Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Gastronomia: Mex Polska odbudowuje sprzedaż i powraca do stanu sprzed pandemii

Mex Polska powraca do stanu sprzed pandemii, o czym świadczą wypracowane w 2022 roku wyniki finansowe W raportowanym okresie skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 81,8 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął 9,8 mln zł (wzrost rr o 15 proc.).

Zysk netto wyniósł 7,2 mln zł, utrzymując stały poziom względem roku poprzedniego. Głównym silnikiem napędu skonsolidowanej sprzedaży jest oferta największego konceptu Grupy ,,Pijalnia Wódki i Piwa’’. Pozytywny wpływ ma również częściowe działanie Grupy w modelu franczyzowym. Głównym celem Mex Polska jest dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych, zlokalizowanych na terenie całego kraju.

– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną i utrzymującą się inflację, cieszę się, że udało nam się wypracować w 2022 r. satysfakcjonujące wyniki finansowe. Odpowiednio zdywersyfikowany model  biznesowy oraz przemyślana oferta poszczególnych konceptów, przyciągają do nas sporą grupę konsumentów, sprawiając, że z powodzeniem wracamy do stanu sprzed pandemii. Widać to po skonsolidowanych przychodach ze sprzedaży, które w raportowanym okresie wyniosły prawie 82 mln zł. Ze względu na restrykcje pandemiczne obowiązujące w 2021 roku dane porównawcze w żaden sposób nie są obiektywne a jedynym miarodajnym i porywnywalnym  okresem był  IV kwartał, kiedy to zysk netto w 2022 roku wyniósł prawie 1,1 mln zł, a zysk EBIT był na poziomie 1,4 mln zł. Dało to odpowiednio wzrost rr o 87,8 proc. oraz 91,2 proc.  – mówi Dariusz Kowalik,  Wiceprezes i Dyrektor Finansowy w Mex Polska S.A.

R E K L A M A

Dużą częścią napędu sprzedaży w GK Mex Polska jest oferta największego i jednocześnie jednego z najstarszych konceptów Grupy – ,,Pijalnia Wódki i Piwa’’. To marka, która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Obecnie na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należy do tego konceptu. Pozostałymi czterema markami Grupy są: największa sieć restauracji meksykańskich ,,The Mexican’’, sieć restauracji ,,Pankejk’’, nowoczesny koncept ,,Prosty Temat’’ oraz najnowsza oparta o pomysł shot-baru   marka  w segmencie bistro – ,,Chicas&Gorillas’’.   Pilotażowy lokal w tym koncepcie uruchomiono w 2022 r we  Wrocławiu, a od stycznia tego roku kolejny  także w centrum Łodzi.

Na tym nie koniec. Mex Polska chce na bieżąco pozyskiwać nowe atrakcyjnie zlokalizowane lokale, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, kredytów lub środków pochodzących od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. 

Biorąc pod uwagę ciągły rozwój Grupy, Spółka spodziewa się tendencji wzrostowej w przyszłych okresach rozliczeniowych. Zarząd wskazuje, że już teraz widzi wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2023 roku vs I kwartał 2022 roku. Jak podano, Spółka po I kwartale br. osiągnęła przychody  na poziomie 19,2 mln zł vs 14,3 mln zł w I kwartale 2022 roku, co daje wzrost rr o prawie 34 proc.

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 44 lokalami gastronomicznymi/ Model biznesowy Grupy zakłada równoległy rozwój sieci własnych, jak i franczyzowych placówek. Grupa obecnie rozwija kilka rozpoznawalnych i bardzo popularnych marek gastronomicznych: THE MEXICAN, PROSTY TEMAT, PANKEJK, PIJALNIA WÓDKI I PIWA. Najnowszym konceptem jest CHICAS & GORILLAS. Lokale zlokalizowane są  w największych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Sopocie, Gdańsku, Katowicach, czy Toruniu. Łącznie koncepty gastronomiczne Grupy rocznie odwiedza ok 6 mln osób. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. W tym modelu rozwijana jest sieć lokali PIJALNIA WÓDKI I PIWA oraz THE MEXICAN.

Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.