Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad ponad 131 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i 11 na Łotwie

Operacja przejęcia kontroli nad 142 kawiarniani jest realizowana w ramach masterfranczyzy. Lokalnie, w Polsce, przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko.

Powierzenie przez Costa Coffee zarządzania siecią kawiarni w Polsce i Łotwie spółce Lagardère Travel Retail to kamień milowy w strategicznym partnerstwie obu firm i kluczowy element ich planów rozwoju w Europie. Transakcja wzmacnia dotychczasową pozycję Lagardère Travel Retail w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie spółka działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że Lagardère Travel Retail wchodzi na nowy dla siebie rynek łotewski.

– To dla nas ważny i długo wyczekiwany moment. Wreszcie możemy oficjalnie ogłosić, że Costa Coffee, najbardziej znana i popularna sieć kawiarni w kraju, dołączy do szerokiego portfolio marek zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie w zarządzaniu konceptami gastronomicznymi pozwoli nam z powodzeniem kontynuować rozwój Costa Coffee, która stanie się najważniejszą marką kawiarni w naszym portfolio – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska.

R E K L A M A

Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express w wielu kanałach.

Strony umowy podkreślają, że jej zawarcie stanowi dowód zaufania Costa Coffee do doskonałości operacyjnej Lagardère Travel Retail i jej zdolności do dalszego umacniania najważniejszej marki kawiarnianej w Polsce. Partnerzy są przekonani, że przy wsparciu lokalnego partnera, który podziela wartości i wizję rozwoju marki, a także ma udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych sklepów i tworzenia miejsc pracy – możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój marki Costa Coffee w Polsce.

– Aby wesprzeć nasze ambitne plany rozwoju w Polsce, szukaliśmy partnera, który podziela naszą wizję i wartości, i który tak jak my w centrum każdej decyzji stawia zespół i konsumenta. Lagardère Travel Retail jest właśnie takim partnerem, a dodatkowo ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu skutecznych sklepów detalicznych. Przez cały okres przejściowy będziemy ściśle współpracować, żeby zapewnić płynną komunikację w zespołach i kawiarniach. Chcemy, żeby ta zmiana była w pełni komfortowa dla naszych pracowników, współpracowników, dostawców i klientów – mówi Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

Wzmiacniając porftel o sieć kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail – z globalnej perspektywy – podwaja swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i rozpoczyna działalność na rynku łotewskim. Wynika to wprost ze strategicznych ambicji Grupy, która chce być liderem w obszarze Foodservice w Europie i pod koniec 2022 r. przejęła kontrolę nad Marché International, wiodącą globalną firmą cateringową.

– To przejęcie jest doskonałym urzeczywistnieniem bardzo silnego partnerstwa, jakie łączy nas z siecią Costa Coffee i jej spółką macierzystą, Coca-Cola. Nasze mocne strony uzupełniają się i podzielamy ambicję bycia liderem w segmencie kawiarnianym. Nie możemy się doczekać dalszego rozwoju naszej współpracy w Europie, a w przyszłości również poszukiwania nowych możliwości w Ameryce Północnej i Azji. Lagardère Travel Retail jest strategicznie zaangażowana w rozwój swojej ekspertyzy i sieci w obszarze Foodservice, a dwa strategiczne przejęcia, które zamknęliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy – Costa Coffee i Marché International – są tego dowodem – mówi Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail.

W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu zaledwie trzech lat. Jest powszechnie doceniania w branży, zdobywając co roku kilka nagród.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.