[WYWIAD] Katarzyna Woźniak, CH Tulipan, Apsys Polska: stawiamy na lokalność

Nie mamy kompleksów – wiemy, że klienci cenią nas za lokalizację, dostępność miejsc parkingowych, wygodę zakupów i zrównoważony tenant mix z różnorodną ofertą sklepów i punktów usługowych. Dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nasze centrum jest w bardzo dobrej kondycji – mówi w rozmowie z Retailnet Katarzyna Woźniak, Shopping Center Director CH Tulipan w Łodzi

Centrum Handlowe Tulipan to obiekt o ugruntowanej pozycji, ale zlokalizowany na trudnym, bo bardzo konkurencyjnym łódzkim rynku. W jakiej kondycji jest centrum zarządzane przez Apsys i jaki jest jego charakter?

Centrum Handlowe Tulipan to silna marka na lokalnym rynku. Centrum od ponad 20 lat odpowiada na potrzeby zakupowe klientów, przede wszystkim mieszkańców Widzewa. Na retailowej mapie Łodzi rzeczywiście znajduje się wiele obiektów, w tym tak spektakularne jak Manufaktura, ale i Tulipan ma na niej swoje ważne miejsce. Nie mamy kompleksów – wiemy, że klienci cenią nas za lokalizację, dostępność miejsc parkingowych, wygodę zakupów i zrównoważony tenant mix z różnorodną ofertą sklepów i punktów usługowych. Dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nasze centrum jest w bardzo dobrej kondycji. Mam na myśli zarówno stan techniczny budynku, o który dbamy, wykonując nie tylko niezbędne prace utrzymaniowe, ale również wdrażając rozwiązania optymalizujące koszty funkcjonowania obiektu i zużycie mediów, jak i naszą pozycję na lokalnym rynku. Budujemy ją w oparciu o relacje – z klientami, najemcami, ale także miejscowymi stowarzyszeniami i fundacjami, z którymi wspólnie działamy na rzecz mieszkańców naszego miasta. To jeden z priorytetów nie tylko Apsys jako wieloletniego zarządcy tego obiektu, ale również właścicieli centrum, Pradery i Cromwell.

Proszę opowiedzieć o inicjatywach lokalnych Tulipana. Jak zarządzać centrum, by zyskać status miejsca ważnego dla lokalnej społeczności?

Kiedy mówimy, że CH Tulipan jest częścią lokalnej społeczności, na rzecz której aktywnie działa, to jesteśmy w tym przekazie wiarygodni. To dla nas dużo więcej niż chwytliwe hasła komunikacji marketingowej, ale rzeczywista podstawa naszego codziennego działania. Aktualnie wiodącym projektem wspierającym lokalną społeczność jest Sobotnia Rękodzielnia. To cykliczne wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz aktywności Tulipana – niedawno świętowaliśmy rocznicę wydarzenia. Rękodzielnia jest wyjątkowym jarmarkiem, który przyciąga miłośników i koneserów rękodzieła, stając się niepowtarzalną okazją do obcowania ze sztuką użytkową podczas wizyty w Centrum Handlowym. W ofercie lokalnych wystawców znajdują się między innymi: unikatowa biżuteria, obrazy, rzeźby, wyroby ze szkła i drewna, oryginalne stylizacje kwiatowe, unikatowe lampy i wazony, a także wyroby szydełkowe i sznurkowe. Akcja zyskała znaczących patronów w postaci takich instytucji jak Urząd Miasta Łodzi, Wydział Technologii i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej, a także Cech Rzemiosł Różnych w Łodzi – to potwierdza jej rangę i znaczenie dla naszego miasta.

PARTNER PORTALU

Kaufland
CH Tulipan, Łódź
CH Tulipan, Łódź

Niezwykle ważna jest dla nas również współpraca CH Tulipan z Fundacją „Dom w Łodzi”. To bliskie nam stowarzyszenie, które wspieramy od 2016 roku. Fundacja, która opiekuje się ciężko chorymi dzieci, osieroconymi lub porzuconymi przez swoje biologiczne rodziny, jest jedynym takim miejscem na mapie Łodzi. W ubiegłych latach organizowaliśmy wyjątkowe wystawy, których bohaterami byli mali podopieczni Fundacji, a także zbiórki darów na ich rzecz – szczodrość i zaangażowanie naszych klientów za każdym razem były dla nas powodem do radości. W ubiegłym roku dołączyliśmy również do wielkiej zbiórki na remont domu, w którym przebywają dzieci objęte opieką Fundacji. W tym roku celebrujemy urodziny podopiecznych Fundacji, przekazując prezenty w dniu ich święta. CH Tulipan aktywnie wspiera także łódzkie schronisko dla bezdomnych zwierząt, prowadzone przez Fundację Azyl. Podstawą rozpoczętej w 2018 roku współpracy są organizowane wraz z hipermarketem Auchan zbiórki karmy dla podopiecznych Fundacji. Dzięki hojności klientów udało nam się zebrać już kilka ton karmy! Angażujemy się również w promocję adopcji bezdomnych zwierząt. W tym roku wykonaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową szukającym domów psiakom. Zdjęcia pokazaliśmy na wystawie w centrum, publikujemy je również regularnie na fan page’u CH Tulipan. Wiemy, że nasze działania przynoszą efekty i kilka piesków znalazło wymarzone domy.

Długą listę naszych lokalnych partnerów zamyka Szkoła Mistrzostwa Sportowego Marcina Gortata. CH Tulipan włączył się do zainicjowanej przez jej uczniów akcji sprzątania miasta. Do udziału w projekcie, który przybrał postać zawodów zostały zaproszone łódzkie szkoły podstawowe. Inicjatorom akcji udało się zmobilizować mieszkańców Łodzi do inicjatywy na rzecz środowiska – podczas każdej edycji akcji zbierano prawie dwie tony odpadów! Akcji patronowali Prezydent Miasta Łodzi, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Łodzi i Fundacja Nasza Ziemia.

Nasze lokalne zaangażowanie potwierdzamy również współpracując z lokalnymi kontrahentami – zdecydowana większość zleceniobiorców CH Tulipan to firmy z naszego miasta, dzięki czemu wspieramy rozwój łódzkiej przedsiębiorczości.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W ostatnim czasie niezwykle ważnym tematem na rynku nieruchomości, nie tylko handlowych, jest zrównoważony rozwój. Jak Apsys i właściciele obiektu realizują cele ESG w CH Tulipan?

Apsys w 2020 roku opracował i wdrożył politykę zrównoważonego rozwoju, w której określił bardzo konkretne, długoterminowe cele związane z działaniami proekologicznymi. Te zobowiązania dotyczą wszystkich aspektów działalności naszej firmy – zarówno jako dewelopera, jak i zarządcy. CH Tulipan oczywiście ma swój wkład w realizację tych celów, szczególnie, że są one kluczowe również dla właścicieli obiektu. Przede wszystkim od kilku lat wdrażamy rozwiązania, które mają na celu ograniczenie zużycia mediów. By ograniczyć zużycie energii elektrycznej, na parkingu i w galerii wymieniliśmy oświetlenie na LED-owe, co pozwoliło zredukować zużycie energii o 50%.

Między innymi dzięki takim ulepszeniom i modernizacjom ponownie uzyskaliśmy certyfikat BREEAM In-Use na poziomie „excellent”. Na bieżąco wdrażamy zalecenia, które są przekazane przez audyt prowadzony w ramach certyfikacji, a wśród nich są m.in. takie działania proekologiczne jak utrzymanie łąki kwietnej czy budek lęgowych dla ptaków. Certyfikat na poziomie excellent uzyskał również Apsys jako zarządca centrum – nasza firma została doceniona między innymi za skuteczność zarządzania uwzględniającego potrzeby ludzi i środowiska naturalnego.

Jesteście zatem eko odpowiedzialni.

I to zarówno na poziomie konkretnych rozwiązań wdrażanych w centrum handlowym, jak i aktywności marketingowej. Dzięki opracowanej i wprowadzonej przez Apsys platformy Trackeo, która służy między innymi do komunikacji z najemcami, ograniczyliśmy zużycie papieru, niemal całkowicie eliminując papierową korespondencję. Takie, z pozoru drobne, rozwiązania też mają duże znaczenie jako element całego wachlarza działań prośrodowiskowych.

Ważnym aspektem są również działania edukacyjne, zwiększające świadomość ekologiczną i naszych najemców, i klientów. Korzystając ze swego doświadczenia i realnych osiągnięć w zakresie gospodarowania mediami, Apsys przygotował manual dla najemców, w którym dzieli się sprawdzonymi, praktycznymi sposobami na oszczędzanie energii elektrycznej, ciepła i wody. To bardzo konkretne instrukcje dotyczące użytkowania instalacji elektrycznych czy HVAC – ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. Klientów zachęcamy do wdrażania proekologicznych praktyk, w ramach akcji marketingowych, w których rozdajemy praktyczne prezenty – np. woskowijki – wielorazowe, ekologiczne wykonane z naturalnych materiałów opakowania na produkty spożywcze, z powodzeniem zastępujące jednorazowe opakowania plastikowe. Dodatkowo od kilku lat zachęcamy klientów do wybierania choinek w doniczkach, doradzamy jak je pielęgnować, by po świętach móc je ponownie zasadzić – oczywiście w tym procesie także pomagamy. Tego typu aktywności znajdą się w naszym kalendarzu marketingowym również w przyszłym roku.

CH Tulipan od kilku już lat co roku jest poddawany audytowi w ramach programu Apsys „At your service”. Co weryfikuje to badanie?

Customer experience i najwyższa jakość obsługi od zawsze były znakiem rozpoznawczym obiektów zarządzanych przez Apsys Polska. W ramach programu „At your service”, co roku przeprowadzany jest audyt świadczonych usług, serwisów i udogodnień oferowanych w centrach handlowych z portfolio zarządczego Apsys, w tym CH Tulipan. Badanie to pozwala zweryfikować kierunek podejmowanych działań zarządczych oraz udoskonalać ofertę. Audyt polega na weryfikacji różnych usług i udogodnień oferowanych przez różnego typu obiekty handlowe – od dużych galerii, takich jak Manufaktura, po mniejsze centra typu convenience. Ocenie podlega m.in. atrakcyjność centrum np. dla klientów zmotoryzowanych czy dla rodzin z dziećmi. Na podstawie szczegółowej ankiety weryfikowane są konkretne udogodnienia w zakupach, usprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami, czytelność informacji kierowanych do klientów i wiele innych aspektów. Badanie jest elastyczne i stale dopasowywane do zmieniających się potrzeb rynku handlowego. W przyszłym roku oceniane będą tak dla nas ważne aspekty związane z realizacją założeń polityki zrównoważonego rozwoju. CH Tulipan może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami dotychczasowych audytów – ogólny wynik naszego centrum we wszystkich ocenianych aspektach to aż 98,31 proc. Niewiele nam zatem brakuje do doskonałości, czyli do 100%.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz