Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Manufaktura triumfuje na European Solal Marketing Awards 2022

Konkurs European Solal Marketing Awards powrócił po pandemicznej przerwie. Na tegorocznym rozdaniu najbardziej prestiżowych europejskich nagród w dziedzinie marketingu centrów handlowych wielki sukces odniosła Manufaktura, zarządzana przez APSYS Polska. Jako jedyna w Polsce została uhonorowana dwoma złotymi statuetkami oraz jedną srebrną. 

European Solal Marketing Awards 2022 to wiodący program nagród uznający doskonałość w kontekście kampanii promocyjnych, marketingowych i PRowych, realizowanych dla centrów handlowych w Europie. Projekty oceniane są przez ponad dwudziestu ekspertów ds. marketingu. W tym roku jury uhonorowało Manufakturę w trzech kategoriach.

Dwa razy złoto i srebro!

Pierwsze złoto, w kategorii Strategic Marketing, zdobył projekt Człowiek z Manufaktury, czyli pierwsza na świecie opera, której bohaterem jest miasto i jego wyjątkowa historia.

– Opera powstała przy współudziale Teatru Wielkiego w Łodzi, a praca nad tak ogromnym przedsięwzięciem zajęła kilka lat. Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć ambitny, zakrojony na szeroką skalę projekt, który został niezwykle pozytywnie przyjęty przez rzeszę odbiorców – zarówno krytyków sztuki, jak i łodzian oraz turystów. Projekt był wielkim wyzwaniem zarówno pod względem organizacyjnym, jak i promocyjnym. Premiera spektaklu odbyła się w maju 2019, na spektakularnej plenerowej scenie na rynku Manufaktury, wśród zrewitalizowanych, pofabrycznych zabudowań XIX-wiecznego imperium Izraela Poznańskiego – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury. 

Operę „Człowiek z Manufaktury” nagrodzono również drugą, srebrną statuetką, w kategorii PR actions. Komunikacja PRowa, skutecznie dotarła nie tylko do lokalnych mediów, ale zainteresowała również ogólnopolskie (i nie tylko!) media branżowe, związane z szeroko pojętą kulturą i teatrem.

Drugie złoto, w kategorii Grand opening/refurbishment, zdobył projekt „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”, czyli kampania marketingowa dotycząca spektakularnej inwestycji związanej z modernizacją budynku galerii handlowej Manufaktury. Dzięki skutecznej komunikacji i niebanalnym pomysłom marketingowym, prace remontowe nie wpłynęły negatywnie na frekwencję i wizerunek centrum.

To przechodzi wszelkie przeobrażenie

– Remont kojarzy się dość jednoznacznie – hałas, brud, utrudnienia i niezadowolenie sąsiadów. Manufaktura pokazała, że remont nie musi być tak postrzegany.  Największa w historii obiektu modernizacja wymagała też wyjątkowej oprawy. W ramach projektu stworzyliśmy kampanię marketingową z hasłem przewodnim „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”. Akcja składała się z 3 nieoczywistych działań, dzięki którym zamiast kryć się z planowanymi pracami, mogliśmy o nich opowiedzieć w kreatywny sposób. Bo jeśli remontować, to tylko w zgodzie z sąsiadami, szczególnie w kontekście miejsca, które jest integralną częścią miasta, w której łodzianie nie tylko robią zakupy, ale także spędzają swój wolny czas – dodaje Długosz-Łempicka.

Pierwszym elementem kampanii było wysłanie pocztówek zaprojektowanych techniką podwójnej ekspozycji, dających wrażenie trójwymiarowości – z informacją o starcie prowadzonych prac. Pocztówki zostały dostarczone do 40 tys. domostw w najbliższej okolicy Manufaktury i regionie. Kolejnym krokiem była instalacja na rynku lunety, której specjalna soczewka pozwalała odczytać ukryty w bilbordzie na fasadzie galerii obraz. „Przeobrażenie” promowali znani polscy stand-up’erzy: Adam Van Bendler i Paweł Chałupka. Komicy w krótkich spotach radiowych i filmach satyrycznie komentowali prace modernizacyjne. W ten sposób Manufaktura pokazała, że do refubrishmentu można podejść z optymizmem i humorem. 

– Przyznanie Manufakturze aż trzech nagród w tegorocznym European Solal Marketing Awards to dla nas niesamowite wyróżnienie. Jesteśmy zaszczyceni, że nasze kreatywne podejście i tworzenie nieszablonowych strategii komunikacji z otoczeniem, spotkało się z tak pozytywnym odbiorem, szczególnie w oczach ekspertów  w branży. To utwierdza nas w przekonaniu, że idziemy właściwą drogą i z jeszcze większym entuzjazmem będziemy podchodzić do kolejnych wyzwań – dodaje Monika Długosz-Łempicka. 

W portfelu Union Investment i pod zarządem Apsys

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate GmbH – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Model biznesowy Union Investment bazuje na ponad 50 latach doświadczeń w branży nieruchomości oraz eksperckim know-how w zakresie zarządzania aktywami. Obecnie Union Investment zarządza aktywami o wartości 32 miliardów euro w ponad 840 nieruchomościach komercyjnych i mieszkalnych o łącznej powierzchni ok. 8,4 mln. mkw.

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. 

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. 

Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 23 obiektach handlowych zlokalizowanych w 18 największych miastach w kraju oraz biurowcem Arkada Business Park w Bydgoszczy i kompleksem biurowym React zlokalizowanym w centrum Łodzi. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.