Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Pepco pierwszą polską firmą w Better Cotton, która działa w obszarze zrównoważonej produkcji bawełny

Pepco, jako pierwsza firma pochodząca z Polski, dołączyło do Better Cotton. Misją tej międzynarodowej organizacji non-profit jest pomoc społecznościom zajmującym się produkcją bawełny tak, aby mogły trwać i rozwijać się, jednocześnie chroniąc i odbudowując środowisko naturalne.  Celem marki jest, aby do 2025 roku 25 proc. kupowanej przez nią bawełny pochodziło z bardziej odpowiedzialnych źródeł. 

Better Cotton (BC) to jedna z największych na świecie organizacji non-profit zajmujących się edukowaniem i wspieraniem rolników w zrównoważonej produkcji bawełny. Tylko w latach 2019-2020 na całym świecie przeszkoliła 2,4 miliona rolników w ramach bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych w zakresie mniejszego zużycia wody, dbania o stan gleby i siedlisk przyrodniczych, ograniczania pestycydów oraz troski o dobro i prawa pracowników.

Produkty z logo BC już wkrótce dostępne w Pepco

Niedługo na półkach Pepco będzie można znaleźć produkty oznaczone logo Better Cotton. Logotyp nie oznacza przy tym, że produkt jest wykonany w całości z bawełny BC. Dzieje się tak, ponieważ bawełna pozyskiwana za pośrednictwem BC jest mieszana z inną bawełną w drodze od pola do produktu końcowego. BC nazywa to „mass balance system”. Podobnie jest przy zakupie energii odnawialnej: kupując zieloną energię, przyczyniamy się do rozwoju czystszej produkcji, ale nie zapewniamy za każdym razem, że w gniazdku będzie płynęła tylko taka energia.

R E K L A M A

Pozyskując bawełnę za pośrednictwem Better Cotton, firma przyczynia się do podnoszenia standardów produkcji bawełny, co przekłada się na dobrostan rolników i lokalnego środowiska (więcej informacji na: bettercotton.org).

– Tekstylia stanowią znaczącą część naszego asortymentu, dlatego przywiązujemy dużą wagę do odpowiedzialnego pozyskiwania surowców wchodzących w ich skład. Do tej pory nasi klienci mogli znaleźć w sklepach Pepco produkty z międzynarodowymi certyfikatami GOTS czy OEKO-TEX, a także kolekcje ubrań z bawełny organicznej. Już wkrótce w ofercie pojawią się artykuły oznaczone logo BC. Dołączając do Better Cotton, przyczyniamy się do poprawy warunków życia rolników na całym świecie i rozwoju edukacji w zakresie odpowiedzialnych metod uprawy oraz przetwarzania bawełny. Co więcej, dzięki atrakcyjnym cenom, zapewniamy konsumentom łatwiejszy dostęp do zrównoważonych produktów. W konsekwencji, wspólnie tworzymy bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.

Zrównoważone produkty dostępne dla każdego

Partnerstwo z Better Cotton to kolejny kamień milowy na drodze realizacji celów określonych w strategii ESG Pepco, zakładającej m. in. konsekwentne rozszerzanie asortymentu zrównoważonych produktów. W ubiegłym roku spółka Pepco Poland, również jako pierwsza w Polsce, podpisała międzynarodową umowę licencyjną z Forest Stewardship Council®. Certyfikat FSC ma już ponad 130 produktów z oferty Pepco, w tym drewniane zabawki, artykuły papiernicze, torby prezentowe czy akcesoria z kategorii „party” oraz „dom”. W asortymencie marki nie brakuje także produktów z innymi międzynarodowymi certyfikatami, takimi jak Organic Content Standard, Global Recycled Standard czy Recycled Claim Standard, a także wspomnianymi już GOTS i OEKO-TEX. W ofercie dostępne są także produkty biodegradowalne oraz wytworzone z materiałów naturalnych. 

W ciągu najbliższych kilku lat Pepco zamierza dwukrotnie zwiększyć liczbę bardziej zrównoważonych produktów w swoim asortymencie. W ten sposób marka chce budować przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw oraz ułatwiać klientom podejmowanie bardziej odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Wszystko to dzięki dużej dostępności certyfikowanych produktów w przystępnych cenach.

Blisko 3000 sklepów w 17 krajach

Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada blisko 3000 sklepów w 17 krajach: od Estonii po Bułgarię, Włochy i Hiszpanię, w tym blisko 1200 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Obecnie sieć zatrudnia ponad 26 tysięcy pracowników.

Pepco prowadzi szereg działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie klientom dokonywania bardziej świadomych zakupów, dzięki rosnącej ofercie produktów bardziej zrównoważonych. W obszarze społecznym, celem firmy jest wspieranie rozwoju osobistego dzieci i młodzieży oraz pielęgnowanie ich pasji i talentów a także angażowanie pracowników w działania na rzecz lokalnych społeczności.