Tylko w minionym roku, należąca do EPP i Echo Investment, Galeria Młociny podpisała umowy z ponad 20 konceptami modowymi, gastronomicznymi i usługowymi, które zajęły łącznie 6000 mkw. Zaaranżowano również na nowo Halę Hutnik, wzbogacając i rozwijając w ten sposób społeczno-rozrywkową ofertę warszawskiego centrum.
Z myślą o stałym angażowaniu klientów Galerii Młociny wdrożono aplikację lojalnościową, dostarczając jej użytkownikom możliwość korzystania z wielu ofert specjalnych oraz zdobywania atrakcyjnych nagród. Początek 2023 roku przyniósł kolejne zmiany. Odwiedzający mogą korzystać z propozycji Sinsay i Green Caffé Nero, do których niedługo dołączy GUDI Home, dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów off-price.
Silna pozycja na rynku
Galeria Młociny to najmłodsze centrum handlowe w stolicy, które na przestrzeni niecałych czterech lat zbudowało mocną pozycję na rynku. Jest to miejsce obfitujące w atrakcyjne koncepty sklepów i szeroką ofertę marek, a także liczne opcje na spędzanie wolnego czasu. To właśnie te elementy, wzbogacone o interesujące wydarzenia, przypadły do gustu klientom, doceniającym ofertę centrum i zachodzące w nim zmiany. Widać to w wynikach odwiedzalności i obrotach najemców.
– Rok 2022 kończymy z mocnymi wynikami – odwiedzalność w drugim półroczu 2022 roku wzrosła o 14% w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku, a obroty w tym okresie o ponad 33%. Centrum jest wynajęte w blisko 100%. Za nami duże debiuty w Galerii Młociny np. Sinsay czy Sports Direct oraz prezentacja Hali Hutnik w nowej odsłonie, pozwalającej cieszyć się nowoczesną i zaskakującą propozycją gastronomiczno-rozrywkową. A przed nami kolejne wzmocnienie tenant-mixu w postaci GUDI Home. Te zmiany już teraz spotykają się z pozytywną reakcją klientów, którzy doceniają bogactwo oferty i komfort robienia zakupów w Galerii Młociny. W tym roku jeszcze niejeden raz zaskoczymy ich nowościami – komentuje wyniki i zmiany Michał Pękala, Asset Manager w EPP.
PARTNER PORTALU
– Na sukces Galerii Młociny składa się wiele czynników oraz ciężka praca zgranego zespołu. Jednak jej największym wyróżnikiem jest fakt, że od samego początku zmienia się ona razem z potrzebami klientów. Centra handlowe ewoluowały i obecnie stanowią miejsca spotkań, gdzie oferta rozrywkowa i gastronomiczna jest równie ważna co handlowa. Jesteśmy tego świadomi dobierając odpowiednich najemców i planując aranżację ich przestrzeni. W 2023 roku skupimy się na komercjalizacji oraz dostarczaniu naszym klientom bezkonkurencyjnej na polskim rynku oferty – mówi Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu w Echo Investment.
Wzbogacona oferta w wielu kategoriach
W ubiegłym roku Galeria Młociny podpisała umowy z ponad 20 popularnymi markami z różnych segmentów. Portfolio usługowe wzmocniły m.in. poprawki krawieckie, pasmanteria, KODANO Optyk oraz salon kosmetyczny Przyjaciółka Przyjaciółki. Zmotoryzowani klienci mogą zrobić zakupy w salonie Inter Motors, a klientki zainteresowane eleganckim ubiorem znajdą coś dla siebie w salonie Ella Boutique. Wielbiciele aktywnego stylu życia zapewne docenią bogatą ofertę dwupoziomowego sklepu Sports Direct. Do portfolio dołączył też dyskont niespożywczy TEDi oraz Bacówka Towary Tradycyjne z lokalnymi wyrobami garmażeryjnymi. Galeria Młociny poszerzyła ofertę w zakresie zrównoważonej mody, nawiązując współpracę z Butikiem Cyrkularnym i relokując Bazar Miejski. Centrum handlowe stawia także na alternatywne formy rozrywki, podejmując współpracę z galerią sztuki nowoczesnej Ado-art. To jednak nie koniec zmian, jakich klienci doświadczą w nadchodzących miesiącach w Galerii Młociny – centrum podpisało już umowy z kolejnymi najemcami.
Wejście LPP do Galerii Młociny
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
29 stycznia 2023 r. swój bielański debiut miał Sinsay – pierwsza marka należąca do grupy LPP, która dołączyła do najemców Galerii Młociny. Swoją ofertę Sinsay kieruje m.in. do kobiet lubiących modę, jak i mężczyzn preferujących swobodny, miejski styl. W asortymencie marki znajdują się również wygodne i funkcjonalne ubrania dla mam oraz produkty i akcesoria dla dzieci. Całość uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. Najemca zajął przestrzeń o powierzchni około 930 mkw. na parterze.
Nie tylko zakupy
Zmienia się rola centrów handlowych, które z miejsca przeznaczonego do robienia zakupów ewoluowały w kierunku przestrzeni do spotkań i spędzania wolnego czasu. W odpowiedzi na ten trend, Galeria Młociny rozpoczęła współpracę z siecią kawiarni Green Caffé Nero, która w styczniu uruchomiła swoją kawiarnię w centrum handlowym. W menu, oprócz wielu rodzajów napojów, klienci znajdą też przekąski dopasowane do nietolerancji pokarmowych. Lokal o powierzchni 180 mkw. w wyjątkowej aranżacji, jak to Green Caffé Nero ma w zwyczaju, znajduje się na parterze.
Szeroki asortyment w GUDI Home
Galeria Młociny rozpoczyna współpracę z siecią sklepów wielkopowierzchniowych GUDI Home. Salon zaoferuje klientom centrum różnorodny asortyment w przystępnych cenach. W ofercie marki znaleźć można obuwie, galanterię, zabawki czy artykuły dla fanów wędkowania, majsterkowania, a także nowych technologii. Wynajęta przestrzeń o powierzchni niemal 800 mkw. będzie znajdować się na poziomie -1. Otwarcie GUDI Home zaplanowano na pierwszy kwartał tego roku.
Hala Hutnik w nowej odsłonie
Zmiany w Galerii Młociny zawitały także na poziom +2. Różnorodna oferta kulinarna kuchni m.in. bliskowschodniej, amerykańskiej i włoskiej, spotyka się tam z wyjątkową rozrywką. W na nowo zaaranżowanej przestrzeni Hali Hutnik klienci mogą spędzić czas z rodziną czy przyjaciółmi, grając w shuffleboard, Pac-Mana, flippery czy automaty do koszykówki. Odbywają się tam również wydarzenia kulturalne, w tym koncerty czy transmisje wydarzeń sportowych. Design Hali Hutnik inspirowany jest pobliską hutą, a do aranżacji zostały wykorzystane akcenty industrialne, nawiązujące do jej historii.
Młociny z aplikacją Kupujesz i Masz
Oprócz stacjonarnej oferty najemców Galeria Młociny rozwija się również w sferze cyfrowej, dostarczając klientom ciekawe rozwiązania digitalowe. Odwiedzający już teraz mogą korzystać z aplikacji lojalnościowej Kupujesz i Masz. Rejestrując paragony ze sklepów w Galerii Młociny, otrzymują zwrot w postaci Złocin, czyli wirtualnych punktów, które później mogą wymienić na atrakcyjne nagrody. Do programu lojalnościowego dołączyło 95% najemców centrum, którzy dla użytkowników aplikacji przygotowali wyjątkowe propozycje. Aplikację można pobrać zarówno ze Sklepu Google, jak i z App Store.
Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na warszawskich Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje 81 000 mkw. powierzchni handlowej i biurowej, która mieści ponad 200 sklepów i 50 kawiarni. Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim.
Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne. Hala Hutnik to bogata oferta gastronomiczna obejmująca zarówno znane, sieciowe restauracje, jak i lokalne oraz unikatowe koncepty. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na warszawskie Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. To pierwszy tego typu koncept w Polsce. Ofertę Galerii Młociny uzupełniają wielosalowe kino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne i miejsca zabaw dla dzieci.
EPP i Echo Investment
Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza zarządza nowo otwartym kompleksem. Druga odpowiadała za proces deweloperski i najem.
EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu. Portfel firmy obejmuje 35 projektów (29 obiektów handlowych i sześć kompleksów biurowych) o łącznej wartości około 2,8 miliarda euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion metrów kwadratowych. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.
EPP dąży do zapewnienia jak najwyższych stóp zwrotu dla swoich udziałowców i partnerów JV poprzez dostarczanie najemcom atrakcyjnej i innowacyjnie zarządzanej powierzchni wspierając w ten sposób rozwój ich biznesu.
EPP należy do Redefine, drugiego największego funduszu inwestującego w nieruchomości (REIT) notowanego na giełdzie w Johannesburgu (JSE).
Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w głównych sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, biurowym i handlowo-usługowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje, jak Browary Warszawskie czy Fuzja w Łodzi. To miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego.
Od 2019 roku głównymi akcjonariuszami Echo Investment są węgierski Wing IHC Zrt oraz partnerzy Griffin Capital Partners.