Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Szymon Bujalski, Grupa Modivo: Zależy nam na rozwijaniu phygitalowych doświadczeń klientów

Niezmiennie rozwijamy nasz omnichannelowy model sprzedaży, w tym nowy koncept – strefy eobuwie.pl w wybranych sklepach CCC. Dzięki synergii całej Grupy jesteśmy w stanie zwiększać stacjonarną dostępność i docierać z bogatą ofertą naszych multibrandowych platform – mówi w rozmowie z Retailnet Szymon Bujalski, Członek Zarządu oraz Dyrektor e-Commerce w Modivo SA.

Mija pięć lat od wprowadzenia usługi esize.me. Jakie wyniki odnotowuje to narzędzie teraz?

Od momentu udostepnienia usługi esize.me przez eobuwie.pl w 2018 r. nasi klienci wykonali już ponad 3 miliony skanów stóp, z których korzystają każdego dnia, dokonując zakupów online zarówno na platformach web, jak i w aplikacji dostępnej dla systemów Android i iOS.
Największą korzyść z działania usługi obserwujemy w obszarze obuwia dziecięcego, którego odpowiednie dobranie stanowi często wyzwanie dla rodziców. Dzięki temu rozwiązaniu dopasowanie rozmiaru butów dziecięcych jest znacznie trafniejsze, co ma niezwykle ważny wpływ na zdrowy rozwój stopy.

Jak zmieniało się to narzędzie na przestrzeni tych 5 lat od uruchomienia?

Kiedy wdrażaliśmy usługę w 2018 roku było to rozwiązanie bardzo innowacyjne, unikatowe w skali Europy. Na początku stopę można było zeskanować na specjalnych skanerach 3D w kilkudziesięciu punktach, aktualnie sieć ta liczy ponad 280 lokalizacji. Skan można wykonać w sklepach stacjonarnych eobuwie.pl oraz w wybranych sklepach CCC.

R E K L A M A
CCC, esize.me
CCC, esize.me

Na przestrzeni tych kilku lat usługa cały czas się rozwijała. Najistotniejsze zmiany w zakresie działania narzędzia są całkowicie niewidoczne dla Klientów, ponieważ dotyczą głównie usprawniania i poprawy algorytmów działania systemu rekomendacji. Jedną z ważniejszych aktualizacji było uzupełnienie usługi o możliwość oceny dopasowania – dzięki czemu przy kolejnych zakupach uwzględniane są także indywidualne preferencje klientów.

W 2021 roku dla obuwia dziecięcego pojawiła się dodatkowa funkcjonalność w postaci prognozowania wzrostu stopy dziecka. To rozwiązanie pozwala na bardziej optymalny wybór rozmiaru butów dla najmłodszych. Jak wspomniałem, usługa ta cieszy się dużym uznaniem wśród rodziców.

Jakie są najważniejsze funkcjonalności esize.me?

Najważniejszą funkcjonalnością esize.me jest rekomendacja najlepiej pasującego rozmiaru obuwia na podstawie porównania modelu 3D skanu stopy oraz modelu wnętrza buta. Porównanie to uwzględnia nie tylko długość stopy, ale także jej szerokość, wysokość i obwód. Dzięki temu klienci znacząco zwiększają prawdopodobieństwo zamówienia prawidłowego rozmiaru, także online, niezależnie od różnych „rozmiarówek” producentów. Drugą istotną funkcjonalnością, wspomnianą już wcześniej, jest prognozowanie wzrostu stopy dziecka w rozwiązaniu dedykowanym najmłodszym klientom.

esize.me działa już na kilku rynkach. Jakie są plany rozwoju tej usługi?

Aktualnie esize.me dostępne jest we wszystkich krajach, w których eobuwie.pl prowadzi sklepy stacjonarne, czyli w Polsce, Czechach i w Rumunii. To jedna z naszych flagowych usług, dlatego będziemy ją sukcesywnie rozwijać. Za wcześnie jeszcze by zdradzać szczegóły, ale dzięki temu rozwiązaniu dotrzemy do znacznie szerszego grona naszych klientów.

Jak esize.me wspiera sprzedaż w sklepach?

Usługa eszie.me wspiera przede wszystkim zakupy dokonywane online – poprzez platformę eobuwie.pl oraz aplikację mobilną, dostępną dla Android i iOS. W związku z tym, że w sklepach stacjonarnych bardzo popularna i ceniona przez klientów jest usługa „Przymierz zanim zapłacisz”, której ścieżka rozpoczyna się poprzez zakup online, to i tutaj esize.me odgrywa istotną rolę. Dzięki wykorzystaniu skanów zdecydowanie więcej obuwia zamawianego do sklepu ma odpowiedni rozmiar. Wpływa to na większą satysfakcję klientów korzystających z usługi, ale także na zmniejszenie liczby transportowanego obuwia, a co za tym idzie – optymalizację logistyki zamówienia.

Modivo, eobuwie
Modivo, eobuwie

Jakie plany rozwoju na ten rok, w zakresie salonów i w obszarze omnichannelowego podejścia do sprzedaży ma Grupa Modivo?

Niezmiennie rozwijamy nasz omnichannelowy model sprzedaży, w tym nowy koncept – strefy eobuwie.pl w wybranych sklepach CCC. Dzięki synergii całej Grupy jesteśmy w stanie zwiększać stacjonarną dostępność i docierać z bogatą ofertą naszych multibrandowych platform do coraz szerszego grona klientów. Wychodzimy z tymi rozwiązaniami również poza Polskę – pierwsza zagraniczna strefa eobuwie.pl zadebiutowała właśnie w czeskim Libercu.

Sukcesywnie rozbudowujemy sieć naszych hybrydowych sklepów stacjonarnych, dzięki czemu dzisiaj jesteśmy obecni offline już na 3 rynkach. W ubiegłym roku wydaliśmy też nową aplikację eobuwie.pl, która pozwala na jeszcze szybsze finalizowanie transakcji, łatwiejszy dostęp do zamówień “Przymierz zanim zapłacisz” czy intuicyjnego wyszukiwania automatów paczkowych.

Zależy nam na rozwijaniu phygitalowych doświadczeń klientów w każdym z kanałów sprzedaży, dlatego stawiamy na ich pełną integrację.

Jakie są cele, założenia Grupy MODIVO w zakresie ESG?

Jako część Grupy CCC, w Grupie MODIVO sukcesywnie realizujemy Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Stawiamy sobie cele oparte na Transparentności, Cyrkularności, Niskoemisyjności i Różnorodności. Uwzględniamy je w obszarach naszego wpływu odpowiedzialności. Nasze działania zostały niedawno docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W corocznym raporcie znalazło się aż 10 dobrych praktyk, realizowanych w obszarze środowiskowym, pracowniczym, praw człowieka i rozwoju społeczności lokalnych.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz