Sieć ALDI otworzyła nowy magazyn pod Bydgoszczą

Nowy magazyn to 43 000 m2 łącznej powierzchni magazynowej, 11 000 m2 powierzchni obszaru chłodzonego, 82 elektryczne wózki,23 000 europalet, głosowa kompletacja zamówień, możliwość obsługi do 250 sklepów i wreszcie czas dostawy skrócony o 30%. To nowy magazyn ALDI w liczbach, który dziś w południe został otwarty w miejscowości Lisi Ogon pod Bydgoszczą. W uroczystościach wzięli udział przedstawiciele lokalnych władz i mediów. Na potrzeby magazynu sieć utworzyła 200 nowych miejsc pracy.

Nowy magazyn jest naturalną konsekwencją rozwoju sieci ALDI w tym regionie. Obiekt pełni funkcje magazynowo-dystrybucyjne. W pierwszych miesiącach działania będzie obsługiwać 100 sklepów w rejonie północnym. Warto jednak dodać, że docelowo magazyn może obsługiwać do 250 sklepów. Dzięki temu czas dostaw do sklepów zostanie skrócony aż o 30%, co wiąże się z lepszą i bardziej elastyczną reakcją sieci na potrzeby klientów. Marka obecna dotychczas głównie w zachodniej, centralnej i południowej części Polski w ubiegłym roku pojawiła się już we wszystkich województwach. Rejonem, w którym ALDI rozwija się najszybciej jest właśnie Pomorze, gdzie tylko na przestrzeni roku powstało łącznie kilkanaście sklepów. Nowe centrum dystrybucji ALDI powstało w zbudowanym przez Panattoni Europe parku Lisi Ogon. Zrealizowane przez dewelopera centrum produkcyjno-magazynowo-usługowe z częścią biurową powstało w rejonie ulic Wiejskiej i Wyczynowej.

–  To dla nas ważny i przełomowy moment, poprzedzony latami wytężonej pracy i rozwoju. Z perspektywy sieci, nastawionej na kolejne nowe otwarcia sklepów, warunki logistyczne są kluczowe i mają wpływ na optymalizację wielu procesów. Otwarcie drugiego magazynu ALDI jest naturalnym efektem intensywnej ekspansji w całej Polsce. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat planujemy powiększyć ilość naszych placówek o 50%. Rozwijamy się jako marka, ale mamy nadzieję, że nasz rozwój przyczyni się także do rozwoju województwa i gminy, że otwarcie Centrum Dystrybucji ALDI będzie ważnym wydarzeniem dla wszystkich mieszkańców Bydgoszczy, Białych Błot oraz Lisiego Ogona.  – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI Polska.

Magazyn ALDI Bydgoszcz_ od lewej Łukasz Możdzeń, Tomasz Mikołajczuk, Wojciech Łubieński, Sławomir Jędrej, Agnieszka Barańska_male

– ALDI to silna marka o ugruntowanej międzynarodowej pozycji, ciesząca się coraz większym uznaniem w Polsce. Równolegle do procesu umacniania wizerunku i rozpoznawalności rozwijamy sieć sklepów tak, by walory ALDI mogli doceniać kolejni klienci. Szczególnie istotne dla sieci są lokalizacje w województwach pomorskim, mazowieckim, wielkopolskim czy zachodniopomorskim. Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski, gdzie powstaje najwięcej obiektów ALDI. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Zależy nam na tym, aby być jak najbliżej klientów, a właściwie dobrana lokalizacja sklepów i zaplecze magazynowe są kluczem do sukcesu  – dodaje Wojciech Łubieński.

Jak podkreśla ALDI, spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Dlatego nowy magazyn uzyskał w systemie BREEAM ocenę na poziomie Very Good. Budynek został wyposażony w głosową kompletację zamówień – Pick by Voice, a w przyszłości zostanie wyposażony w instalację fotowoltaiczną o mocy do 500 kWp. Magazyn posiada całkowitą powierzchnię 43 300 m2, z czego powierzchnia obszaru chłodzonego wynosi około 11.000 m2, z kolei biura zajmą 2 263 m2. Część magazynowa pomieści 23.000 europalet.

W magazynie zastosowano liczne rozwiązania ekologiczne m.in. oświetlenie LED, parking ze stacjami ładowania samochodów elektrycznych, zamontowano zewnętrzną, elektryczną ochronę przeciwsłoneczną, która sterowana jest przez automatykę pogodową. Docelowo w planach jest budowa farmy fotowoltaicznej, by zyskać większą niezależność energetyczną. Budowa magazynu dla sieci sklepów ALDI trwała 9 miesięcy.

ALDI w Polsce posiada 216 sklepów i zatrudnia ponad 3700 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. W najnowszej kampanii hasło marki brzmi: „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca i zawsze można znaleźć COŚ w ALDI: coś na obiad, coś słodkiego, coś na deser, czy coś dla domu.

ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz