Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Manufaktura triumfuje na European Solal Marketing Awards 2022

Konkurs European Solal Marketing Awards powrócił po pandemicznej przerwie. Na tegorocznym rozdaniu najbardziej prestiżowych europejskich nagród w dziedzinie marketingu centrów handlowych wielki sukces odniosła Manufaktura, zarządzana przez APSYS Polska. Jako jedyna w Polsce została uhonorowana dwoma złotymi statuetkami oraz jedną srebrną. 

European Solal Marketing Awards 2022 to wiodący program nagród uznający doskonałość w kontekście kampanii promocyjnych, marketingowych i PRowych, realizowanych dla centrów handlowych w Europie. Projekty oceniane są przez ponad dwudziestu ekspertów ds. marketingu. W tym roku jury uhonorowało Manufakturę w trzech kategoriach.

Dwa razy złoto i srebro!

Pierwsze złoto, w kategorii Strategic Marketing, zdobył projekt Człowiek z Manufaktury, czyli pierwsza na świecie opera, której bohaterem jest miasto i jego wyjątkowa historia.

– Opera powstała przy współudziale Teatru Wielkiego w Łodzi, a praca nad tak ogromnym przedsięwzięciem zajęła kilka lat. Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć ambitny, zakrojony na szeroką skalę projekt, który został niezwykle pozytywnie przyjęty przez rzeszę odbiorców – zarówno krytyków sztuki, jak i łodzian oraz turystów. Projekt był wielkim wyzwaniem zarówno pod względem organizacyjnym, jak i promocyjnym. Premiera spektaklu odbyła się w maju 2019, na spektakularnej plenerowej scenie na rynku Manufaktury, wśród zrewitalizowanych, pofabrycznych zabudowań XIX-wiecznego imperium Izraela Poznańskiego – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury. 

Operę „Człowiek z Manufaktury” nagrodzono również drugą, srebrną statuetką, w kategorii PR actions. Komunikacja PRowa, skutecznie dotarła nie tylko do lokalnych mediów, ale zainteresowała również ogólnopolskie (i nie tylko!) media branżowe, związane z szeroko pojętą kulturą i teatrem.

Drugie złoto, w kategorii Grand opening/refurbishment, zdobył projekt „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”, czyli kampania marketingowa dotycząca spektakularnej inwestycji związanej z modernizacją budynku galerii handlowej Manufaktury. Dzięki skutecznej komunikacji i niebanalnym pomysłom marketingowym, prace remontowe nie wpłynęły negatywnie na frekwencję i wizerunek centrum.

To przechodzi wszelkie przeobrażenie

– Remont kojarzy się dość jednoznacznie – hałas, brud, utrudnienia i niezadowolenie sąsiadów. Manufaktura pokazała, że remont nie musi być tak postrzegany.  Największa w historii obiektu modernizacja wymagała też wyjątkowej oprawy. W ramach projektu stworzyliśmy kampanię marketingową z hasłem przewodnim „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”. Akcja składała się z 3 nieoczywistych działań, dzięki którym zamiast kryć się z planowanymi pracami, mogliśmy o nich opowiedzieć w kreatywny sposób. Bo jeśli remontować, to tylko w zgodzie z sąsiadami, szczególnie w kontekście miejsca, które jest integralną częścią miasta, w której łodzianie nie tylko robią zakupy, ale także spędzają swój wolny czas – dodaje Długosz-Łempicka.

Pierwszym elementem kampanii było wysłanie pocztówek zaprojektowanych techniką podwójnej ekspozycji, dających wrażenie trójwymiarowości – z informacją o starcie prowadzonych prac. Pocztówki zostały dostarczone do 40 tys. domostw w najbliższej okolicy Manufaktury i regionie. Kolejnym krokiem była instalacja na rynku lunety, której specjalna soczewka pozwalała odczytać ukryty w bilbordzie na fasadzie galerii obraz. „Przeobrażenie” promowali znani polscy stand-up’erzy: Adam Van Bendler i Paweł Chałupka. Komicy w krótkich spotach radiowych i filmach satyrycznie komentowali prace modernizacyjne. W ten sposób Manufaktura pokazała, że do refubrishmentu można podejść z optymizmem i humorem. 

– Przyznanie Manufakturze aż trzech nagród w tegorocznym European Solal Marketing Awards to dla nas niesamowite wyróżnienie. Jesteśmy zaszczyceni, że nasze kreatywne podejście i tworzenie nieszablonowych strategii komunikacji z otoczeniem, spotkało się z tak pozytywnym odbiorem, szczególnie w oczach ekspertów  w branży. To utwierdza nas w przekonaniu, że idziemy właściwą drogą i z jeszcze większym entuzjazmem będziemy podchodzić do kolejnych wyzwań – dodaje Monika Długosz-Łempicka. 

W portfelu Union Investment i pod zarządem Apsys

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate GmbH – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Model biznesowy Union Investment bazuje na ponad 50 latach doświadczeń w branży nieruchomości oraz eksperckim know-how w zakresie zarządzania aktywami. Obecnie Union Investment zarządza aktywami o wartości 32 miliardów euro w ponad 840 nieruchomościach komercyjnych i mieszkalnych o łącznej powierzchni ok. 8,4 mln. mkw.

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. 

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. 

Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 23 obiektach handlowych zlokalizowanych w 18 największych miastach w kraju oraz biurowcem Arkada Business Park w Bydgoszczy i kompleksem biurowym React zlokalizowanym w centrum Łodzi. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.