Rok 2022 w Galerii Młociny pod znakiem dynamicznego rozwoju oferty
Tylko w minionym roku, należąca do EPP i Echo Investment, Galeria Młociny podpisała umowy z ponad 20 konceptami modowymi, gastronomicznymi i usługowymi, które zajęły łącznie 6000 mkw. Zaaranżowano również na nowo Halę Hutnik, wzbogacając i rozwijając w ten sposób społeczno-rozrywkową ofertę warszawskiego centrum.
Z myślą o stałym angażowaniu klientów Galerii Młociny wdrożono aplikację lojalnościową, dostarczając jej użytkownikom możliwość korzystania z wielu ofert specjalnych oraz zdobywania atrakcyjnych nagród. Początek 2023 roku przyniósł kolejne zmiany. Odwiedzający mogą korzystać z propozycji Sinsay i Green Caffé Nero, do których niedługo dołączy GUDI Home, dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów off-price.
Silna pozycja na rynku
Galeria Młociny to najmłodsze centrum handlowe w stolicy, które na przestrzeni niecałych czterech lat zbudowało mocną pozycję na rynku. Jest to miejsce obfitujące w atrakcyjne koncepty sklepów i szeroką ofertę marek, a także liczne opcje na spędzanie wolnego czasu. To właśnie te elementy, wzbogacone o interesujące wydarzenia, przypadły do gustu klientom, doceniającym ofertę centrum i zachodzące w nim zmiany. Widać to w wynikach odwiedzalności i obrotach najemców.
– Rok 2022 kończymy z mocnymi wynikami – odwiedzalność w drugim półroczu 2022 roku wzrosła o 14% w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku, a obroty w tym okresie o ponad 33%. Centrum jest wynajęte w blisko 100%. Za nami duże debiuty w Galerii Młociny np. Sinsay czy Sports Direct oraz prezentacja Hali Hutnik w nowej odsłonie, pozwalającej cieszyć się nowoczesną i zaskakującą propozycją gastronomiczno-rozrywkową. A przed nami kolejne wzmocnienie tenant-mixu w postaci GUDI Home. Te zmiany już teraz spotykają się z pozytywną reakcją klientów, którzy doceniają bogactwo oferty i komfort robienia zakupów w Galerii Młociny. W tym roku jeszcze niejeden raz zaskoczymy ich nowościami – komentuje wyniki i zmiany Michał Pękala, Asset Manager w EPP.
– Na sukces Galerii Młociny składa się wiele czynników oraz ciężka praca zgranego zespołu. Jednak jej największym wyróżnikiem jest fakt, że od samego początku zmienia się ona razem z potrzebami klientów. Centra handlowe ewoluowały i obecnie stanowią miejsca spotkań, gdzie oferta rozrywkowa i gastronomiczna jest równie ważna co handlowa. Jesteśmy tego świadomi dobierając odpowiednich najemców i planując aranżację ich przestrzeni. W 2023 roku skupimy się na komercjalizacji oraz dostarczaniu naszym klientom bezkonkurencyjnej na polskim rynku oferty – mówi Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu w Echo Investment.
Wzbogacona oferta w wielu kategoriach
W ubiegłym roku Galeria Młociny podpisała umowy z ponad 20 popularnymi markami z różnych segmentów. Portfolio usługowe wzmocniły m.in. poprawki krawieckie, pasmanteria, KODANO Optyk oraz salon kosmetyczny Przyjaciółka Przyjaciółki. Zmotoryzowani klienci mogą zrobić zakupy w salonie Inter Motors, a klientki zainteresowane eleganckim ubiorem znajdą coś dla siebie w salonie Ella Boutique. Wielbiciele aktywnego stylu życia zapewne docenią bogatą ofertę dwupoziomowego sklepu Sports Direct. Do portfolio dołączył też dyskont niespożywczy TEDi oraz Bacówka Towary Tradycyjne z lokalnymi wyrobami garmażeryjnymi. Galeria Młociny poszerzyła ofertę w zakresie zrównoważonej mody, nawiązując współpracę z Butikiem Cyrkularnym i relokując Bazar Miejski. Centrum handlowe stawia także na alternatywne formy rozrywki, podejmując współpracę z galerią sztuki nowoczesnej Ado-art. To jednak nie koniec zmian, jakich klienci doświadczą w nadchodzących miesiącach w Galerii Młociny – centrum podpisało już umowy z kolejnymi najemcami.
Wejście LPP do Galerii Młociny
29 stycznia 2023 r. swój bielański debiut miał Sinsay – pierwsza marka należąca do grupy LPP, która dołączyła do najemców Galerii Młociny. Swoją ofertę Sinsay kieruje m.in. do kobiet lubiących modę, jak i mężczyzn preferujących swobodny, miejski styl. W asortymencie marki znajdują się również wygodne i funkcjonalne ubrania dla mam oraz produkty i akcesoria dla dzieci. Całość uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. Najemca zajął przestrzeń o powierzchni około 930 mkw. na parterze.
Nie tylko zakupy
Zmienia się rola centrów handlowych, które z miejsca przeznaczonego do robienia zakupów ewoluowały w kierunku przestrzeni do spotkań i spędzania wolnego czasu. W odpowiedzi na ten trend, Galeria Młociny rozpoczęła współpracę z siecią kawiarni Green Caffé Nero, która w styczniu uruchomiła swoją kawiarnię w centrum handlowym. W menu, oprócz wielu rodzajów napojów, klienci znajdą też przekąski dopasowane do nietolerancji pokarmowych. Lokal o powierzchni 180 mkw. w wyjątkowej aranżacji, jak to Green Caffé Nero ma w zwyczaju, znajduje się na parterze.
Szeroki asortyment w GUDI Home
Galeria Młociny rozpoczyna współpracę z siecią sklepów wielkopowierzchniowych GUDI Home. Salon zaoferuje klientom centrum różnorodny asortyment w przystępnych cenach. W ofercie marki znaleźć można obuwie, galanterię, zabawki czy artykuły dla fanów wędkowania, majsterkowania, a także nowych technologii. Wynajęta przestrzeń o powierzchni niemal 800 mkw. będzie znajdować się na poziomie -1. Otwarcie GUDI Home zaplanowano na pierwszy kwartał tego roku.
Hala Hutnik w nowej odsłonie
Zmiany w Galerii Młociny zawitały także na poziom +2. Różnorodna oferta kulinarna kuchni m.in. bliskowschodniej, amerykańskiej i włoskiej, spotyka się tam z wyjątkową rozrywką. W na nowo zaaranżowanej przestrzeni Hali Hutnik klienci mogą spędzić czas z rodziną czy przyjaciółmi, grając w shuffleboard, Pac-Mana, flippery czy automaty do koszykówki. Odbywają się tam również wydarzenia kulturalne, w tym koncerty czy transmisje wydarzeń sportowych. Design Hali Hutnik inspirowany jest pobliską hutą, a do aranżacji zostały wykorzystane akcenty industrialne, nawiązujące do jej historii.
Młociny z aplikacją Kupujesz i Masz
Oprócz stacjonarnej oferty najemców Galeria Młociny rozwija się również w sferze cyfrowej, dostarczając klientom ciekawe rozwiązania digitalowe. Odwiedzający już teraz mogą korzystać z aplikacji lojalnościowej Kupujesz i Masz. Rejestrując paragony ze sklepów w Galerii Młociny, otrzymują zwrot w postaci Złocin, czyli wirtualnych punktów, które później mogą wymienić na atrakcyjne nagrody. Do programu lojalnościowego dołączyło 95% najemców centrum, którzy dla użytkowników aplikacji przygotowali wyjątkowe propozycje. Aplikację można pobrać zarówno ze Sklepu Google, jak i z App Store.
Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na warszawskich Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje 81 000 mkw. powierzchni handlowej i biurowej, która mieści ponad 200 sklepów i 50 kawiarni. Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim.
Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne. Hala Hutnik to bogata oferta gastronomiczna obejmująca zarówno znane, sieciowe restauracje, jak i lokalne oraz unikatowe koncepty. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na warszawskie Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. To pierwszy tego typu koncept w Polsce. Ofertę Galerii Młociny uzupełniają wielosalowe kino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne i miejsca zabaw dla dzieci.
EPP i Echo Investment
Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza zarządza nowo otwartym kompleksem. Druga odpowiadała za proces deweloperski i najem.
EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu. Portfel firmy obejmuje 35 projektów (29 obiektów handlowych i sześć kompleksów biurowych) o łącznej wartości około 2,8 miliarda euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion metrów kwadratowych. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.
EPP dąży do zapewnienia jak najwyższych stóp zwrotu dla swoich udziałowców i partnerów JV poprzez dostarczanie najemcom atrakcyjnej i innowacyjnie zarządzanej powierzchni wspierając w ten sposób rozwój ich biznesu.
EPP należy do Redefine, drugiego największego funduszu inwestującego w nieruchomości (REIT) notowanego na giełdzie w Johannesburgu (JSE).
Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w głównych sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, biurowym i handlowo-usługowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje, jak Browary Warszawskie czy Fuzja w Łodzi. To miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego.
Od 2019 roku głównymi akcjonariuszami Echo Investment są węgierski Wing IHC Zrt oraz partnerzy Griffin Capital Partners.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter