Wólczanka daje ubraniom drugie życie

Należąca do Grupy VRG marka rozpoczyna współpracę z marką Ubrania Do Oddania. Celem akcji jest promocja idei zrównoważonej mody, a także pomoc potrzebującym dzieciom.

W wybranych sklepach sieci marki Wólczanka rusza dziś akcja „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”, organizowana we współpracy z marką Ubrania Do Oddania. W ramach kampanii, klienci odwiedzający 6 wielkoformatowych sklepów marki w największych miastach będą mogli oddać niepotrzebną odzież do dedykowanych boksów lub zamówić bezpłatnego kuriera przez stronę internetową, aby ten odebrał ubrania ze wskazanej lokalizacji. Odzież zgromadzona w trakcie akcji trafi do drugiego obiegu lub będzie poddana recyclingowi. Dodatkowo każdy kilogram zebranych ubrań przełoży się na finansową pomoc dla 41 000 podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Kampania wdrażana jest w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy VRG. 

Wólczanka jest pierwszą marką w portfolio Grupy VRG, która zdecydowała się zorganizować zbiórkę odzieży we współpracy z Ubrania Do Oddania. Marka zachęca klientów do oddawania odzieży w sklepach, jak również za pośrednictwem bezpłatnego kuriera. Poprzez stronę https://www.ubraniadooddania.pl/wolczanka klienci będą mogli zamówić odbiór ubrań bezpośrednio z domu. Specjalna zbiórka z udziałem pracowników planowana jest również w centrali VRG w Krakowie. 

Podwójne korzyści

Jak podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy, kampania ma przede wszystkim na celu budowanie proekologicznych postawy pośród konsumentów i edukację na temat zrównoważonej mody.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Jesteśmy częścią branży, która odpowiada za ok. 10 proc. globalnego śladu węglowego. Doskonale rozumiemy, że naszą odpowiedzialnością jest minimalizowanie tego śladu w naszej działalności. Oferujemy produkty, które mają być z klientami na lata i zachęcamy ich do świadomych zakupów. Wprowadzamy też zmiany operacyjne, które minimalizują nasz negatywny wpływ na środowisko – mówi wiceprezeska VRG. 

VRG wdraża aktualną Strategię Zrównoważonego Rozwoju od 2020 roku. Grupa co roku raportuje realizację swoich kluczowych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem (skoncentrowanych na trzech kluczowych obszarach: produktu, pracowników i przestrzeni, rozumianej jako sieć salonów). Spółka została niedawno wymieniona wśród liderów GPW w Badaniu Świadomości Klimatycznej Spółek — projekcie realizowanym przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas. 

Drugie życie odzieży 

W ramach akcji realizowanej z Ubrania Do Oddania Wólczanka przyjmuje odzież nową i używaną dowolnych marek. Przekazane ubrania są dostarczane do Ubrania Do Oddania, gdzie poszczególne produkty są selekcjonowane i odświeżane. Większość z nich trafia do drugiego obiegu, niektóre z nich także do coraz bardziej popularnych Butików Cyrkularnych. Trafiają w ten sposób do nowych właścicieli i tym samym unikają wyrzucenia do śmieci. Ubrania nienadające się do dalszego używania są poddawane recyclingowi.  

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Nie mam wątpliwości, że model cyrkularny to jeden z kluczowych trendów, który będzie kształtował przyszłość świata mody. Dynamiczny rozwój działalności Ubrania Do Oddania i sam fakt, że kolejne marki włączają się we współpracę z tą organizacją, jest tego najlepszym dowodem – mówi Marta Fryzowska.

Jak podkreśla wiceprezeska VRG, kampania Wólczanki z Ubrania Do Oddania jest swego rodzaju pilotem, a Grupa planuje rozwój inicjatyw związanych z drugim obiegiem odzieży w kolejnych latach.