[WYWIAD] Aleksandra Perz, Wrocław Fashion Outlet: Planujemy kolejne inwestycje związane ze zrównoważonym rozwojem

W 2023 stawiamy sobie za cel oczywiście pobić wyniki osiągnięte w 2022 roku, co jest absolutnie w zasięgu naszych możliwości. Planujemy kolejne inwestycje w centrum, w tym związane ze zrównoważonym rozwojem. Na pewno pozytywnie zaskoczymy wprowadzeniem nowych marek, w tym gastronomicznych – mówi w rozmowie z Retailnet Aleksandra Perz, Dyrektor Centrum Wrocław Fashion Outlet, należącego do portfolio Via Outlets.

Jak Wrocław Fashion Outlet podsumuje mijający 2022 rok?

Oczekiwaliśmy, że rok 2022 umożliwi nam, po 2 latach funkcjonowania w pandemii, dynamiczny powrót do funkcjonowania zgodnie z zaplanowanymi działaniami i w przewidywalnym otoczeniu. Z uwagi na sytuację geopolityczną oraz jej wpływ na wzrost cen paliw i energii, pierwszy kwartał charakteryzował się jednak dużą ostrożnością w odniesieniu do planowania wydatków i inwestycji przez centrum, najemców i klientów.

Kolejne kwartały 2022 pozwoliły poniekąd oswoić się nam z trudną sytuacją, co doprowadziło do stopniowego ustabilizowania się nastrojów wszystkich uczestników rynku. Znalazło to odzwierciedlenie w wynikach lepszych, niż te osiągnięte przez Centrum w 2019 roku. Podsumowując mogę stwierdzić, że rok 2022 był czasem kolejnych, trudnych wyzwań, z którymi zmierzenie się przyniosło ostatecznie bardzo satysfakcjonujące rezultaty.

Pomimo wielu wyzwań, WFO zaskoczył w tym roku wieloma modernizacjami i zmianami w tenant mix. Jak wyglądał ten proces rekomercjalizacji?

W tym roku udało się nam z powodzeniem zrealizować wszystkie nasze założenia. W sezonie zimowym, na początku roku, otworzyliśmy w nowej lokalizacji powiększony sklep Salomon, którego asortyment sezonowo rozszerzany jest o tymczasowy sklep ze sprzętem narciarskim. Następnie znacznie powiększone zostały także salony Adidas, Only i Lacoste. W 2022 ofertę Centrum poszerzyliśmy o marki Solar, Wellensteyn i Gant, a generalny remont przeszły sklepy Guess i Converse wprowadzając najnowsze koncepty tych marek.

Wrocław Fashion Outlet
Wrocław Fashion Outlet

Zmiany dotyczył także przestrzeni wspólnych. W co zainwestowaliście?

Tak. Poza powyższymi zmianami udało się nam zrealizować szereg inwestycji. Dwie największe to remont generalny publicznych toalet wraz z wiodącymi korytarzami oraz rozbudowa parkingu od strony ulicy Granicznej, dzięki której 1 grudnia b.r. oddaliśmy do użytku dla klientów 145 dodatkowych miejsc parkingowych.

W ostatnim czasie bardzo modny staje się temat ESG. Jak WFO realizuje cele zrównoważonego rozwoju?

Niezmiennie mocno angażujemy się w inicjatywy z obszaru zrównoważonego rozwoju promując zdrowy tryb życia we współpracy z lokalnymi organizacjami. Sponsorujemy m.in. bieg Wrocławska Dycha, współpracujemy z Zieleniec Sport Arena czy bezpłatnie serwisujemy rowery naszych klientów. W tym roku udało się nam także odnowić 33 rowery dla Domu Dziecka Siemacha na wrocławskich Maślicach. Inicjujemy i promujemy projekty ekologiczne – jeszcze w tym roku posadzimy 15 dorosłych lip i klonów w sąsiedztwie ulicy Granicznej. Stawiamy także na recycling i upcycling, regularnie przerabiając nieaktualne materiały marketingowe na akcesoria modowe dla naszych klientów. Wrocław Fashion Outlet niezmiennie promuje i wspiera również lokalne wydarzenia kulturalne, w tym jest od lat sponsorem festiwalu filmowego Nowe Horyzonty.

Jakie plany ma WFO na 2023 rok?

W 2023 stawiamy sobie za cel oczywiście pobić wyniki osiągnięte w 2022 roku, co jest absolutnie w zasięgu naszych możliwości. Planujemy kolejne inwestycje w centrum, w tym związane ze zrównoważonym rozwojem.

Na pewno pozytywnie zaskoczymy wprowadzeniem nowych marek, w tym gastronomicznych, oraz będziemy niezmiennie dbać o doświadczenie zakupowe klientów poprzez wprowadzanie kolejnych udogodnień i dbałość o prezencję zarówno na częściach wspólnych, jak i w poszczególnych sklepach.

Planujemy również przeprowadzić szereg szkoleń dla pracowników sklepów, w tym dla kadry kierowniczej, dla zagwarantowania naszym klientom jeszcze lepszej obsługi.

Jednym z ważniejszych celów na przyszły rok jest również dalszy rozwój klubu lojalnościowego Wrocław Fashion Club mający niemałe przełożenie na wybór destynacji zakupowej jak i wyższą wartość średniego paragonu. Oczywiście będziemy konsekwentnie realizować nasze założenia z obszaru zrównoważonego rozwoju zmniejszając wpływ centrum na środowisko, inicjując projekty służące poprawie jego stanu i wykorzystując nasze możliwości do poprawy szeroko pojętej jakości życia lokalnej społeczności.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych