Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Regionalny park handlowy Atut Myszków wypełnia się najemcami

Rośnie siła i popularność regionalnych parków handlowych, czego potwierdzeniem jest szybko postępująca komercjalizacja Atut Myszków. Otwarcie obiektu planowane jest na koniec 2023 roku, a już 70 proc. powierzchni zostało wynajęte. Atut Myszków będzie wśród projektów, króre na wiosennych targach SCF 2023 Spring będą prezentowane na stoisku BOIG.

Powstający w Myszkowie Atut to najatrakcyjniejsze centrum handlowe w regionie. Do otwarcia obiektu pozostało jeszcze kilka miesięcy, a większość lokali znalazła już swoich najemców. Na duży potencjał Atut Myszków wpływa zarówno doskonała lokalizacja, jak i format regionalnego parku handlowego, który zapewnia wygodę dla klientów realizujących zarówno okazjonalne, jak i duże, zaplanowane zakupy.

Popularność regionalnych parków handlowych znacznie wzrosła w czasie pandemii oraz w efekcie nasycenia rynku dużymi obiektami. W 2022 roku stanowiły one aż 70 proc. nowej powierzchni dostarczonej w sektorze nieruchomości handlowych. I choć wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w Polsce wynosi obecnie 258 m²/1000 mieszkańców, w przypadku parków handlowych i centrów convenience, utrzymuje się on na poziomie 84 m²/1000 mieszkańców, co wskazuje na dalszy potencjał wzrostu.

Pandemia Covid-19 i wywołane nią obostrzenia wpłynęły na zmianę oczekiwań i nawyków klientów wobec szybkich i bezkontaktowych zakupów, co skutkuje dynamicznym wzrostem popularności centrów convenience, w tym parków handlowych. Łączy je łatwość dokonywania zakupów m.in. dzięki prostemu układowi przestrzeni i osobnym wejściom do każdego ze sklepów z poziomu parkingu.

Potwierdzeniem dużego potencjału tych formatów jest utrzymujące się zainteresowanie najemców obiektami tego typu. Atut Myszków, regionalny park handlowy, którego budowa dopiero się rozpoczęła, jest już wynajęty w 70 proc. Kompleksowa oferta, którą stworzą znane polskie i międzynarodowe marki, uzupełniona będzie przez powstające na terenie inwestycji obiekty takie jak Lidl, restauracja McDonald’s czy centrum DIY. Dodatkowym źródłem ruchu będzie stacja paliw.

– Jestem przekonany, że regionalny park handlowy Atut Myszków będzie atrakcyjnym miejscem zakupów dla ponad 120 tys. osób – mieszkańców miasta oraz całego powiatu myszkowskiego – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Atut Myszków będzie pierwszym, nowoczesnym obiektem handlowym w mieście, którego format dostosowany zostanie do szybkich i wygodnych, codziennych zakupów. Na powierzchni 11 tys. mkw. GLA znajdzie się kilkadziesiąt lokali handlowo-usługowych znanych i popularnych marek, z wejściami bezpośrednio z parkingu. Zarówno wielkość i miks najemców dopasowana jest do potrzeb rynku lokalnego. Swoje sklepy otworzą tam marki należące do grupy LPP: Sinsay, House oraz Cropp, a także międzynarodowa sieć sklepów obuwniczych Deichmann i sklep z odzieżą i akcesoriami sportowymi Martes Sport. Nie zabraknie też drogerii Rossmann, sklepu ze sprzętem elektronicznym Media Expert oraz dynamicznie rozwijającej się sieci Pepco. Wśród najemców znajdzie się także firma CCC. W ramach parku handlowego, w osobnych budynkach zlokalizowane zostaną: obiekt sieci Lidl, restauracja McDonald’s, stacja paliw oraz market DIY o powierzchni ok. 3 tys. mkw.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– W ramach rozwoju sieci McDonald’s zakładamy nowe inwestycje w różnych regionach Polski. Jedną z nich jest restauracja powstająca na terenie parku handlowego w Myszkowie. Prace budowlane są już na zaawansowanym etapie. Otwarcie lokalu planowane jest na II kwartał bieżącego roku. Będzie to pierwsza restauracja McDonald’s w Myszkowie. W całym województwie śląskim funkcjonuje obecnie 76 lokali działających pod naszym szyldem – mówi Patryk Kober, Koordynator w dziale Corporate Relations McDonald’s Polska.

Zaletą obiektu będzie jego lokalizacja w pobliżu skrzyżowania ul. Kazimierza Pułaskiego z ul. Jesionową. Bezpośrednio przy inwestycji przebiega obwodnica zapewniająca sprawny dojazd z Częstochowy i Katowic oraz droga wojewódzka nr 793, która łączy Myszków z miejscowością Żarki i ułatwia dojazd do innych miejscowości m.in. Zawiercia czy Siewierza. Na miejscu będzie dostępnych 550 miejsc parkingowych, a cały projekt obejmuje teren inwestycyjny o powierzchni 6,4 ha.
Inwestorem obiektu jest spółka Atut Myszków sp. z o.o. Za realizację i komercjalizację obiektu odpowiada grupa BOIG.