Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Dagmara Staśkiewicz, Medicover: Umacniamy naszą pozycję w dużych miastach

Uważnie obserwujemy rynek oraz trendy, a siły mierzymy na zamiary. Warto jednak zauważyć, że czas pandemii Covid-19 bardzo mocno zweryfikował rynek retail i wiele lokali zostało zamkniętych. Tu pojawia się szansa dla nas, aby przyciągnąć uwagę właścicieli galerii, które też czeka zmiana – mówi w rozmowie z Retailnet Dagmara Staśkiewicz, Kierownik zespołu Operacyjnego Inwestycji w Medicover

Przedstawiciele Medicover po raz pierwszy wezmą udział w targach SCF. Czy to oznacza, że macie specjalną propozycję współpracy z centrami handlowymi?

Jako Medicover od 1995 roku kompleksowo dbamy o zdrowie milionów Polaków. Stale rozwijamy się i poszerzamy naszą ofertę, by być bliżej naszych pacjentów i klientów oraz jeszcze lepiej odpowiadać na ich rosnące potrzeby. Mobilizuje to nas do otwierania w różnych miejscach Polski kolejnych centrów medycznych, gabinetów stomatologicznych, salonów optycznych oraz klubów fitness i siłowni. Dlatego ważne jest dla nas, by jeszcze aktywniej działać na rynku retail. Pragniemy bowiem otwierać się na nowe możliwości współpracy oraz uczestniczyć w nowych projektach, w tym mixed-use, projektach handlowych i retail parkach.

Jakimi projektami i lokalizacjami jest zainteresowany Medicover?

Potrzeby naszego biznesu stale ewoluują, dlatego jesteśmy otwarci na współpracę we wszystkich dziedzinach i sektorach oraz nie chcemy się ograniczać tylko do jednego lub kilku konkretnych rodzajów nieruchomości. Ciekawym kierunkiem rozwoju są lokale usługowe w obiektach multifunkcyjnych, które łączą strefę mieszkalną z biurową i usługową. Medicover ze swoją holistyczną ofertą opieki nad zdrowiem pacjenta idealnie pasuje do takich projektów, dlatego w ostatnim czasie chętnie się w nie angażujemy.

R E K L A M A

Myślę, że targi SCF będą okazją do zaprezentowania naszych usług, które ze względu na swój charakter wymagają różnych powierzchni. Wielkość lokalu zawsze staramy się dobrać do miejsca, gdzie chcemy otworzyć centrum medyczne, salon optyczny, klub fitness czy gabinet stomatologiczny, zakresu świadczonych usług i liczby mieszkańców. Np. w większym mieście zazwyczaj lepiej sprawdzają się większe lokale usługowe, w których pacjenci i klienci mają zapewniony dostęp do większej liczby gabinetów lekarskich. W przypadku mniejszych miejscowości, gdzie liczba mieszkańców jest odpowiednio mniejsza, stawiamy na bardziej kameralne obiekty. Podsumowując, jesteśmy w stanie dostosować się do istniejących warunków i wybrać optymalny format powierzchni, aby sprostać potrzebom naszych pacjentów i klientów.

Które regiony Polski są dla Medicover szczególnie atrakcyjne?

Chcemy być wszędzie tam, gdzie są nasi pacjenci i klienci, czyli w całej Polsce. Ważne jest dla nas, by umacniać też naszą pozycję w głównych ośrodkach miejskich, takich jak Warszawa, Wrocław, Łódź, Trójmiasto, Kraków i Poznań. Są to miasta z pierwszej dziesiątki największych w Polsce, które oferują wiele możliwości rozwoju dla naszej firmy. To też miejsca, gdzie swoje siedziby mają nasi klienci instytucjonalni, czyli pracodawcy korzystający z naszej oferty pakietów pracowniczych na usługi medyczne i sportowe.

Medicover zarządza zarówno siecią centrów medycznych, jak i klubów fitness czy salonów optycznych. Na rozwój których z nich stawiacie w najbliższym czasie?

Medicover ma w swoim portfolio wiele różnych usług, a my chcemy rozwijać każdy z naszych obszarów działalności. Najważniejszy z nich stanowi kompleksowa opieka nad zdrowiem pacjentów. W naszych centrach oferujemy wizyty u wielu specjalistów oraz szeroką diagnostykę. Aktywnie działamy też na rynku usług stomatologicznych oraz optycznych, gdzie mamy dwa silne brandy: Medicover Optyk i sieć Lynx Optique. Odwiedzając nasze salony można nie tylko wykonać profesjonalne badanie wzroku u akredytowanego optometrysty, ale też skorzystać z pomocy stylisty, który doradzi rodzaj oprawek. Listę tę należałoby rozszerzyć o nasze obiekty sportowe oraz szereg innych klinik i centrów medycznych działających w ramach Medicover. Łącznie jest to ponad 400 lokalizacji tylko w Polsce, a przecież działamy też na rynkach europejskim i azjatyckim.

medicover
Medicover

Zarządzając tak wieloma obiektami o różnym przeznaczeniu jako firma możemy pochwalić się własnym know-how i ogromnym doświadczeniem m.in. zdobytym przy uruchamianiu nowych centrów medycznych. Jesteśmy świadomi, że takie projekty wymagają dużego nakładu pracy i zasobów, ale jesteśmy gotowi na wyzwania, szczególnie, gdy po drugiej stronie będziemy mieć partnera otwartego na współpracę. Udział w tarach będzie doskonałą okazją, by sprawdzić, jak na nasze odważne plany zareaguje rynek.

Wspomniała Pani, że otwarcie przychodni lekarskiej nie jest łatwym przedsięwzięciem i wymaga zaangażowania obu stron – wynajmującego i najemcy. Jakie warunki musi spełniać lokal, by dało się go zaadaptować pod przychodnię czy gabinet lekarski (stomatologiczny, optyczny)?

W Medicover ważny jest dla nas pacjent, dlatego mamy bardzo wysokie standardy także w kontekście samych lokali usługowych. Nasze centra medyczne muszą mieć wysokość powyżej 3 metrów, a ich powierzchnia być dostosowana do liczby gabinetów i pacjentów. Dodatkowo ważne jest dla nas, by były dobrze doświetlone i wyposażone w oddzielną wentylację. Lokale powinny być też dobrze wyeksponowane, a dotarcie do nich szybkie i proste, także dla tych pacjentów, którzy np. mają problemy z poruszaniem się lub przychodzą do nas z chorym dzieckiem. Dlatego musimy zadbać o dużą liczbę miejsc parkingowych i ich odpowiednie oznaczenie.

Koniunktura i sytuacja rynkowa sprzyja Waszemu rozwojowi, gdyż coraz częściej ostatnio mówi się o zapotrzebowaniu na różnego rodzaju usługi medyczne i wszelkie inne związane ze zdrowiem, i dbaniem o siebie. Eksperci zapowiadają też zjawisko Silver Tsunami w Polsce.

Istotnie, mówi się o zjawisku silver tsunami w Polsce, czyli starzeniu się społeczeństwa. Szacuje się, że za 20-30 lat liczba osób w wieku 60+ będzie stanowiła ponad 30% liczby ludności w naszym kraju. Teraz już obserwujemy większą obecność osób starszych w galeriach handlowych i innych projektach typu mixed-use. Nasza oferta ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumenckie, dlatego staramy się dostosować do aktualnych czasów, a nawet je wyprzedzać. Uważnie obserwujemy rynek oraz trendy, a siły mierzymy na zamiary. Warto jednak zauważyć, że czas pandemii Covid-19 bardzo mocno zweryfikował rynek retail i wiele lokali zostało zamkniętych. Tu pojawia się szansa dla nas, aby przyciągnąć uwagę właścicieli galerii, które też czeka zmiana, polegająca m.in. w wejściu w bardziej w interdyscyplinarne projekty. Medicover ze względu na swój bardzo szeroki zakres świadczonych usług jest idealnym partnerem do współpracy.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz