Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

W lutym VRG odnotowała wzrost marży mimo ochłodzenia w konsumpcji

Sprzedaż VRG S.A. osiągnęła w lutym 2023 wartość 86,4 mln zł, o 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Narastająco w dwóch pierwszych miesiącach sprzedaż VRG wyniosła 178,1 mln zł (o 8,8 proc. więcej r/r). Luty upłynął pod znakiem spowolnienia w popycie konsumpcyjnym, wywołanym sytuacją gospodarczą, inflacją oraz zachowaniem klientów w czasie przełomu dwóch okresów: wyprzedażowego i wprowadzania nowych kolekcji wiosna/lato. 

Segment odzieżowy VRG zanotował w lutym 6,1-procentowy wzrost, osiągając wartość 36,3 mln zł. Segment jubilerski Grupy osiągnął w lutym sprzedaż w granicach 50,1 mln zł, co jest wartością o 5,5 proc. większą niż w roku ubiegłym. Kanały online odpowiadały w lutym za 12,3 proc. sprzedaży (w porównaniu z 16,3 proc. rok wcześniej). 

 – Luty jest tradycyjnie miesiącem, w którym klient wciąż poszukuje atrakcyjnej oferty z poprzedniego sezonu podczas wyprzedaży w salonach stacjonarnych i online. Mniejszy udział sprzedaży w kanale online wskazuje, że w ostatnich miesiącach ma miejsce wzmożony ruch między poszczególnymi segmentami i kanałami.  – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu Grupy VRG.

R E K L A M A

Marża Grupy w lutym 2023 r. wyniosła 51,2 proc. w porównaniu do 50,6 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Wzrost marży jest konsekwencją optymalizacji działań w zakresie promocji cenowych i wcześniejszego niż w roku ubiegłym rozpoczęcia sprzedaży nowej kolekcji.

– Znajdujemy się obecnie na przełomie okresu wyprzedaży i wprowadzania nowych kolekcji. Liczymy na ich atrakcyjność, a także, dzięki wielu formalnym okazjom przypadającym tradycyjnie w drugim i trzecim kwartale roku, na wzrost sprzedaży odzieży formalnej. Vistula rozszerza ofertę Vistula Woman i urozmaica swój asortyment kolekcjami kapsułowymi. Wólczanka, oprócz flagowych koszul, w tym sezonie wprowadza nowe modele, będące odpowiedzią na zmiany na rynku odzieży formalnej skierowanymi w stronę wygody. Bytom przedstawia linię Supreme Comfort, stawiając na maksymalną wygodę i utylitarność. W. KRUK proponuje ręcznie zdobioną biżuterię ze złota i srebra, a także rozwija ofertę biżuterii popularnej marki Picky Picka. Natomiast Deni Cler prezentuje kolekcję “Magia Kina”, inspirowaną kobietami – ikonami, które zapisały się w historii kinematografii. To, jak dobrze przygotowaliśmy się na wiosnę i lato 2023, będziemy mogli określić jednak dopiero w nadchodzących miesiącach– dodaje Janusz Płocica.

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).