Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Super-Pharm wzmacnia sprzedaż mobilną. Średnio 30 tysięcy zamówień miesięcznie w aplikacji 

Aplikacja mobilna Super-Pharm staje się coraz ważniejszym kanałem sprzedaży i jest kluczowym filarem realizacji strategii omnichannel sieci. W trakcie 10 miesięcy od jej startu użytkownicy zrealizowali ponad 300 tys. zamówień.

Szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszą się kupony lojalnościowe, które pomagają marce utrzymać stałe zaangażowanie kupujących. Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy aktywowali oni ponad 300 tys. kodów lojalnościowych i obejrzeli przeszło 5 mln produktów. Rozwiązanie stworzone przy współpracy z firmą technologiczno-doradczą Future Mind łączy dwa światy – offline i online. Jest odpowiedzią na oczekiwania klientów sieci.

Choć nowa wersja aplikacji mobilnej Super-Pharm skończyła dopiero 10 miesięcy, to już teraz może pochwalić się gronem aktywnych i lojalnych użytkowników. Każdego miesiąca około 200 tys. osób odwiedza aplikację. 

Jedna aplikacja, wiele korzyści

Aplikacja mobilna Super-Pharm pozwala dbać o doświadczenia klientów na wielu płaszczyznach. Jest przede wszystkim podstawowym punktem styku użytkowników z siecią Super-Pharm. Umożliwia szybkie zakupy i płatności w wygodnej i bezpiecznej formie – Blikiem, kartą lub szybkim przelewem. Pozwala ona na przeglądanie na smartfonie oferty drogerii – produkty można filtrować, dodawać do ulubionych, a także sprawdzać opinie na temat dostępnego asortymentu.

Dzięki temu wdrożeniu, popularna w Polsce sieć drogerii i aptek zyskała zupełnie nowy kanał budowania relacji z klientami oraz narzędzie do szybkiego odpowiadania na ich potrzeby. Ta zmiana bardzo szybko przyniosła efekty, nie tylko w sferze wzmocnienia świadomości marki, ale także realnie wsparła interakcje z użytkownikami, którzy codziennie poszukują w aplikacji korzyści związanych z klubem lojalnościowym. W ciągu trzech ostatnich miesięcy klienci Super-Pharm ponad 350 tysięcy razy wyświetlili wirtualną kartę lojalnościową, a od startu jest to już ponad 750 tysięcy wyświetleń. Klienci równie chętnie korzystają z proponowanych przez sieć promocji. Od momentu startu aplikacji użytkownicy kliknęli w banner “Kupony i nagrody” blisko 900 tys. razy. W tym czasie aktywowali w aplikacji aż 562 tys. kuponów. 

– Aplikacja mobilna pozwoliła nam skuteczniej prezentować korzyści wynikające z udziału w programie lojalnościowym, kluczowego elementu dla naszej firmy. Patrząc na wysokie oceny, które otrzymujemy w rankingach App Store i Google Play, czyli 4,9, spełnia ona oczekiwania naszych klientów. Z kolei biorąc pod uwagę wykorzystanie kuponów oraz liczbę zaktywowanych wirtualnych kart – realizujemy potrzeby biznesowe. Nasze rozwiązanie jest wciąż bardzo młodym produktem. Można powiedzieć, że powoli wychodzi z wieku niemowlęcego, a większe zmiany i eksperymenty dopiero przed nami – mówi Maciej Maćkowiak, Lead Product Manager w Super-Pharm.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Na pograniczu offline i online

Mobilne rozwiązanie sieci aptek i drogerii doskonale wpisuje się w customer journey klienta, który przemieszcza się dziś płynnie pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży – e-commerce i tradycyjnym, za najważniejsze stawiając sobie za cel skrócenie czasu robienia zakupów tak, aby to było możliwie najbardziej intuicyjne. Użytkownicy aplikacji Super-Pharm chętnie wykorzystują to narzędzie do przeglądania oferty sklepu i realizacji zakupów – w ciągu ostatnich 3 miesięcy obejrzeli około 5 mln produktów i złożyli 110 tys. zamówień. Wielu z nich ceni sobie jednak możliwość odbioru zamówień online w sklepie fizycznym w ramach dostępnej opcji click&collect, dlatego tak ważny jest rozwój modelu omnichannel.

 – Polacy coraz chętniej kupują mobilnie. Zgodnie z ubiegłorocznym raportem Gemiusa – smartfon zyskał już przewagę nad laptopem, jeśli chodzi o urządzenia najczęściej wykorzystywane w procesie e-zakupów. Wyniki osiągane w aplikacji Super-Pharm pokazują, że stanowi ona ważny kanał dla klientów tej sieci i jest kluczowy dla wzmacniania ich zaangażowania. Nie tylko zapewnia im komfort zakupów, ale także pogłębia ich relację z marką. Dlatego budując tę aplikację, mocno koncentrowaliśmy się na aspektach z zakresu personalizacji oferty i lojalizacji użytkowników – mówi Tomasz Woźniak, CEO Future Mind.

Sieć Super-Pharm planuje sukcesywnie rozwijać aplikację mobilną, korzystając z doradztwa i wsparcia technologicznego Future Mind. Wśród priorytetów znajdują się działania mające stale poprawiać doświadczenie użytkowników, m.in. optymalizacja procesu zakupowego oraz ulepszenie opisów produktów. W najbliższym czasie w aplikacji pojawiają się kolejne funkcjonalności związane z klubem lojalnościowym, takie jak chociażby personalizowane kupony, które działają także w trakcie zakupów online.

Apteka, drogeria i perfumeria

Marka Super-Pharm to unikatowe połączenie apteki, drogerii oraz perfumerii. W kilkunastu sklepach, do trzech wymienionych filarów, dołącza również salon optyczny Super-Pharm Optic. Tym co wyróżnia markę są doświadczeni konsultanci, którzy oferują profesjonalne porady w zakresie zdrowia, urody, makijażu i pielęgnacji. Wyjątkowy jest także sam asortyment, ponieważ Super-Pharm oferuje szeroki wybór markowych kosmetyków i dermokosmetyków do kompleksowej pielęgnacji twarzy i ciała oraz specjalistycznych kosmetyków dla dzieci i niemowląt.