Dino Polska w 2022 r.: rekordowe zainteresowanie konsumentów ofertą sklepów Dino

W 2022 r. Dino Polska kontynuowała rozwój geograficzny, czego efektem było uruchomienie 344 nowych marketów Dino. Ekspansja przebiega w rytm sprawdzonej i realizowanej od lat strategii zakładającej przede wszystkim zagęszczania sklepów na terenach gdzie sieć jest już obecna, a także stopniowe wchodzenie na nowe obszary. Na koniec 2022 r. Dino Polska posiadała 2156 sklepów, o 19% więcej w porównaniu do 2021 r.

– W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022 – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Rosnąca część wydatków inwestycyjnych Spółki jest przeznaczana na ograniczanie wpływu na środowisko naturalne. Można to dostrzec na dachach 1700 marketów Dino, które są wyposażone we własne instalacje fotowoltaiczne (o 900 więcej niż na koniec 2021 r.). Ich łączna moc wyniosła 64 MW. W 2023 r. Dino Polska planuje dalsze inwestycje w tym obszarze – zarówno na dachach sklepów, jak i na terenach centrów dystrybucyjnych.

– Zarządzając naszą siecią skupiamy się na konsekwentnym wsłuchiwaniu się w potrzeby konsumentów. W czasach wysokiej inflacji, zawirowań w łańcuchu dostaw i ogólnej niepewności oznaczało to dla nas w minionym roku więcej wysiłków na rzecz zapewnienia wysokiej dostępności produktów i możliwie najlepszych cen – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska.

Podejmowane działania przyniosły pozytywne rezultaty w postaci dynamicznie rosnącej sprzedaży. W 2022 r. sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 28,5%, a całkowita sprzedaż, uwzględniająca nowo otwarte markety Dino wzrosła o 48,2% do 19,8 mld zł. W porównaniu do 2020 r., kiedy przychody Spółki wyniosły 10,1 mld zł skala biznesu praktycznie się podwoiła.

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Liczby te stanowią dla nas dużą motywację do dalszego otwierania nowych marketów Dino. Podobnie jak we wcześniejszych latach, w 2023 r. zamierzamy przeznaczyć na rozwój całość wypracowywanych zysków. Oczekujemy, że przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino w tempie niskich kilkunastu procent. Ponadto, na podstawie trendów z początku roku i naszych działań w obszarze oferty produktowo-cenowej, liczymy, że drugi rok z rzędu będziemy w stanie zaraportować silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL. Równocześnie będziemy kontynuować atrakcyjną dla konsumentów politykę cenową sklepów Dino – podsumowuje Michał Krauze.