Sprzedaż Grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 wartość 180,7 mln zł, o 4,2 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Narastająco w dwunastu miesiącach 2022 roku przychody Grupy VRG wyniosły 1,279 mld zł (o 19,6 proc. więcej r/r). Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż. Również w skali całego roku przychody Grupy VRG były rekordowe.
Bardzo dobry miesiąc ma za sobą segment jubilerski Grupy – grudzień był tradycyjnie miesiącem wysokich przychodów W.KRUK. , który osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości ponad 107,9 mln zł (o 12,5 proc. więcej niż w roku ubiegłym). Sprzedaż w segmencie odzieżowym była o 6,1 proc. niższa r/r i miała wartość 72,7 mln zł.
– To było dobre zakończenie wymagającego, ale pozytywnego dla VRG roku. Świetnie w otoczeniu niepewności gospodarczej poradził sobie W.KRUK. Cieszy nas grudniowy wzrost sprzedaży r/r w odniesieniu do bardzo dobrego grudnia 2021. W segmencie jubilerskim i odzieżowym obserwowaliśmy wyższą dynamikę sprzedaży w produktach luksusowych, czego potwierdzeniem jest dobry grudniowy wynik naszej odzieżowej marki premium – DENI CLER. W pozostałych markach odzieżowych grudniowe wyniki były pod presją spowolnienia gospodarczego i wyższych już cen – komentuje Janusz Płocica, prezes zarządu VRG .
Marża Grupy w grudniu 2022 wyniosła 55,4 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 0,5 p.p. W całym roku marża Grupy wyniosła 54 proc. Kanały online odpowiadały w grudniu za 12,2 proc. sprzedaży (w porównaniu z 14,8 proc. rok wcześniej). Narastająco w ciągu 12 miesięcy br. Grupa VRG zrealizowała w Internecie 14,3 proc. sprzedaży.
– Wzrost sprzedaży i marży ogółem w grudniu i całym roku jest powodem do zadowolenia, ale mniejszy udział sprzedaży w kanale online i mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych wskazuje, że grudzień 2022 był inny niż w 2021 roku – dodaje Janusz Płocica.
PARTNER PORTALU
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).