Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Grupa Esotiq & Henderson w roku 2022 ze sprzedażą najwyższą w historii 

Grupa Esotiq & Henderson zamknęła 2022 r. najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63%. Na koniec 2022 roku Grupa posiadała 295 salonów o łącznej powierzchni 18.241 m.kw

Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż internetową w 4 kwartale o 52% r/r, a w planach jest otwarcie oddziału Zalando w Austrii oraz Szwajcarii. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa ma zamiar otworzyć 21 salonów w Serbii. Głównym celem Grupy na kolejne kwartały jest utrzymanie pozycji lidera na rynku bielizny w kraju oraz systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto.

Przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson w 2022 r. wyniosły 241,8 mln zł (+17,5 % r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 151,6 mln zł, EBIT wyniósł 13 mln zł a zysk netto 8,1 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o ok. 20% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 62% i była wyższa o ok. 1 p.p. r/r.

“Za Grupą Esotiq&Henderson bardzo udany rok. Zanotowaliśmy najwyższą sprzedaż w historii utrzymując marżę brutto na sprzedaży na wysokim 63% poziomie. W IV kwartale ub.r. wspomagaliśmy naszą sprzedaż kampaniami telewizyjno-internetowymi oraz licznymi akcjami promocyjnymi, znacznie zwiększyliśmy sprzedaż poprzez kanały e-commerce a także zwiększyliśmy grono lojalnych Klientek. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, również w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. zmagaliśmy z rosnącymi kosztami odsetkowymi związanymi z obsługą długu, kosztami utrzymania salonów a także z presją płacową motywowaną wysoką inflacją. Najnowsze odczyty GUS mówią o spadku sprzedaży detalicznej w Polsce w I kwartale br. o 3,5%. Grupa EAH rośnie jednak dalej, nie widzimy tak dużego spowolnienia. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw, zwiększyliśmy poziom zapasów i mamy w pełni zatowarowane salony. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20% rdr przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62%, co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały – powiedział Krzysztof Jakubowski, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

274 salony w Polsce

“Na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej Esotiq liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe a 66 salony własne. Sieć posiada 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu EuropyZamierzamy nadal rozwijać naszą sieć sprzedaży. Podpisaliśmy umowy w Partnerem z Serbii dotyczące otwarcia 21 salonów Esotiq w tym kraju w ciągu najbliższych 5 lat. Pierwsze 5 salonów ma być otwarte jeszcze w 2023 roku. Otworzyliśmy drugi salon w Macedonii Północnej, a w planach mamy również otwarcie oddziału w Austrii pod sprzedaż Zalando Austria, natomiast nastęnym etapem będzie oddział w Szwajcarii. Chcemy rozwijać naszą współpracę Zalando, z której jesteśmy bardzo zadowoleni, co obrazuje 218% wzrost sprzedaży r/r w spółce niemieckiej. Rozpoczynamy również rozmowy z europejskimi platformami Marketplace dotyczące wprowadzenia do sprzedaży marek Esotiq i Henderson” – powiedział Krzysztof Jakubowski, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Firma rozwija sprzedaż online.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

“Stawiamy na nowoczesne technologie, które usprawniają procesy sprzedażowe, nie tylko w Internecie, ale również w tradycyjnym handlu. Stworzyliśmy profil szkoleniowy VM (red. – visual merchandising), będący nowoczesną forma komunikacji z siecią salonów. Przyśpieszyliśmy przepływ informacji, udostępniamy szkolenia, bieżące informacje oraz budujemy relacje wewnątrz Grupy. Uruchomiliśmy również na Instagramie profil Ola_Brafitterka, którego twarzą jest nasza ekspertka Aleksandra Mierzejewska. Kanał ten umożliwia naszym Klientkom profesjonalne konsultacje on-line w sprawie doboru stanika oraz poruszenie zagadnień z obszaru wizerunku i akceptacji ciała. Planujemy budowę większego teamu brafitterskiego wokół osobowości medialnej Aleksandry Mierzejewskiej i budowanie etosu brafitterek” – powiedział Krzysztof Jakubowski, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.