AmRest bardzo dobrze wszedł w ten rok i ma rekordowe przychody za pierwszy kwartał. Sprzedaż ukształtowała się na poziomie 621.2 mln euro. Zysk netto osiągnął wysokość 3,1 mln euro. Najlepsze wyniki AmRest odnotował w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Najlepsze wyniki AmRest osiągnął w Europi Środkowo-Wschodniej, gdzie zanotowano przychody w wysokości 304,1 mln euro w pierwszym kwartale 2023 roku. Stanowi to 49% sprzedaży całej Grupy i wzrost o 24,6% rok do roku.
„Wyniki, które osiągnęliśmy w pierwszym kwartale 2023 roku jeszcze bardziej świadczą o postępie, jakiego dokonaliśmy w sferze technologii oraz digitalizacji biznesu, a także prezentują istotę inwestycji w nowe kompetencje. Po raz pierwszy sprzedaż generowana za pośrednictwem kanałów cyfrowych była wyższa niż ta, pochodząca z innych punktów sprzedaży. W tym okresie kontynuowaliśmy również nasz rozwój organiczny, dodając do portfolio Spółki 17 nowych restauracji zgodnie z naszą strategią budowania biznesu w sposób zyskowny i zrównoważony” – powiedział Eduardo Zamarripa, dyrektor finansowy AmRest Holdings SE.
„Pierwsza połowa tego roku może być podobna jak 2022 rok, z inflacją na wysokich poziomach. Spodziewamy się, że w drugiej połowie roku trendy się zmienią” – kilka tygodni temu mówił prezes Luis Comas.
Jak zauważył, kluczowe są koszty energii, bo one przekładają się na koszty w całym łańcuchu dostaw.
PARTNER PORTALU
„Widzimy teraz pewne wypłaszczenie, ale to nie jest jeszcze trend spadkowy. Dlatego spodziewamy się, że pierwsza połowa roku będzie prawdopodobnie najtrudniejsza” – powiedział prezes.
Wskazał, że spółka przeprowadziła działania optymalizacyjne, m.in. w obszarze efektywności energetycznej, czy projekty w obszarze cyfryzacji, co powinno przynosić korzyści na przyszłość.
Nakłady inwestycyjne grupy w tym roku mają przekroczyć 200 mln euro.
W planach jest otwarcie większej liczby lokali niż w ubiegłym roku.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa AmRest działa w 23 krajach, gdzie prowadzi ponad 2300 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także markami własnymi: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog i Bacoa.