Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Małgorzata Żegarska, Xtreme Fitness Gyms: Nasz plan pięcioletni to uruchomienie ponad 200 klubów fitness

W planach na najbliższe miesiące mamy podpisanie minimum 15-20 umów najmu, co wynika z ogromnego zainteresowania naszym konceptem przez franczyzobiorców. Natomiast nasz plan pięcioletni to uruchomienie ponad 200 rentownych klubów fitness na terenie całej Polski – mówi w rozmowie z Retailnet Małgorzata Żegarska, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Xtreme Fitness Gyms

Zacznijmy od podsumowania. Ile lokali Xtreme Fitness Gyms aktualnie działa w sieci? Jaki był pierwszy kwartał tego roku dla Was?

Obecnie posiadamy ponad 50 klubów Xtreme Fitness Gyms. Dodatkowo, mamy dwa kluby Xtreme Kids. Niedawno oddaliśmy do użytku oba te koncepty w Opolu w Centrum Handlowym Karolinka. To otwarcie pokazuje, że zaczynamy wkraczać na rynek większych deweloperów oraz większych formatów, a także dołączamy do pierwszej ligi wynajmujących w centrach handlowych i retail parkach. Warto zwrócić uwagę na to, że Karolinka to obiekt handlowy zlokalizowany w nieco większej miejscowości o zasięgu regionalnym. To dla nas nowy rynek i nowe możliwości. Oba otwarcia okazały się tu ogromnym sukcesem. Już na etapie przedsprzedaży zaufało nam blisko tysiąc osób kupując członkostwo do Xtreme Fitness Gyms. W przypadku Xtreme Kids jeszcze przed otwarciem sporo rodziców zarezerwowało urodziny dla swoich pociech. Pierwszego dnia działalności, mimo że pogoda była piękna, co zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu, tłum rodziców z dziećmi wybrał spędzenie czasu na imprezie otwarcia Xtreme Kids.

Jakie plany rozwoju na najbliższy czas ma Xtreme Fitness Gyms?

W planach na najbliższe miesiące mamy podpisanie minimum 15-20 umów najmu, co wynika z ogromnego zainteresowania naszym konceptem przez franczyzobiorców. Natomiast nasz plan pięcioletni to uruchomienie ponad 200 rentownych klubów fitness na terenie całej Polski.

R E K L A M A

Warto wspomnieć, że dynamika rozwoju pozwala nam często na otwarcie większej liczby klubów, niż zaplanowaliśmy w budżecie. Dzieje się tak, ponieważ z naszym wieloletnim doświadczeniem potrafimy dostrzec potencjał w nowych lokalizacjach, które pretendują pod względem atrakcyjności położenia, optymalnych kosztów i krótkim czasie zwrotu z inwestycji.

Przedstawiciele sieci Xtreme Fitness Gyms byli uczestnikami targów SCF. Czy zarządzający są zainteresowani Waszą obecnością w centrach handlowych? Mieliście sporo propozycji współpracy?

Tak, niedawno mieliśmy okazję uczestniczyć w targach Shopping Center Forum, po których mamy bardzo dużo propozycji. Myślę, że większość z nich sfinalizujemy. Wynajmujący są świadomi, że klub fitness jest traffic makerem, co oznacza, że przyciąga do siebie dużą liczbę klientów, nawet jeśli jest to destination. Dzięki targom wiemy, że nasz marka jest pożądana dla wynajmujących, którzy chcą mieć obiekt funkcjonujący z myślą o użytkownikach. Dla nas bardzo ważne jest, aby nasz klub cały czas rozwijał się w danej lokalizacji, był dobrze widoczny oraz łatwo dostępny.

Jakim jesteście najemcą? Co Was wyróżnia? Dlaczego warto Was mieć w portfolio centrum handlowego czy retail parku?

Działamy już od ponad dekady, mamy wypracowany model biznesowy, stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni, także w miejscowościach, w których nie ma jeszcze naszych klubów. Oferujemy długoterminowe umowy najmu, zwykle trwające 10 lub więcej lat.

Dostrzegamy, że po ciężkim okresie pandemii, ludzie coraz bardziej interesują się tematem zdrowia i odporności poprzez fitness. Naszą obecnością w mniejszych miejscowościach przyczyniamy się do wzrostu świadomości na temat zdrowego stylu życia. To naprawdę super! Tym samym, wynajmujący doceniają fakt, że nasze obiekty przynoszą dodatkowe korzyści dla ich interesów, a nie tylko są miejscem handlowym.

Xtreme Fitness Gyms
Xtreme Fitness Gyms

Mówiła Pani o coraz częstszym lokalizowaniu fitness klubów w retail parkach. Dlaczego tego typu lokalizacje są dla Was atrakcyjne?

Nasz model biznesowy jest dopasowany do większych jak i mniejszych miejscowość, jednak głównym targetem są miasta poniżej 100 tys. mieszkańców, a minimalnym wskaźnikiem są miasteczka już od 15 tys. Mamy kilka klubów na takich terytoriach i dobrze się sprzedają. Docieramy z profesjonalnym produktem klubu fitness do miejscowości, w których takiego produktu brakuje. To co zdecydowanie wyróżnia nas na rynku to budowanie społeczności, która coraz bardziej utożsamia się z marką Xtreme co daje nam przewagę konkurencyjną. Nasze kluby mieszczą się w obiektach wolnostojących, retail parkach jak i w galeriach. Natomiast to retail parki są obecnie naszym największym targetem.

Jakich powierzchni potrzebuje Xtreme Fitness Gyms?

Jesteśmy nietypowym formatem jak na kompleksowe kluby fitness. Większość naszych klubów mieści się na powierzchni między 500 a 1000 metrów kwadratowych. Kluby mają pełen zakres stref treningowych, szeroką ofertę zajęć fitness oraz kadrę trenerską. Kładziemy duży nacisk na dobrze wykorzystaną powierzchnię najmu, co przekłada się na lepszy poziom rentowności. Jesteśmy idealnym rozwiązaniem dla wynajmujących chcących, na powierzchni kilkuset metrów kwadratowych, dołożyć do swojego portfolio najemców partnera z branży usługowej, który jednocześnie jest liderem rynku fitness. Podnosi to zdecydowanie prestiż obiektu.

W średnich i dużych miastach wprowadzamy nasz drugi koncept – Xtreme Kids, czyli nowatorską przestrzeń łączącą ruch, zdrowie i zabawę dla dzieci do 12. roku życia. Klub oferuje organizację wymarzonych urodzin dla dziecka. Wyposażony jest w wiele atrakcji, takich jak basen z piłkami, zjeżdżalnie, tory przeszkód, ścianki wspinaczkowe, zajęcia fitness i siłownię dla dzieci. Pod opieką wykwalifikowanych opiekunów najmłodsi będą mogą swobodnie biegać, skakać, śmiać się i bawić w towarzystwie rówieśników. Rodzice w tym czasie mogą swobodnie udać się na zakupy.

Obecnie mamy już dwie takie lokalizacje. Jeden klub w Tarnowie, który jest naszym flagowym klubem przy centrali, a drugi w Opolu w Karolince o powierzchni 900 metrów kwadratowych. Planujemy otwarcie 3-4 klubów w naszym formacie własnym do końca przyszłego roku. Z racji ogromnego zainteresowania oraz nowego i innowacyjnego podejścia do sal zabaw, jakie oferujemy, planujemy otwieranie tego typu klubów w ramach modelu franczyzowego z naszymi obecnymi oraz potencjalnymi franczyzobiorcami.

Xtreme Fitness Gyms rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Jakie warunki proponujecie swoim nowym potencjalnym partnerom biznesowym?

Oferujemy sprawdzony i elastyczny model biznesowy, który funkcjonuje już od ponad 10 lat i sprawdza się doskonale w formacie franczyzowym. Dajemy naszym franczyzobiorcom ogromną wiedzę i wsparcie z zakresu produktu fitness, marketingu, technologii, czy bezpieczeństwa formalno-prawnego. Pomagamy im w zarządzaniu biznesem i jego skalowaniu. Szczegóły współpracy przedstawiamy podczas niezobowiązującego webinaru online, na który można zapisać się na naszej stronie franczyzafitness.pl.

Nasza franczyza jest skierowana dla każdego bez względu na płeć, wykształcenie czy posiadanie doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Obecni franczyzobiorcy to głównie osoby powracające z zagranicy, przedsiębiorcy chcący dywersyfikować przychody, rodziny oraz osoby rezygnujące z pracy na etacie. Sporo franczyzobiorców prowadzi po dwa lub więcej klubów, co świadczy o tym, że nasz koncept jest bardzo skuteczny i ciągle się rozwija.

Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć sieci fitness?

Jednym z wyzwań są stale rosnące koszty. Mówię tutaj zarówno o sprzęcie treningowym i wyposażeniu, jak również kosztach operacyjnych i opłatach za media. Mimo bardzo dużych wyzwań od początku pandemii otworzyliśmy ponad 20 nowych lokalizacji i wszystkie z nich dobrze funkcjonują. W ostatnich latach zbudowaliśmy solidne fundamenty aby znacznie przyspieszyć z naszą ekspansją.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz