Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

CH Focus w Bydgoszczy wyróżnione w konkursie Solal Marketing Awards

Zgłoszenia z 16 krajów z całej Europy, profesjonalne jury złożone z 25 specjalistów branży i sukces Atrium European Real Estate. Wyróżnienie HIGHLY COMMENDED w kategorii społecznej odpowiedzialności trafiło do CH Focus w Bydgoszczy.

Do tegorocznej edycji Solal Marketing Awards firma Atrium European Real Estate zgłosiła 6 wyjątkowych projektów w 5 kategoriach, z których każdy był złożonym, dopracowanym przedsięwzięciem koordynowanym przez różne centra handlowe z portfolio Atrium.

Wyróżnienie dla Focus w Bydgoszczy

Niewątpliwym sukcesem firmy jest to, że wszystkie zgłoszone projekty znalazły się w ścisłym finale, a Centrum Focus w Bydgoszczy otrzymało wyróżnienie HIGHLY COMMENDED w kategorii społecznej odpowiedzialności. Nie jest to pierwsze wyróżnienie bydgoskiej galerii handlowej w konkursie międzynarodowym. Cieszy się ona już kilkoma tytułami takimi jak: Centrum Handlowe Roku, Projekt Roku, Budynek Roku, obecnością w topowych branżowych zestawieniach, a także posiada prestiżowy certyfikat ekologiczny BREEAM z oceną Bardzo dobry w kategoriach wydajność obiektu i zarządzanie. 

Strategia ESG bydgoskiej galerii z portfolio Atrium to seria kompleksowych, długodystansowych działań, poczynając od montażu paneli fotowoltaicznych na dachu przez organizację proekologicznych akcji edukacyjnych, założenie pasieki czy instalację budek lęgowych dla ptaków. Focus systematycznie realizuje wprowadzoną przez Atrium strategię zrównoważonego rozwoju, czyli program Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju. Na co dzień promuje działania w duchu ESG w czterech niezwykle ważnych filarach. Podejmuje inicjatywy społeczne, środowiskowe, edukacyjne, prozdrowotne oraz decyzje infrastrukturalne prowadzące do przekształcenia obiektu w coś znacznie więcej niż popularne miejsce zakupów. 

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Wśród sztandarowych, organizowanych przez centrum wydarzeń prospołecznych są między innymi: Karma Wraca – coroczna pomoc bezdomnym zwierzakom w przedświątecznej gorączce zakupów, cykliczne akcje bezpłatnych badań mammograficznych i profilaktycznych dla mieszkańców, regularne zbiórki krwi we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa w Bydgoszczy. W DNA centrum wpisała się także na stałe ekoakcja edukacyjna, dzięki, której Focus, przy współpracy z lokalnymi firmami proekologicznymi, pokazuje, jak ważna jest segregacja i recykling odpadów, zbierając co roku przy tej okazji tysiące plastikowych odpadów. Centrum wspiera także przeróżne organizacje, stowarzyszenia i jednostki, placówki pozabudżetowe, fundacje dbające o zdrowie np. Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. Louisa Braille’a w Bydgoszczy, DKMS, WWF, Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Focus jest liderem w działaniach prospołecznych, starając się z roku na rok jeszcze mocniej kłaść nacisk na ważne aspekty, które nie tylko edukują, ale też mają realny wpływ na życie, zdrowie i środowisko mieszkańców, a zarazem klientów. Wszelkiego rodzaju działania i aktywności mają odzwierciedlenie w liczbach, które udowadniają coraz większe zaangażowanie klientów i lokalnej społeczności, którzy chętnie uczestniczą w tego typu wydarzeniach.

W ramach strategii ESG

–- Już awans wszystkich naszych projektów do finału tak prestiżowego Europejskiego wydarzenia, jakim jest konkurs European Solal Marketing Awards, to wielkie wyróżnienie, konkurencja była ogromna. Żyjemy w czasach, gdy centra handlowe nie mogą być tylko miejscem wymiany handlowej. Powinny komunikować się z lokalną społecznością, stwarzać ludziom miejsce do integracji, rozwoju czy po prostu miłego spędzania czasu oraz, co chyba najważniejsze, przyczyniać się do poprawy naszego środowiska. Dlatego ogromnie cieszy nas, że wyróżniono Focus Mall w Bydgoszczy. To dla nas nie tylko sygnał, że wysiłek, jaki całe zespoły wkładają w realizację strategii, opłacił się, ale przede wszystkim liczymy również na to, że nagrody pomogą jeszcze bardziej rozpromować te inicjatywy, zwiększając świadomość ekologiczną wśród konsumentów i ludzi biznesu, uwrażliwiając ich na aspekt społeczny działalności centrum handlowego, w końcu inspirując do działań na rzecz  integracji najemców i lokalnych społeczności. W ramach naszej strategii ESG mamy długoterminowe cele na przyszłe lata funkcjonowania naszych galerii i jesteśmy na najlepszej drodze do ich realizacji– mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, Atrium European Real Estate.

Wśród pozostałych zgłoszonych przez Atrium projektów, z których wszystkie zostały nominowane, znalazły się: program wsparcia dla młodych marek Wygraj Pop-up Store, zgłoszony w kategorii Business to Business, kampania wspierająca przebudowę w Atrium Reduta – kategoria Grand Opening, innowacyjna wystawa interaktywna oparta o AR – Kolorowe Centrum Świata – kategoria Emerging Technology, Kreatywna Przestrzeń Promenady Piąty Wymiar – kategoria Customer Service, oraz CITY FESTIVAL w Domach Towarowych Wars Sawa Junior – kategoria Corporate Social Responsibility.

Atrium ma w portfelu ponad 740 tys. mkw.

Atrium jest częścią G City oraz właścicielem, zarządcą i deweloperem nieruchomości handlowych i mieszkaniowych na wynajem w Europie Środkowej. Atrium specjalizuje się w centrach  handlowych  z szeroką ofertą gastronomiczną, modową i rozrywkową, położonych  w najlepszych miejskich lokalizacjach, w szczególności koncentrując się na  Warszawie i Pradze. Rozwój portfela nieruchomości handlowych Atrium opiera się na proaktywnych działaniach asset management, w zgodzie z motto „retail is detail”. 

Obecnie portfolio Atrium obejmuje 25 generujących przychody aktywów (w tym jedną nieruchomość mieszkaniową na wynajem) o łącznej wartości rynkowej 2,4 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA) ponad 740 000 mkw.

Centrum Handlowe Focus w Bydgoszczy kolekcjonerem nagród

Centrum Handlowe Focus w Bydgoszczy powstało w centrum miasta, w zrewitalizowanych zakładach mięsnych zbudowanych w XIX/XX w. To najchętniej odwiedzane centrum handlowe w Bydgoszczy. W 2010 roku uznane zostało przez Forum Najemców za jeden z 10 najlepszych obiektów handlowych w Polsce. Centrum liczy ok. 90 tys. mkw. powierzchni całkowitej, w tym 42 tys. mkw. powierzchni najmu GLA, na której znajduje się prawie 140 sklepów i lokali gastronomicznych oraz usługowych. Do grona najemców zaliczają się salony znanych marek odzieżowych, takich jak: H&M, Reserved, Mohito, Guess, New Yorker, HalfPrice, a także elektromarket Media Expert, Empik, Smyk, iDream Apple Premium Reseller oraz salony z wyposażeniem domu: Duka i Home&You. Dla miłośników aktywnego trybu życia na niemal 900 mkw. swój asortyment oferuje marka Intersport oraz funkcjonuje największy całodobowy klub fitness w Bydgoszczy– StepOne. Najmłodsi mogą korzystać z sali zabaw Figlowisko oraz zewnętrznego placu zabaw, znajdującego się od ulicy Jagiellońskiej. Do dyspozycji klientów jest bogata strefa food court, złożona z takich restauracji i lokali, jak: Pizza Hut, Burger King, KFC, McDonald’s, Berlin DonerKebap, Bierhalle, Express Oriental, Costa Coffee, Cukiernia Sowa i wielu innych. Powierzchnię blisko 3 tys. mkw. zajmuje Carrefour Market. W obiekcie znajduje się także 13-salowe kino Cinema City, które jest największym kompleksem kinowym w mieście. Centrum jako jedyne w regionie posiada salę 4DX. CH Focus w Bydgoszczy zostało oddany do użytku w 2008 roku. Jest laureatem wielu cennych nagród:

⦁ 2022 Solal Marketing Awards wyróżnienie Highly Commended w kategorii  społecznej odpowiedzialności CSR 

⦁ 2020 BREEAM In-Use, prestiżowego certyfikatu ekologicznego z oceną „Bardzo dobry” w dwóch kategoriach: wydajność obiektu i zarządzanie,

⦁ 2016 PRCH Retail Awards w kategorii: Wydarzenie (event) w centrum handlowym,2011 CH Focus dwukrotnie znalazło się w zestawieniach najlepszych centrów handlowych opracowanych przez firmę prowadzącą Program Jakość Obsługi: Top 10 pod względem jakości obsługi oraz TOP 10 najczęściej wybieranych centrów handlowych na zakupy świąteczne,

⦁ 2010 PRCH Retail Awards w kategorii: Duże centrum handlowe roku,

⦁ 2010 Centrum handlowe roku w Europie Środkowo-Wschodniej (wg czytelników retailnet.pl),

⦁ 2010 CH Focus w Bydgoszczy zostało uznane przez Forum Najemców za jedno z najlepszych centrów handlowych w Polsce,

⦁ 2009 CEE Retail Estate Awards, nagrody przyznawanej przez Europaproperty, w kategorii: Centrum handlowe roku,

⦁ 2009 CEE Estate Quality Awards w rankingu magazynu „Financial Times” w kategoriach: Projekt Roku oraz Budynek Roku.