Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Amazon. Internetowemu gigantowi grozi kara do 10 proc. obrotu

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko firmie Amazon, której postawił zarzuty wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Od września 2021 r. UOKKiK prowadził postępowanie wyjaśniające ale dopiero teraz spółka otrzymała zarzuty stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Według kontrolerów UOKiK złożenie zamówienia i otrzymanie jego potwierdzenia w serwisie Amazon. pl nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży, stanowi jedynie ofertę nabycia produktu ze strony konsumenta.

UOKiK uważa również, że informacje prezentowane w serwisie w zakresie dostępności i dat dostaw produktów oferowanych przez Amazon EU SARL mogą nie być prawdziwe.

Według Urzędu konsumenci mogą nie być należycie informowani, są przysługujące im uprawnienia w związku z ofertą „Gwarancja Dostawy”.

„Praktyki stosowane przez Amazon EU SARL mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu” – czytamy w komunikacie UOKiK.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz