraz bardziej wymagający klient oczekuje nowości, chce być zaskakiwany. Jeszcze kilka lat temu niemal każda nowa idea czy niestandardowy pomysł na biznes były okrzyknięte innowacją. Dziś nie jest już tak łatwo.

Nieograniczony dostęp do informacji w połączeniu z kreatywnością twórców sprawiają, że nowościami jesteśmy zalewani od kilku do kilkudziesięciu razy na dobę. Dla branży centrów handlowych pozostaje jednak wiele rozwiązań, które mogą wpłynąć na „lifting” oferty oraz stworzenie przestrzeni dla niestandardowych marek.

Dwa w jednym

IMG_20210304_191711_988

W latach 90. powstała koncepcja szamponu, która za sprawą reklamy masowo zbudowała wyobrażenie produktu mającego aż dwie funkcjonalności i jeszcze więcej korzyści. Główną zaletą jego stosowania była oszczędność czasu. W 2022 roku czas stał się największym luksusem, zatem jeśli w centrum handlowym klient może połączyć zakupy z relaksem, to w radykalny sposób wpływa to na jego satysfakcję z odwiedzin w obiekcie i sprawia, że wybierze nasze centrum ponownie.

R E K L A M A

Przykładem marki multifunkcyjnej może być obecny w Galerii Łódzkiej koncept Kwiat i Kawa. Jak sama nazwa wskazuje jest to połączenie kawiarni z kwiaciarnią. W wypełnionej naturalnym światłem przestrzeni, w otoczeniu kwiatów, klienci mogą napić się ulubionego espresso z ziaren wypalanych w kraftowych palarniach i delektować się najlepszymi słodkościami. Jeśli przyjdzie im ochota, mogą też nabyć dowolną roślinę, przenosząc pozytywne doświadczenia skorelowane z chwilą odpoczynku przy filiżance kawy do własnych domów.

Dla klientów szukających inspiracji

IMG_20210304_191711_974

– Centra handlowe bardzo się zmieniają. Tę potrzebę prowokuje rynek, również my wszyscy widzimy konieczność odświeżenia oferty usługowej. Galeria Łódzka to nie tylko przestrzeń handlowa ale także ciekawe miejsce do spędzania wolnego czasu. Nowy styl życia wpływa na obiekty zmieniając ich dotychczasową strategię i relacje z użytkownikami. Kwiat i Kawa łączy dwa koncepty. To odpowiedź na potrzeby wymagających klientów, którzy poszukują inspirujących doznań. Za sprawą jednego najemcy zyskujemy aż dwie usługi plus wprowadzamy zaskakujące rozwiązanie. Kwiaciarnio-kawiarnia zajęła przeszklony, narożny lokal tuż przy wejściu głównym. W ten sposób zyskali nie tylko klienci, którzy otrzymali przyjazną, pełną naturalnego światła przestrzeń, ale również całe centrum handlowe. Transparentna witryna zachęca przechodniów do odwiedzin, nie zobowiązując ich do zrobienia zakupów. Tak buduje się relacje z potencjalnym klientem, wytwarza więź z obiektem. A sentyment do marki to coś o co zabiegają wszyscy. Pamiętajmy, że lojalizacja klienta to nie tylko programy rabatowe. – mówi Beata Stefańska, dyrektor Galerii Łódzkiej.

Czy multifunkcyjne brandy to przyszłość centrów handlowych, czas pokaże. Jedno jest pewne, eksperci od design thinking zderzają wiele koncepcji, m.in. po to, by wznosić jakość produktów i usług na wyższy poziom. Pytania: dlaczego, jak, kiedy – nie ominą oferty centrów handlowych, a konieczność odpowiadania na zróżnicowane potrzeby będzie je potęgować. Warto już dziś szukać odpowiedzi, być może przy dobrej kawie z kwiatem w tle.