Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera klientów w zakupach e-commerce. Inteligentne wózki, wirtualna asystentka czy skrytki do odbioru zakupów rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy – takie rozwiązania testuje w swoim „laboratorium” Centrum Informatyczne Rossmanna.
– Miasto Łódź stawia na rozwój technologii i tworzenie sprzyjającego klimatu dla sektora IT. Łódź staje się główną destynacją firm rozwijających technologie. Posiadamy utalentowanych studentów, absolwentów i pracowników w sektorze IT i stwarzamy dalsze możliwości ich rozwoju poprzez nasze programy oraz wydarzenia branżowe – mówił podczas konferencji wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.
Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami. Jesteśmy członkiem klastra ICT Polska Centralna, pracujemy z łódzkimi firmami IT, w łódzkich drogeriach testujemy nowe technologie zanim wdrożymy je w całej Polsce.
– Dzięki zastosowaniu technologii – dwukierunkowego systemu komunikacji wewnętrznej, automatyzacji operacji w magazynie centralnym na poziomie 70%, zaawansowanej analityce danych czy cyfryzacji procesów w sklepach, które wyposażyliśmy w 12 tysięcy mobilnych komputerów PDA i tabletów oraz skalowaniu tej technologii na całą sieć 1670 drogerii, jesteśmy liderem na polskim rynku. Innowacyjność naszych projektów doceniają klienci drogerii, ale też specjaliści, jesteśmy laureatem prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards – mówił podczas konferencji dyrektor IT Rossmanna Piotr Kiszkiel.
Klienci już korzystają
PARTNER PORTALU
Rozwiązania, które klient widzi na co dzień w drogeriach to m.in:
– aplikacja Rossmann PL, dzięki której osiem milionów klientów może dokonywać zakupów w systemie Rossmann GO – klient skanuje zakupy przy półce, płaci w aplikacji;
– system komunikacji przykasowej – obsługa sklepu dostaje sygnał, gdy przy kasie pojawia się klient, który chce zapłacić;
– kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach;
– 6.500 ekranów (największa sieć Digital Signage w Europie) wyświetlających ciekawe lub dostępne w promocji produkty.
Piotr Kiszkiel deklaruje: „Naszym celem jest zbudowanie najlepszego w Polsce korporacyjnego zespołu inżynierów IT”.
A Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego dodaje: „Rossmann oferuje roczne, płatne staże – obecnie mamy 5 stażystów. Aż 11 absolwentów, którzy uczestniczyli w stażach pracuje z nami do dziś. W ośmiu edycjach naszego autorskiego programu „Zaprogramuj się” przeszkoliliśmy studentów i absolwentów z programowania, dostarczające niezbędnej wiedzy do rozpoczęcia pracy jako programista. W ten sposób zatrudniliśmy 80 osób. Inwestujemy też w pracowników, organizując im szkolenia zarówno techniczne jak i z kompetencji miękkich”.
Testy nowych rozwiązań
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Najwięcej emocji podczas konferencji wzbudziły testowane – na razie w dziale IT Rossmanna – nowinki technologiczne, które jeśli się sprawdzą pojawia się w prawdziwych sklepach m.in:
– wirtualna asystentka, która odpowie klientom na pytania np. o aktualne promocje, czy jak działa Rossmann GO;
– inteligentny wózek: klient skanuje aplikację, skanuje produkty, wkłada je do wózka, płaci i…wychodzi unikając wszelkich kolejek;
– inteligentne lustra, które wykrywa czy klient np. ma brodę i pokazuje mu informacje i reklamę produktów dla brodaczy;
– inteligentne półki – informacja o zdjęciu jakiegoś produktu z półki od razu trafia do systemu, który analizuje, jakie produkty się sprzedają, kiedy trzeba je uzupełnić;
– elektroniczne etykiety z cenami (testujemy je w czterech sklepach).
– skrytki do odbioru zakupów online rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy;