Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
W ciągu ostatniego miesiąca Primark otworzył dwa nowe sklepy w Europie Środkowo-Wschodniej, w Rumunii i na nowym rynku – Słowacji. Wkrótce marka powiększy swoją sieć w Polsce o dwie kolejne lokalizacje, znacząco wzmacniając swoją pozycję w regionie.
Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, rozszerza swoją sieć sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej, zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których jest już obecny. Marka niedawno otworzyła swój pierwszy sklep w Bratysławie na Słowacji, 16. rynku działalności globalnie, natomiast w zeszłym tygodniu uruchomiła drugi sklep w Bukareszcie w Rumuni.
Nowe lokalizacje Primark na Słowacji i w Rumunii zajmują ponad 3 200 m2 powierzchni handlowej i znajdują się w popularnych centrach handlowych – Eurovea w Bratysławie i AFI Cotroceni w Bukareszcie. Klienci mogą teraz kupować najnowsze letnie kolekcje, a także podstawowe produkty, takie jak t-shirty, sukienki i dżinsy z kolekcji damskiej, męskiej i dziecięcej, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu w przystępnych cenach. Sklepy oferują również odzież dostępną w ramach rozwijającej się marki Primark Cares, która związana jest z zobowiązaniem Primark do tworzenia bardziej zrównoważonych produktów, na które każdy może sobie pozwolić. Już teraz 50 proc. ubrań Primark wytwarzanych jest z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych z bardziej zrównoważonych źródeł, a detalista zobowiązał się podwoić tę liczbę do 2030 roku.
Europa Środkowo-Wschodnia jest kluczowym regionem w strategii rozwoju Primark, a oprócz sklepów w Bratysławie i Bukareszcie, jeszcze w tym roku marka powiększy swoją sieć o dwie nowe lokalizacje w Polsce – Łódź i Wrocław. Ich otwarcie planowane jest w nadchodzących miesiącach. Detalista ogłosił również, że w 2024 roku otworzy swój pierwszy sklep na Węgrzech.
Maciej Podwojski, Head of Sales CEE w Primark powiedział: „Europa Środkowo-Wschodnia jest strategicznym obszarem dla rozwoju Primark. Nieustannie obserwujemy duże zainteresowanie klientów naszą unikalną ofertą, dlatego chcemy wzmocnić ekspansję, by docierać do jeszcze większej liczby osób. Dążymy również do utrzymania wysokich standardów obsługi klienta i zapewnienia odwiedzającym niezapomnianych doświadczeń zakupowych, które są kluczowym elementem naszej działalności. Po wejściu na rynek węgierski w przyszłym roku, nasza sieć powiększy się do 13 sklepów na sześciu różnych rynkach regionu CEE. Ponadto, do końca 2026 roku planujemy osiągnąć liczbę 530 lokalizacji na całym świecie”.
Zeszły tydzień był znaczący dla międzynarodowej ekspansji Primark, który w ciągu trzech dni otworzył cztery nowe sklepy w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz jeden powiększony salon w Wielkiej Brytanii o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej ponad 12 600 m2. W otwarcia te marka zainwestowała łącznie ponad 50 milionów euro i zwiększyła całkowitą liczbę sklepów Primark na świecie do 425.
Primark to międzynarodowy detalista odzieżowy zatrudniający ponad 70 000 pracowników w 16 krajach Europy i USA. Założony w Irlandii w 1969 r. pod marką Penneys, dąży do zapewnienia przystępnych cenowo wyborów dla każdego, od artykułów codziennego użytku po wyróżniającą się stylem odzież damską, męską i dziecięcą, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria. Skupiając się na tworzeniu wyjątkowych doświadczeń w sklepach, Primark kontynuuje ekspansję na nowych i istniejących rynkach, a do końca 2026 r. sieć chce posiadać 530 sklepów, włączając w to planowane w najbliższym czasie wejście na Węgry.
Primark dąży do tego, aby bardziej zrównoważona moda była dostępna dla każdego. Ambicją firmy Primark jest zapewnienie większej trwałości odzieży, ochrona życia na Ziemi i poprawa życia ludzi tworzących produkty marki. W ramach tych działań, firma ogłosiła szereg zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, projektowanie odzieży w sposób umożliwiający jej późniejszy recykling, zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości, rezygnację z wyrobów plastikowych jednorazowego użytku oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy.