Dino Polska w I kwartale 2023 r.: dalszy rozwój sieci i znaczący wzrost sprzedaży

W I kwartale 2023 r. przychody Dino Polska były o 43,8% wyższe niż w I kw. 2022 r. Na koniec marca sieć Dino liczyła 2 210 marketów, o 54 więcej niż kwartał wcześniej i o 330 marketów więcej niż na koniec marca 2022 r.
– Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Choć w 2022 r. nieznacznie skorygowaliśmy w dół krótkoterminowe plany dotyczące wydatków inwestycyjnych, tak by lepiej przygotować firmę do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym, to zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Dino Polska uruchomiła ósme centrum dystrybucyjne
Aby prowadzić ten rozwój w sposób zapewniający konsumentom powtarzalną i wysoką jakość świeżych produktów, w drugim kwartale bieżącego roku Dino Polska uruchomiła ósme centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w miejscowości Kaliska, w województwie kujawsko-pomorskim. Rozbudowa zaplecza magazynowego umożliwia firmie także zwiększenie zakresu współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami rolnymi i producentami żywności, dla których produktów sieć Dino chętnie staje się preferowanym dystrybutorem.
W I kwartale sprzedaż LFL Dino wzrosła o 27,2%
Oferta sklepów Dino w połączeniu z dogodnymi lokalizacjami systematycznie przyciągają nowych klientów, co sprzyja utrzymaniu wysokiej dynamiki sprzedaży LfL (like-for-like; w sklepach istniejących od ponad roku), która konsekwentnie pozytywnie wyróżnia się na całym rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce.
W I kwartale sprzedaż LFL Dino wzrosła o 27,2%, po wzroście o 20,4% w analogicznym kwartale ubiegłego roku. W połączeniu z rozwojem sieci o nowe markety skutkowało to wzrostem całkowitych przychodów ze sprzedaży z 3,85 mld zł w I kw. 2022 r. do 5,54 mld zł obecnie, czyli o 43,8%.
Łączne nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska na rozwój wyniosły w I kwartale 2023 r. 311 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino wzrosło do 38,1 tys. osób na koniec kwartału i było o 4,7 tys. wyższe niż rok wcześniej.

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!
SCF Magazine nr 4/2023
SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych.