Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Katarzyna Korpak, Avenida Poznań: obserwujemy duże zainteresowanie Avenidą wśród nowych najemców

Rok 2023 zapowiada się równie intensywnie jak poprzednie lata. Oczywiście nie zwalniamy tempa i będziemy kontynuować naszą strategię, której celem jest nieustanne uatrakcyjnienie oferty dla naszych klientów, a także polepszenie warunków prowadzenia działalności dla najemców. Ponieważ obserwujemy na rynku duże zainteresowanie Avenidą wśród nowych najemców, co odzwierciedla się też w dużej ilości już zaawansowanych rozmów, jakie obecnie prowadzimy z potencjalnymi nowymi partnerami, to myślę, że na pewno zaskoczymy naszych klientów nowymi otwarciami sklepów – mówi w rozmowie z Retailnet Katarzyna Korpak, Dyrektor CH Avenida Poznań.

Końcówka roku to jeden z najważniejszych okresów dla wszystkich handlowców. Jak na okres wyprzedaży i sezon świąteczny przygotowuje się Avenida?

Faktycznie, zawsze końcówka roku jest jednym z najintensywniejszych pod względem handlowym okresów dla centrum handlowego. Jesteśmy więc w stałym kontakcie z naszymi najemcami, wiemy, że niektórzy potrzebują dodatkowych powierzchni magazynowych na świąteczny towar. Staramy się odpowiadać również na ich wyjątkowe oczekiwania związane właśnie z tym najbardziej intensywnym okresem handlowym.

Poznań to mocno nasycony pod względem powierzchni handlowej rynek. Jak pozycjonuje się Avenida? W jakiej kondycji jest centrum?

Avenida jest jednym z najważniejszych ale i największych punktów na mapie handlowej województwa wielkopolskiego. To z uwagi na lokalizację, ale przed wszystkim na bardzo atrakcyjną ofertę, którą cały czas poszerzamy i rozwijamy.

W 2018 roku zaczęliśmy wdrażać nową strategię dla Avenidy. Była to odważna, jak na tamten czas, strategia a polegała na: repozycjonowaniu centrum handlowego pod względem oferty -optymalizacji powierzchni handlowych oraz redukcji kosztów operacyjnych.

R E K L A M A

Pierwsze pozytywne efekty jej wdrożenia widzieliśmy na wskaźnikach już na początku 2020 roku. Niestety, okres pandemii mocno wyhamował realizację naszych planów, ale ten rok, rok 2022 pokazuje nam, że podjęte wtedy odważne decyzje, były decyzjami właściwymi.

Avenida Poznań

Avenida zdecydowanie zmieniła wówczas swój charakter. Postawiliście na marki dyskontowe, rozszerzyliście współpracę z operatorami sieciowymi.

Tak. Od 2018 roku zaprosiliśmy do współpracy również wiele brandów z sektora offprice, cały czas kontynuujemy rozwój i uatrakcyjnienie oferty w Avenidzie. Rok 2022 jest szczególnie intensywny pod tym względem. Po pierwsze dlatego, że już otworzyliśmy 10 nowych lokali w galerii, w tym największy w Polsce sklep Half Price. A do końca tego roku otworzymy jeszcze kolejnych 5 sklepów.

Jak powiedziałam wcześniej, przyjęta strategia była właściwa, a to widzimy na wskaźnikach odwiedzalności, które za trzy kwartały 2022 pokazują kilkuprocentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w 2019 r. To też pokazuje, że atrakcyjność Avenidy na poznańskim rynku, ale i w całym województwie systematycznie rośnie.

Zmiany dotyczyły także oferty rozrywkowej. Jaki był pomysł na strefę Avenida Lounge?

W 2019 roku na łącznej powierzchni 2000 mkw. na dwóch poziomach stworzyliśmy w Avenidzie całkiem nową przestrzeń, którą nazywaliśmy Avenida Lounge. To wyjątkowe miejsce, w którym klienci mogą wypocząć podczas zakupów, zrelaksować się, ale również zaaranżować spotkania przy kawie ze znajomymi lub partnerami biznesowymi.

Wkomponowując w Avenidę Lounge małą gastronomię uatrakcyjniliśmy tym samym to miejsce. Projektując tą nową przestrzeń nie zapomnieliśmy również o naszych najmłodszych klientach, którym oddaliśmy do dyspozycji kolorowy plac zabaw, na którym zainstalowaliśmy interaktywne ekrany o charakterze edukacyjnym.

Dziś widzimy jak bardzo nasi klienci polubili to miejsce i jak pięknie wkomponowało się ono w przestrzeń całej galerii.

Jak wygląda współpraca Avenidy z najemcami? Jak wspieracie najemców w realizacji celów sprzedażowych?

Najemców staramy się wspierać na wielu płaszczyznach. Jeśli chodzi o atrakcyjność centrum handlowego pod względem wydarzeń eventowych dla klientów, tylko w tym roku zorganizowaliśmy już 12 akcji marketingowych, głównie o charakterze prosprzedażowym. W planach na ten rok mamy realizację kolejnych czterech akcji.

Nasza współpraca z najemcami oparta jest na partnerstwie i wzajemnym szacunku. Dla nas współpraca ta jest niezwykle ważna a sam fakt, że najemcy Avenidy decydują się inwestować w przebudowę swoich lokali, wprowadzając do galerii nowe koncepty, czy też powiększać swoje lokale już dużo o tej współpracy mówi.

Piękne nowe koncepty wprowadziły do Avenidy takie marki jak: Apart, Sinsay, Cropp, Paris Optic, CCC. A najważniejsze jest dla nas przede wszystkim to, że najemcy przedłużają umowy najmu w Avenidzie, co jest już jednoznacznym sygnałem, że widzą w niej potencjał i ufają ECE jako zarządcy.

W przyszłym roku szykują się w galerii kolejne bardzo ciekawe zmiany.

W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o strategiach zrównoważonego rozwoju i realizacji celów ESG. Czy Avenida jest aktywna na tym polu?

Bardzo aktywnie angażujemy się w działania proekologiczne. Jest to też obszar, który bardzo leży nam na sercu. Jako jedyna myślę, firma w Polsce, zaangażowaliśmy się w ratowanie populacji ropuchy zielonej. Jest to gatunek pod ochroną. Jakiś czas temu okazało się, że w zbiorniku retencyjnym zlokalizowanym przy Avenidzie mamy nowych sąsiadów, ropuchy, które sobie stworzyły tam dom. Z uwagi na fakt, że zbiornik jest otoczony ulicami, ropuchy były narażone na niebezpieczeństwo. Dlatego we współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu zorganizowaliśmy przeniesienie całej populacji do ich nowego domu – czyli zbiornika wodnego, który wybudowaliśmy na Hipodromie Wola. To był piękny projekt. Już dziś wiemy, że został zrealizowany z sukcesem, ponieważ w nowym miejscu pojawiły się nowe ropuszki a my tym samym przyczyniliśmy się do ochrony tego gatunku i powiększenia populacji ropuchy zielonej.

Kolejny proekologiczny projekt, który zrealizowaliśmy w tym roku tym we współpracy z lokalnymi ekspertami pszczelarzami, to budowa mini pasieki na dachu Avenidy, w której może zamieszkać nawet do 100 000 pszczół. Lokalizacja Avenidy w centrum miasta to wbrew pozorom świetny dom dla tych jakże ważnych dla nas owadów.

W obszarze działań związanych z redukcją zużycia energii przez centrum handlowe oraz kontynuacji wdrażania oszczędności również jesteśmy w tym roku bardzo aktywni. Na początku października rozpoczęliśmy realizację projektu wymiany oświetlania na LED na powierzchniach wspólnych Avenidy. Docelowo wymienimy ponad 1500 świetlówek. Projekt planujemy ukończyć na początku listopada tego roku.

Jakie plany i wyzwania czekają Avenidę w najbliższym czasie i w 2023 roku?

Rok 2023 zapowiada się równie intensywnie jak poprzednie lata. Oczywiście nie zwalniamy tempa i będziemy kontynuować naszą strategię, której celem jest nieustanne uatrakcyjnienie oferty dla naszych klientów a także polepszenie warunków prowadzenia działalności dla najemców.

Ponieważ obserwujemy na rynku duże zainteresowanie Avenidą wśród nowych najemców, co odzwierciedla się też w dużej ilości już zaawansowanych rozmów, jakie obecnie prowadzimy z potencjalnymi nowymi partnerami, to myślę, że na pewno zaskoczymy naszych klientów nowymi otwarciami sklepów.

Przyszły rok zapowiada się również pod tym względem ekscytująco, ponieważ w październiku 2023 Avenida będzie obchodziła swoje 10-lecie istnienia na rynku. Zamierzamy hucznie świętować urodziny centrum a dla naszych klientów szykujemy ciekawe atrakcje.

Natomiast jeśli mowa o wyzwaniach, to myślę, że naszym największym wyzwaniem jest zachowanie spokoju w tych niestabilnych czasach i po prostu, jeśli tylko to będzie możliwe, podążanie do przodu wyznaczoną drogą, mając na względzie tworzenie jak najlepszych warunków handlowych dla naszych najemców, bardzo dobrą współpracę z naszymi partnerami biznesowymi, uważność na koszty, wrażliwość na ochronę środowiska, nieustający rozwój oferty dla klientów i utrzymanie bardzo dobrej kondycji budynku. Taki jest nasz cel, jaki stawiamy sobie na przyszły 2023 rok. A fakt, że żyjemy w bardzo ciekawych i nieprzewidywalnych czasach, dodaje temu wszystkiemu charakteru tajemniczości.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz