VRG planuje powiększenie powierzchni o prawie 4 proc.

Grupa VRG chce w 2023 roku zwiększyć powierzchnię o 3,7 proc. Planuje wydatki inwestycyjne na przyszły rok na ok. 42 mln zł – podała spółka w raporcie kwartalnym.

“W roku 2023 przewidziane jest zwiększenie powierzchni grupy o 3,7 proc. w stosunku do końca 2022 roku. W segmencie odzieżowym powierzchnia wzrośnie w markach Vistula, Wólczanka (w ramach nowego większego shop conceptu) i Deni Cler, natomiast w marce Bytom planowana jest optymalizacja powierzchni stacjonarnych salonów. W rezultacie powierzchnia w tym segmencie zwiększy się o 3,2 proc. W segmencie jubilerskim planowany jest 5,5 proc. wzrost powierzchni sprzedaży w salonach stacjonarnych W.Kruk dzięki otwarciu nowych salonów własnych i franczyzowych” – czytamy w raporcie. Grupy VRG

R E K L A M A

Jak podała grupa, na 2023 r. zaplanowane zostały wydatki inwestycyjne na poziomie ok. 42 mln zł, przeznaczone głównie na otwarcia oraz modernizację salonów stacjonarnych, odkładaną w latach covidowych.

Według VRG w tym roku przychody powinny być znacząco, bo dwucyfrowo wyższe od tych w roku 2021. Zarząd zakłada również dalszą poprawę marży procentowej brutto w roku 2022 w stosunku do 2021 r.

Po trzech kwartałach 2022 roku grupa VRG ma blisko 905 mln zł przychodów wobec 721,1 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 25,5 proc.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Na koniec września 2022 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy wynosiła 52,0 tys. m kw. i była stabilna rdr. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 2,7 proc., natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 9,7 proc.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych