Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Dobre wyniki Swarovski Crystal Business za rok 2022. Firma wychodzi na prostą

Rodzinna firma Swarovski Crystal Business odnotowała w roku 2022 wzrost sprzedaży o 10% do 1 830 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i po trzech latach strat odniosła bardzo wyraźną poprawę, zbliżając się do granicy zysków przy bardzo zmiennych warunkach geopolitycznych i makroekonomicznych.

Wyniki z 2022 r. zaczynają pokazywać efekty strategii opartej na projektowaniu produktów, mającej na celu potwierdzenie ikonicznego dziedzictwa SWAROVSKI w dzisiejszym duchu, a także postępy w transformacji modelu biznesowego, obejmującej tworzenie produktów, uproszczenie organizacji i rozwój marki.

„Te napawające optymizmem wyniki potwierdzają, że kierunek strategiczny jest właściwy, a nasza ikoniczna marka i produkt mają niezwykły potencjał. Dziękuję wszystkim pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich wzorowe zaangażowanie, a akcjonariuszom rodziny za silne wsparcie” – mówi Alexis Nasard, CEO od lipca 2022 roku. „Rozpoczynamy interesujący start na wszystkich rynkach, w tym w Chinach, a naszym celem w 2023 roku będzie ścisła realizacja naszej nowej strategii i planu biznesowego LUXignite, z naciskiem na innowacje produktowe i dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i kluczowe momenty marki”. 

R E K L A M A

Najsilniejszy wzrost od siedmiu lat

Swarovski odnotował kompleksowy wzrost w 2022 roku we:

– wszystkich głównych kategoriach produktowych, na czele z biżuterią na poziomie +15%,

– wszystkich kategoriach biznesowych, ze sprzedażą detaliczną na poziomie +13% i kryształami B2B na poziomie +5%,

– rynków z wyłączeniem Chin na poziomie +18%,

– wszystkich kanałów, w tym +5% online, który stanowi 20% biznesu detalicznego.

Znaczne zmniejszenie strat z poprzedniego roku nastąpiło w dużej mierze w wyniku poprawy marży brutto zgodnie ze strategią podniesienia marki, wzrostu sprzedaży oraz oszczędności kosztów operacyjnych, które będą kontynuowane w 2023 roku, aby powrócić do zrównoważonego poziomu zysków.

Nowe kolekcje i koncepcje sprzedaży detalicznej

​Nowe kolekcje biżuterii, koncepcje sprzedaży detalicznej WonderLux i WonderColor oraz kampanie reklamowe z udziałem Belli Hadid, których pomysłodawczynią jest dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert, podniosły rangę firmy SWAROVSKI i sprawiły, że w 2022 roku znalazła się ona w centrum uwagi. Pozycję tę wzmocniły także nowe współprace z luksusowymi markami, takimi jak Aquazzura, oraz z długoletnimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak BMW — w przypadku nowej serii 7 — oraz nowa, dziesięcioletnia umowa licencyjna z EssilorLuxottica dotycząca okularów.

Mistrzowie światła od 1895 roku.

Swarovski tworzy piękne produkty kryształowe o znakomitej jakości i kunsztownym wykonaniu, które przynoszą radość i wysławiają indywidualność. 

Firma została założona w Austrii w 1895 roku i zajmuje się projektowaniem, wyrobem oraz sprzedażą najlepszych na świecie kryształów, kamieni jubilerskich, w tym Swarovski Created Diamonds i cyrkonii, biżuterii, akcesoriów, a także kryształowych dekoracji i elementów wyposażenia wnętrz. Swarovski Crystal Business ma zasięg globalny z około 2400 sklepami i 6700 punktami sprzedaży w około 140 krajach, zatrudniając ponad 18 000 osób. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) Swarovski Crystal Business tworzy Grupę Swarovski. Częścią dziedzictwa Swarovski jest odpowiedzialny stosunek do ludzi i naszej planety. Dziś spuścizna ta jest ugruntowana w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości, z naciskiem na innowacje w gospodarce o obiegu zamkniętym oraz wspieranie różnorodności, inkluzji społecznej i wyrażania swojej indywidualności, a także w działalności filantropijnej Fundacji Swarovski, która wspiera organizacje charytatywne, wywierając pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo.