Z nowym konceptem i przez parki handlowe OTCF chce wejść do mniejszych miast

Sieć partnerska 4F i Outhorn składa się obecnie z prawie 100 sklepów franczyzowych zlokalizowanych w miastach powyżej 20 tysięcy mieszkańców.

Aby odpowiedzieć na potrzeby mieszkańców mniejszych miejscowości, OTCF S.A. rozwija koncept stoisk depozytowych, których asortyment będzie opierał się na markach własnych spółki, w tym 4F oraz Outhorn. 

Czas i wygoda robienia zakupów mają dzisiaj kluczowe znaczenie dla klientów. OTCF S.A. – właściciel m.in. marek 4F, 4F Junior, 4F Fuel, Outhorn, SportStyleStory i wyłączny dystrybutor Under Armour w Polsce – chce jeszcze mocniej odpowiedzieć na te oczekiwania. 

OTCF idzie do mniejszych miast

W ostatnich latach klienci szukają szybkich, codziennych i wygodnych zakupów w najbliższej okolicy. Mają na to wpływ m.in. zmieniające się zachowania konsumenckie i rozwój elastycznych form zatrudnienia – m.in. pracy hybrydowej czy w trybie home-office. 

– Obserwujemy wysokie nasycenie centrami handlowymi w dużych i średnich miastach w Polsce, dynamiczny rozwój szeroko pojętego e-commerce i mobilność konsumentów, którzy jednocześnie cenią sobie możliwość dokonywania codziennych zakupów blisko miejsca zamieszkania. Dodając do tego rosnące koszty życia, dla mieszkańców mniejszych polskich miast kluczowe staje się ograniczenie dodatkowych wydatków, takich jak podróż do dalej położonych centrów handlowych. Mając to na uwadze, obok rozwoju platform internetowych naszych brandów, planujemy rozszerzać także sieć stoisk depozytowych w mniejszych miejscowościach – mówi Wojciech Mikulski, Członek Zarządu OTCF S.A.

Jego zdaniem, naturalnym miejscem rozwoju dla należących do OTCF marek są parki handlowe. 

– Widzimy, iż jesteśmy na tyle rozpoznawalną marką, że radzimy sobie bardzo dobrze w mniejszych obiektach, gdzie grono najemców zwykle obejmuje dyskont spożywczy, drogerię, podstawowe punkty usługowe i dyskont odzieżowy. Do końca 2024 r. planujemy otworzyć co najmniej 60 kolejnych stoisk depozytowych w miejscowościach poniżej 20 tysięcy mieszkańców. Mocna dynamika rozwoju tego kanału sprzedaży podyktowana jest potrzebami klientów, którzy coraz chętniej wybierają marki stawiające na omnichannel. Równoległy rozwój sprzedaży online i offline w połączeniu z profesjonalną obsługą klienta umożliwia nam dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców – dodaje Mikulski.

Nowy koncept stoisk depozytowych

– W ostatnim czasie mocno pracowaliśmy nad konceptem wizualnym stoisk depozytowych, aby obniżyć koszty inwestycyjne po stronie partnerów. To nasza odpowiedź na aktualnie panujące warunki mikro- i makroekonomiczne, a także konieczność dostosowania wysokości inwestycji do potencjału sprzedażowego w mniejszych miastach – wskazuje Wojciech Mikulski, Członek Zarządu OTCF S.A.

Podchodząc w sposób racjonalny do rozwoju w mniejszych miastach, spółka OTCF S.A. zmniejszyła metraże sklepów i dostosowała do nich asortyment. 

– Idealny lokal dla działalności stoiska depozytowego zajmuje powierzchnię ok. 150 mkw. i jest zlokalizowany w parku handlowym, mniejszym obiekcie handlowym czy „przy ulicy handlowej”. Staramy się być elastyczni i zawsze szukać optymalnych w danym momencie rozwiązań. Widzimy, iż zagospodarowanie lokalizacji w miastach poniżej 20 tysięcy mieszkańców powinno być odpowiedzią na zmiany zachodzące obecnie na rynku retailowym – podkreśla Mikulski. 

Do koordynacji projektu został dedykowany bardzo doświadczony zespół ekspertów w dziedzinie rozwoju sieci partnerskiej/franczyzowej. Za ekspansję OTCF w mniejszych miastach i rozwój nowego konceptu retailowego, powstałego w odpowiedzi na aktualne trendy rynkowe, odpowiedzialni będą Piotr Cygnar – Senior Expansion Manager oraz Mateusz Grzesiak – Expansion Manager w OTCF S.A.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych