Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

ALDI zapowiada dalszy rozwój w Polsce

Wzrost obrotów ze sprzedaży o 20% w porównaniu do roku 2020, koszty zatrudnienia większe o 40 milionów złotych, 16,7 milionów złotych podatku handlowego, 670 tysięcy podatku cukrowego, 560 milionów nakładów na inwestycje, 39 nowych sklepów i wzrost nakładów na reklamę o 65 %. To ALDI w 2021 roku w liczbach.

– Za nami kolejny pandemiczny rok pełen wyzwań dla branży retail. Mamy świadomość ogromu pracy, jaka jest wciąż przed nami oraz silnej konkurencji. Będziemy kontynuować obraną strategię intensywnego rozwoju ALDI w Polsce, która jednocześnie zakłada osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.

ALDI zwiększa dynamikę rozwoju

W ostatnich 5 latach ALDI w Polsce osiągnęło największą na rynku dynamikę rozwoju zwiększyło liczbę swoich sklepów o 70%. Sieć nieustannie też pracuje nad optymalizacją asortymentu, podnoszeniem jakości obsługi, a co za tym idzie, umacnianiem rozpoznawalności marki i rozwojem polityki zatrudnienia.

W minionym roku obrotowym ALDI kontynuowało działania w celu zwiększenia obrotu ze sprzedaży oraz dalszej ekspansji. W 2021 roku otwarto 39 nowych sklepów, co zapewniło obecność marki w każdym województwie. Wiele z tych lokalizacji usytuowanych jest w rejonie północnej i wschodniej Polski, gdzie marka ALDI była dotąd słabo rozpoznawalna.

Naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym rejonie była budowa nowego centrum dystrybucji. Inwestycja o powierzchni 43 300 m2 została oddana do użytku w połowie września tego roku. Nowe centrum dystrybucji to gwarancja sprawnego zaopatrywania sklepów w północnej i centralnej części Polski. To też inwestycja w zmniejszenie kosztów dostaw towarów i poprawę procesów logistycznych. Znaczna część nakładów z tym związanych została poniesiona w minionym roku obrotowym. Dotychczasowy magazyn w Chorzowie nadal będzie zaopatrywał sklepy południowej Polski. Z rozwojem sieci w tym regionie wiążą się także bardzo duże nakłady na działania marketingowe, które pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności marki i przyczyniają się do wzrostu obrotów. Ważnym wydarzeniem dla spółki było wprowadzenie pod koniec 2021 roku reklamy telewizyjnej, co wiązało się ze znacznym wzrostem nakładów na komunikację marketingową.

ALDI gotowe na przejęcia

Dalsze inwestycje w rozwój sieci spowodowały, że koszty operacyjne nadal przewyższają przychody ze sprzedaży dyskontera. Sieć jednak konsekwentnie realizuje swoją strategię i nie zwalnia tempa.

– Bieżące analizy obrotów ze sprzedaży wykazują tendencję wzrostową, w 2022 roku jesteśmy bliżej naszego celu, niż kiedykolwiek wcześniej. Zakładamy osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat planujemy powiększyć ilość naszych placówek o 50%. Jesteśmy nastawieni na obrany do tej pory rozwój organiczny, jednocześnie jesteśmy gotowi na ewentualne przejęcia, gdy pojawi się stosowna możliwość. Nadal też będziemy budować pozycję marki ALDI na rynku, kontynuując działania marketingowe obejmujące Internet, radio i telewizję. Dalszej intensyfikacji podlegać będą prace nad nowymi technologiami mającymi na celu wzmocnienie konkurencyjności oraz optymalizację kosztową. Bardzo ważnym wydarzeniem dla ALDI było w ostatnim czasie otwarcie drugiego centrum dystrybucji pod Bydgoszczą, w tym momencie planujemy już kolejne centra dystrybucyjne. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.

Przypomnijmy, że w 2021 roku, w już istniejących sklepach ALDI miały miejsce przebudowy, których celem było wzmocnienie więzi z klientem i pozyskanie nowej grupy konsumentów. Dyskonter dokonał także reorganizacji centrali firmy, powstało wiele nowych stanowisk, działów, do obsługi nowych procesów i uproszczenia już istniejących. To spowodowało kolejne wydatki i zwiększenie kosztów zatrudnienia o 40 milionów złotych. Spółka rozpoczęła także szereg działań polegających na inwestycjach w nowe technologie, można tutaj wymienić wymianę sieci, czy projektowanie nowych systemów.

Sieć ma już 221 sklepów

ALDI w Polsce posiada 221 sklepów i zatrudnia blisko 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca. ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na WWW.aldi.pl