Grupa LEGO poinformowała o wysokim poziomie zysków wypracowanych za rok 2022, znacznie wyprzedzając rynek zabawek i zwiększając udział w rynku. Przychody za cały rok wzrosły o 17 proc. do 64,6 mld DKK w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, z uwzględnieniem wpływu kursów walutowych.
Wyniki były napędzane przez silny popyt na portfolio firmy, partnerstwem z klientami detalicznymi zarówno internetowymi, jak i sklepowymi, solidną platformę e-commerce oraz sprawną globalną sieć łańcucha dostaw.
– Rok 2022 był przełomowy dla Grupy LEGO, ponieważ obchodziliśmy 90. rocznicę powstania firmy. Nasze świetne wyniki pokazują, że LEGO System in Play jest bardziej istotny i atrakcyjny niż kiedykolwiek. – powiedział Dyrektor Generalny Grupy LEGO, Niels B. Christiansen. I kontynuuje – Jestem bardzo zadowolony z naszych wyników. Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów i zakończyliśmy rok powyżej oczekiwań na fali wyjątkowego wzrostu w zeszłym roku i pomimo trudnych warunków rynkowych. To efekt siły naszej marki, atrakcyjnego, zróżnicowanego portfolio, inspirujących doświadczeń zakupowych i znakomitej realizacji działań ze strony naszych zespołów.
Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld DKK, w porównaniu z 17 mld DKK w 2021 roku. Zysk netto wyniósł 13,9 mld DKK, co oznacza wzrost o 5 proc. z 13,3 mld DKK w ubiegłym roku. Wyniki te zostały osiągnięte pomimo nadzwyczajnego wzrostu inflacyjnego mającego wpływ na koszty materiałów, transportu i energii. Wartość wolnych przepływów pieniężnych wyniosła 9,3 mld DKK wobec 12,9 mld DKK w 2021 r., co było spowodowane zwiększonymi inwestycjami kapitałowymi w takich obszarach jak możliwości produkcyjne.
Wysoka atrakcyjność zróżnicowanego portfolio
PARTNER PORTALU
Sprzedaż konsumencka wzrosła o 12 proc. w 2022 roku, osiągając wzrost we wszystkich głównych grupach rynkowych, przy szczególnie dobrych wynikach w obu Amerykach i Europie Zachodniej.
Firma dotarła ze swoim dużym i zróżnicowanym portfolio do większej liczby dzieci niż kiedykolwiek wcześniej. 48 proc. produktów stanowiły nowości, zaprojektowane z myślą o budowniczych w każdym wieku, z różnymi pasjami i zainteresowaniami. Wśród najważniejszych tematów znalazły się rodzime serie, takie jak LEGO® City, LEGO® Icons i LEGO® Technic, jak również tematy z udziałem partnerów w zakresie własności intelektualnej, takie jak LEGO® Star Wars™ i LEGO® Harry Potter™.
Inicjatywy strategiczne wspierające silną dynamikę
W 2022 roku Grupa LEGO kontynuowała wzrost inwestycji w inicjatywy strategiczne, takie jak kanały detaliczne, innowacje produktowe, własne i partnerskie platformy detaliczne w sklepach i online, moce produkcyjne, digitalizacja i zrównoważony rozwój.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
– Dynamika, którą obserwowaliśmy w ostatnich latach, utrzymała się w 2022 roku. Była ona napędzana przez inwestycje realizowane w tym czasie, które procentują już teraz, jak i tworzą fundament dla długoterminowego, zrównoważonego wzrostu. W najbliższych latach planujemy przyspieszyć inwestycje w inicjatywy strategiczne, aby budować długoterminowe znaczenie i wzrost naszej marki – powiedział Christiansen.
W ciągu roku Grupa LEGO otworzyła 155 nowych sklepów pod marką LEGO, osiągając łączną liczbę 904 sklepów na całym świecie. Firma poczyniła także dalsze postępy w realizacji projektów zwiększania mocy produkcyjnych w trzech swoich fabrykach, położyła kamień węgielny pod budowę nowej fabryki o neutralnej emisji dwutlenku węgla w Binh Duong w Wietnamie i ogłosiła plany budowy fabryki o neutralnej emisji dwutlenku węgla w Richmond w stanie Wirginia w USA, aby zaspokoić przyszły popyt w obu Amerykach. Firma przyspieszyła również inwestycje w transformację cyfrową w całym biznesie, co przyniosło szerokie korzyści, w tym lepsze doświadczenia online dla kupujących i partnerów oraz rozszerzone doświadczenia budowlane dla konsumentów.
Firma spodziewa się jednocyfrowego wzrostu przychodów w 2023 roku, wyprzedzając globalny rynek zabawek i będzie nadal przyspieszać inwestycje w ramach inicjatyw strategicznych.
Tworzenie pozytywnego wpływu dla przyszłych pokoleń
W 2022 roku Grupa LEGO kontynuowała prace nad uczynieniem swojej działalności i produktów bardziej zrównoważonymi. Firma rozpoczęła przejście na papierowe torby w pudełkach LEGO, co stawia ją na drodze do tego, by do końca 2025 r. wszystkie jej opakowania pochodziły z bardziej zrównoważonych źródeł. W swoich fabrykach kontynuowała inwestycje w redukcję odpadów, bardziej energooszczędne funkcjonowanie oraz rozszerzenie produkcji i wykorzystania energii słonecznej.
Grupa LEGO angażuje się w poprawę reprezentacji i usuwanie stereotypów dotyczących płci w swoim portfolio i działalności marketingowej. W ciągu ostatniego roku firma wprowadziła do swoich zestawów LEGO postacie z niepełnosprawnością, a seria LEGO Friends została na nowo zaprojektowana, aby uczcić różnorodność i optymizm współczesnych dzieci.
W ramach działań z zakresu odpowiedzialności społecznej firma dotarła do ponad 9,8 mln dzieci i rodzin w potrzebie dzięki programom Learning through Play realizowanym w lokalnych społecznościach przez takich partnerów, jak Save the Children i UNICEF.
– Jesteśmy wdzięczni, że nasz finansowy rozwój umożliwia dalsze wspieranie dzieci w potrzebie i daje więcej możliwości nauki przez zabawę dzieciom na całym świecie – podsumował Christiansen.