Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Wólczanka ma nowy, wielkoformatowy salon we Wrocławiu

We wrocławskim centrum handlowym ruszył największy w województwie dolnośląskim salon marki Wólczanka (Grupa VRG). Ekspozycja na 125 m kw. powierzchni handlowej została zaprojektowana tak, aby konsument miał możliwość zapoznać się z pełną ofertą marki. To pierwszy w regionie i szósty w Polsce sklep działający w nowym formacie. Ich stopniowy rozwój to element strategicznej ewolucji Wólczanki.

Wrocławski sklep Wólczanki jest największym jej punktem handlowym w regionie. Marka zwiększyła powierzchnię z 35 m kw. w poprzedniej lokalizacji, do 125 w aktualnej. Większy metraż służy przede wszystkim temu, aby klienci mogli zobaczyć, dotknąć i przymierzyć jak najwięcej elementów z bogatego i stale rosnącego asortymentu Wólczanki – marki, która obok koszul, z których jest świetnie znana, oferuje dziś szeroki wachlarz produktów dla kobiet i dla mężczyzn, od wygodnych ubrań formalnych po dzianiny i dresy.

– Bardzo cieszymy się, że możemy zaprosić klientów z Dolnego Śląska do nowej Wólczanki. Dzięki nowoczesnej ekspozycji i dużej powierzchni możemy zaprezentować tu atrakcyjnie poszczególne produkty jak i całe sylwetki. Podnosi to komfort zakupów i sprzyja podejmowaniu przemyślanych decyzji – mówi Marta Fryzowska, wiceprezeska Grupy VRG odpowiedzialna za rozwój segmentu odzieżowego (do VRG należą obok Wólczanki marki Vistula i Bytom oraz Deni Cler i jubilerska W.KRUK).

VRG rozwija nowy koncept sklepów Wólczanka od 2021 roku. Pierwszy taki punkt wystartował w maju 2021 roku w Bonarka City Center w Krakowie. Klienci mogli tu zobaczyć pełen, rozszerzony asortyment marki, w ramach o wiele większej niż kiedykolwiek wcześniej powierzchni. Nową koncepcję konsekwentnie realizowały otwarte w pierwszym kwartale br. salony m.in. w warszawskiej Westfield Arkadia, katowickim Silesia City Center, CH Focus w Zielonej Górze.

– Nasza strategia zarządzania powierzchnią handlową jest silnie skoncentrowana na kryterium efektywności i rentowności sprzedaży. Realizujemy ją zamykając nierentowne punkty, a w nowych lub tych o największym potencjale testujemy nowe rozwiązania i formaty. Dzieje się to w sposób ewolucyjny, w rytm odnowień okresów najmu lub planowanych otwarć – podkreśla Marta Fryzowska. – Dzięki rozważnemu podejściu do otwarć i starannemu doborowi lokalizacji jesteśmy w stanie przy mniej więcej stałej powierzchni handlowej na poziomie grupy uzyskiwać wzrost EBIT i rentowności poszczególnych sklepów.

Charakterystycznymi elementami nowego konceptu Wólczanki są wydzielone sekcje damska i męska, osobne strefy dla koszul, dzianin, okryć wierzchnich i dodatków oraz dominujący w witrynie duży ekran, na którym eksponowane są aktualne kampanie marki. Powierzchnię salonu zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami, łącząc nowoczesność z funkcjonalnością. Materiały wykończeniowe oraz oświetlenie dobierano z oferty dostawców mogących wylegitymować się odpowiednimi „zielonymi” certyfikatami.

Czas otwarcia nowego salonu Wólczanki zbiega się z premierą kolekcji marki na sezon jesień-zima 2022/23. Najnowsze propozycje Wólczanki to ukłon w stronę klasyki – z mocnym akcentem na odcienie niebieskiego i granatu, kolory ziemi oraz beże. W ofercie Wólczanki klienci znajdą też oczywiście wysokiej jakości koszule, które są znakiem rozpoznawczym marki.
– Odpowiadamy na potrzeby klientów, którzy chcą zbudować elegancki, jesienny total look, nie rezygnując ze swobody. Mocną stroną tego sezonu są dzianiny i denim, zarówno w klasycznym, granatowym wydaniu, jak w kolorach ziemi. Jego wykorzystanie pozwala na szerokie możliwości stylizacji. W sklepach zobaczyć można też dzianiny czy kardigany, trencze, płaszcze i kurtki – mówi Marta Fryzowska.

Na koniec pierwszego półrocza 2022 roku sieć VRG stanowiło 539 salonów, o łącznej powierzchni 52 tys. m2. Oferta Wólczanki była dostępna w sieci 110 sklepów stacjonarnych (o 11 mniej niż rok wcześniej), działających na ponad 4,5 tys. m2 powierzchni handlowej (+3 proc. r/r). Niemal połowa przychodów marki (47,7 proc.) generowana jest ze sprzedaży internetowej.

VRG S.A. (dawniej Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.