Nowy magazyn to 43 000 m2 łącznej powierzchni magazynowej, 11 000 m2 powierzchni obszaru chłodzonego, 82 elektryczne wózki,23 000 europalet, głosowa kompletacja zamówień, możliwość obsługi do 250 sklepów i wreszcie czas dostawy skrócony o 30%. To nowy magazyn ALDI w liczbach, który dziś w południe został otwarty w miejscowości Lisi Ogon pod Bydgoszczą. W uroczystościach wzięli udział przedstawiciele lokalnych władz i mediów. Na potrzeby magazynu sieć utworzyła 200 nowych miejsc pracy.
Nowy magazyn jest naturalną konsekwencją rozwoju sieci ALDI w tym regionie. Obiekt pełni funkcje magazynowo-dystrybucyjne. W pierwszych miesiącach działania będzie obsługiwać 100 sklepów w rejonie północnym. Warto jednak dodać, że docelowo magazyn może obsługiwać do 250 sklepów. Dzięki temu czas dostaw do sklepów zostanie skrócony aż o 30%, co wiąże się z lepszą i bardziej elastyczną reakcją sieci na potrzeby klientów. Marka obecna dotychczas głównie w zachodniej, centralnej i południowej części Polski w ubiegłym roku pojawiła się już we wszystkich województwach. Rejonem, w którym ALDI rozwija się najszybciej jest właśnie Pomorze, gdzie tylko na przestrzeni roku powstało łącznie kilkanaście sklepów. Nowe centrum dystrybucji ALDI powstało w zbudowanym przez Panattoni Europe parku Lisi Ogon. Zrealizowane przez dewelopera centrum produkcyjno-magazynowo-usługowe z częścią biurową powstało w rejonie ulic Wiejskiej i Wyczynowej.
– To dla nas ważny i przełomowy moment, poprzedzony latami wytężonej pracy i rozwoju. Z perspektywy sieci, nastawionej na kolejne nowe otwarcia sklepów, warunki logistyczne są kluczowe i mają wpływ na optymalizację wielu procesów. Otwarcie drugiego magazynu ALDI jest naturalnym efektem intensywnej ekspansji w całej Polsce. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat planujemy powiększyć ilość naszych placówek o 50%. Rozwijamy się jako marka, ale mamy nadzieję, że nasz rozwój przyczyni się także do rozwoju województwa i gminy, że otwarcie Centrum Dystrybucji ALDI będzie ważnym wydarzeniem dla wszystkich mieszkańców Bydgoszczy, Białych Błot oraz Lisiego Ogona. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI Polska.
– ALDI to silna marka o ugruntowanej międzynarodowej pozycji, ciesząca się coraz większym uznaniem w Polsce. Równolegle do procesu umacniania wizerunku i rozpoznawalności rozwijamy sieć sklepów tak, by walory ALDI mogli doceniać kolejni klienci. Szczególnie istotne dla sieci są lokalizacje w województwach pomorskim, mazowieckim, wielkopolskim czy zachodniopomorskim. Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski, gdzie powstaje najwięcej obiektów ALDI. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Zależy nam na tym, aby być jak najbliżej klientów, a właściwie dobrana lokalizacja sklepów i zaplecze magazynowe są kluczem do sukcesu – dodaje Wojciech Łubieński.
Jak podkreśla ALDI, spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Dlatego nowy magazyn uzyskał w systemie BREEAM ocenę na poziomie Very Good. Budynek został wyposażony w głosową kompletację zamówień – Pick by Voice, a w przyszłości zostanie wyposażony w instalację fotowoltaiczną o mocy do 500 kWp. Magazyn posiada całkowitą powierzchnię 43 300 m2, z czego powierzchnia obszaru chłodzonego wynosi około 11.000 m2, z kolei biura zajmą 2 263 m2. Część magazynowa pomieści 23.000 europalet.
W magazynie zastosowano liczne rozwiązania ekologiczne m.in. oświetlenie LED, parking ze stacjami ładowania samochodów elektrycznych, zamontowano zewnętrzną, elektryczną ochronę przeciwsłoneczną, która sterowana jest przez automatykę pogodową. Docelowo w planach jest budowa farmy fotowoltaicznej, by zyskać większą niezależność energetyczną. Budowa magazynu dla sieci sklepów ALDI trwała 9 miesięcy.
ALDI w Polsce posiada 216 sklepów i zatrudnia ponad 3700 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. W najnowszej kampanii hasło marki brzmi: „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca i zawsze można znaleźć COŚ w ALDI: coś na obiad, coś słodkiego, coś na deser, czy coś dla domu.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter