Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Lagardère Travel Retail testuje 1Minute Smacznego! w nowych lokalizacjach

Tylko w ostatnich kilku tygodniach spółka Lagardère Travel Retail otworzyła dwa nowe sklepy 1Minute w nowej, foodvenience’owej odsłonie „Smacznego!”. Pierwszy powstał w szpitalu, drugi – w centrum handlowym. Lagardère Travel Retail testuje w ten sposób nowy kierunek rozwoju sieci, która dotychczas działała na lotniskach, dworcach i stacjach metr
Lagardère Travel Retail otworzyła sklep 1Minute Smacznego! w szpitalu w Warszawie jeszcze w listopadzie. W grudniu natomiast miało miejsce otwarcie w centrum handlowym.

To pierwsze tego typu lokalizacje w portfolio marki, która w nowej odsłonie rozwija się od maja ubiegłego roku – dotąd wyłącznie w lokalizacjach związanych z podróżami.

Dobry koncept do centrów i parków handlowych

– 1Minute Smacznego! to koncept właściwie bez odpowiednika na polskim rynku. Od początku generuje bardzo dobre wyniki. Wierzymy, że w lokalizacjach typowo handlowych, takich jak centra handlowe czy retail parki, może sprawdzić się równie dobrze co na dworcach i lotniskach. W końcu i tu, i tu mamy do czynienia z klientami, którzy, skupieni na własnych sprawach, docenią możliwość zjedzenia szybkich, ale smacznych i jakościowych posiłków w drodze – podkreśla Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający Travel Essentials, czyli sieciami news&gifts i convenience w Lagardère Travel Retail.

Lagardère Travel Retail w Polsce jest wiodącym operatorem powierzchni handlowych na lotniskach, dworcach, stacjach metra. Jednocześnie to właśnie poza tym rynkiem, w lokalizacjach typowo handlowych działa większość, bo aż 700 z 1000 placówek zarządzanych przez grupę.

– Bazując na doświadczeniach z różnych segmentów rynku, uznaliśmy, że 1Minute Smacznego! może być ciekawą i trafną odpowiedzią na potrzeby klientów w szpitalach i obiektach handlowych. Dotychczasowe wyniki pierwszych «non-travelowych» sklepów pod tym szyldem wydają się to potwierdzać – dodaje Dariusz Sinkiewicz.

Nowy 1Minute Smacznego! to sklep zainspirowany kulturą foodtruckową. W centrum sklepu znajduje się otwarta kuchnia z frontem z blachy falistej, w której na oczach klientów przygotowywane są szybkie, ale smaczne i jakościowe posiłki: pizza, kanapki, frytki czy hot-dogi w amerykańskim stylu. Charakterystyczny dla konceptu jest też rozbudowany moduł «to-go» z ofertą świeżych przekąsek oraz Przystanek Kawa. Ofertę gastronomiczną uzupełnia asortyment convenience: napoje, gotowa żywność pakowana i produkty tytoniowe.
Na koniec 2022 roku będzie działać w sumie ok. 20 sklepów w tym formacie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W Polsce 1000 punktów sprzedaży

Lagardère Travel Retail to globalny lider sprzedaży towarów na lotniskach, dworcach i stacjach metra i jedna z niewielu tego typu firm na świecie, która ma w portfolio jednocześnie formaty convenience, gastronomiczne i wolnocłowe. W Polsce działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje te misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.ff